Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Örebro SK Ungdom I-F 2015/16
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Örebro SK Ungdom I-F 2015/16.
I-F 2015/16
Följ oss för uppdateringar
Förutom genomgång av organisationen av verksamhetsutvecklare Fabian så pratade vi om:
Kallelser och Närvarostatistik
Många av tjejerna ligger över 80% närvaro och lika många av tjejerna ligger på under 50%, de som har bäst närvarostatistik kommer att få spela mycket match och de som har mindre kommer självklart också få spela match men inte lika mycket.
Kommer att kalla 12 spelare till matcher baserat på närvarostatistik.
Kallelsen kommer att stänga sju dagar innan match så vi har möjlighet att kalla nya spelare om någon inte kan.
Så svara på alla kallelser så fort som möjligt. Har era tjejer andra aktiviteter så är det viktigt att vi ledare vet om hur ni lägger upp träningsupplägget för innebandyn.
Skriv det som anledning eller kontakta oss ledare.
Vi kommer prova detta upplägg och utvärdera och ändra vid behov under säsongen.
Till träning så ”stängs” kallelsen två timmar innan träning. Vi planerar efter hur många spelare som är anmälda så uppskattar att ni håller er och oss uppdaterade.
Matcher och info läggs in på Laget. Ni ansvarar för att hålla er uppdaterade där.
Cup
Vi vill åka iväg på en cup-dag med tjejerna någon gång nästa säsong. Vi ledare snackar ihop oss om ett bra alternativ och återkommer med kostnad till försäljningsansvariga som kommer med förslag om försäljning och hur mycket vi behöver sälja på föräldramötet i höst.
Plantränare
Josefine (Lagledare), Tobias, Henke, Siarhei och Jorma. Med hjälp av Christian (Milias pappa) och Hasan (Lauras pappa).
Ekonomiansvarig
Marie (Marlie och Minoes mamma)
Försäljningsansvariga
Förslag var; en försäljning höst och en i vår utöver försäljning av bingolotter och kalendrar till jul.
Dan-Åke (Novas pappa) och Gustav (Theas pappa)
Event ansvarig (fördelning av jobb till cuper)
Mikaela (Lillys mamma)
Lagbyggare (Aktiviteter för tjejerna utanför planen, t.ex. avslutning, kick-off)
Angelica (Hillevis mamma)
Diskussion om eventuellt ändra våra träningstider till hösten då vi ledare inte får ihop det. Vi kommer lämna in önskemål till verksamhetsutvecklare.
Jag bokar in ett föräldramöte innan seriestart i höst.
Punkter som inte togs upp pga tidsbrist:
Tjejerna ska vara i tid till samling, träning som match. Ver du att du kan bli sen så ska man höra av sig.
Komma till matchstart är inte ok och betyder att man inte får spela.
Till match ska tjejerna ha svarta shorts, vita strumpor, innebandyglasögon, vattenflaska.
Vi har med matchtröjor.
Vid hemmamatcher behövs följande av föräldrar:
- Bygga sarg (30mx15m)
- Få upp en kiosk och bemanna kiosken med försäljning. (försäljning av kaffe, godis, bakverk, Festis) Marie har kvar allt från poolspelet. Köra på samma utbud som det tidigare poolspelet så vi kan ha en och samma ”meny”. Får hålla varandra uppdaterade om eventuella inköp.
- Sekretariat (matchklockan) jag ansvarar för att hämta och lämna matchklocka. Men behöver bemannas under match. 3x15 min. Stopp av tid vid mål och time-out.
Schema för vilka föräldrar som är ansvariga för vilken hemmamatch kommer, det kommer sedan att rulla. Det är sitt eget ansvar att byta med någon om tiden inte passar.
Knäkontroll, ett skadeförebyggande träningsprogram. Vi har smygstartat med tjejerna men kommer lägga större fokus på det nästa säsong.
Vi satsar på att träna Maj ut och köra igång i samband med skolstart i augusti.
Tack för erat engagemang!
Hör av er med eventuella frågor!
ÖSK Idrottsskolor | 16 jun, 09:00 |
ÖSK Idrottsskolor | 30 jul, 09:00 |
ÖSK Idrottsskolor | 6 aug, 09:00 |
Örebrocupen Handboll | 12 sep, 08:00 |
Tack för bra info👍
RapporteraRapportera