Oldtimers 70+
Följ oss för uppdateringar
Följ
Följer
Nyheter
Lagnyheter
-
Brampton Hockey Cup. Kanada
Hej. Jag har varit i kontakt med Pete C angående cupen i Canada till våren. Vi har möjlighet att åka på en lien extratur efter turneringen. Från 26/4 och flyga hem lördag 1'a maj från Montreal. Allt om extraturen finns under dokument. se filen "PLC Extended Tour 2027" under fliken Canada 2027 Några vänskapsmatcher under extraturen. Det kan räcka om vi blir totalt ca 10 man med 60 och 70 gubbar så kan vi slå ihop till ett lag. Priset för den extraturen är ca 11.800 kr. inklusive bussresor och hotell. Jag lägger ut anmälan till extraturen bland aktiviter. Så anmäl ert intresse dår. Läs mer om cupen här. (kolla alla flikar) PLC World Cup Intresseanmälan ligger redan ute så anmäl eller avanmäl er där. Se boendemöjlighter och kostnader under samma flik. Fil "Sammanfattning Turnering o Boende" Trevlig Midsommar. Mats 55
Oldtimers 70+
för 9 dagar sedan
1kommentar
-
SOHA Mjukis och Keps
Tillsammans med ALFTAB erbjuder vi nu Team Sweden byxa & keps Profilkläder i hög kvalitet – perfekta för både träning och vardag. 👖 Byxa ? Team Sweden tryck ? Personligt nummer ? Stor i storlek (välj gärna en storlek mindre än normalt) Keps ? Mörkblå sportmodell ? Team Sweden profil 📦 Priser inkl. frakt •? ?Byxa: 650 kr (600 kr utan siffra) •? ?Keps: 180 kr (120 kr om den köps tillsammans med byxa) - + 50 kr om du vill ha siffra på kepsen 📲 Beställning Beställ via DM, SMS, WhatsApp eller mejl till Calle: :e-mail: lars.callmyr@gmail.com 📞 073 866 44 02 📝 Ange vid beställning: Namn • Adress • Mobilnummer Produkt (byxa/keps) Storlek + nummer på byxa 🔗 Samarbete med @alftab
Oldtimers 70+
12 apr
3kommentarer
-
-
SOHA Mössa
SOHA Luva till nästa säsong Pris 120:- Beställning till Lars Callmyr på SMS 073 866 44 02. Leverans till Munkfors-campen, vid snabb beställning.
Oldtimers 70+
16 mar
0kommentarer
-
Årsmöte 2026
Dags för årsmöte. Kommer att gå av stapeln den 9 februari kl 17.30 i Furudal. Ej närvarande styrelsemedlemmar kan delta i mötet via Teams. Övriga, ej närvarande i Furudal, som vill deltaga via Teams, meddela Johan Avegård så får ni en inbjudan.
Oldtimers 70+
20 jan
2kommentarer
-
Furudal 9-10 februari
Har bokat in oss i Furudal igen. Måndag - Tisadg 9-10 Feb. Anmäl er via länken ni fått, vilket många redan gjort Anmälan kan nås under "på gång" -> träning. (INTE med kommentarer i det här inlägget) Senast anmälningsdag är 18 januari. Jag har preliminärbokat 2 X 2 timmar per dag, så beroende på hur många vi blir kan vi ändra tiderna. God Jul på er alla.
Oldtimers 70+
20 dec 2025
12kommentarer
-
Medlemsavgift 2026
Nytt är närrmar sig och dags för 2026 års medlemsavgift på 300:- Vi har kalenderår som redovisning så vänta gärna till 1'a Januari innan ni betalar in. Icke betalande per den 31/1 anses inte vara intresserade längre och kommer att tas bort. Swish 123 417 51 96 BG 796-0867 (använder ni bg så kan ni lägga betalningen nu med betaldatum enl ovan) En lite ordingsfråga gällande kommentarer på laget. Tänk på att alla får ett mail när ni skriver in nåt. T.ex. kommentarer om någon lämnar återbud. GOTT SLUT och GOTT NYTT Mats D 55
Oldtimers 70+
11 dec 2025
5kommentarer
-
Norge 10-11 januari blir inte av
Hej Gubbs, Eftersom vi inte har fått någon officiell inbjudan skrev jag till Kåre (deras målvakt och president i NOHA) om dagarna han skrivit om fortfarande gäller. Jag fick tyvärr följande svar: "For et par dager siden , ble det klart at NOHA må utsette NOHA-SOHA kampene til senere i sesongen. Dette kommer vi tilbake til asap. Ha en fin dag. Mvh Kåre Ø." Vi får se fram emot Norgematch senare under 2026! För dig som då har åldern inne och som inte har hört det så är vi anmälda till en cup i september 2027 i Zell am See. Det är 75+ så boka in hela månaden nu så du inte hittar på något annat då. Nästa camp är i böjan av februari i Furudal. Mats återkommer när det är helt spikat. I Ältahallen ordnar Birger varje onsdag, normalt 10-11, seniorhockey och i Nor ordnar Benny gubbhockey varje måndag 11-12. Som vanligt, om du undarar över något, om så det bara är livet, så slår du en signal. Hockeyhälsningar Lasse Törnqvist 070-597 31 01 l.tornqvist@outlook.com
Oldtimers 70+
5 dec 2025
0kommentarer
-
Lag mm i Kumla
Hej Hockeykrigare, Vi blir cirka 40 gubbs nu på måndag-tisdag i Kumla. Vi har fyra istider som vi ska få ut så mycket nöje som möjligt av. Första dagen, måndagen den 1 december, startar vi med den äldre gruppen 11.30 – 13.00. Men för att det ska bli tillräckligt med spelare för att hålla uppe tempot så är alla välkomna till den tiden, första passet. Och man får spela dubbelt, alltså vara med under båda tiderna/passen. Lagen är just nu främst i födelseordning gul/blå varför viss modifiering av lagen kommer att ske på plats. Kallade till 11.30 är alltså: Birger Lind lag gul Ronnie Törnblom lag blå Lars Törnqvist Kapten lag gul Conny Björklund lag blå Håkan Hamrin lag gul Matti Björkbacka Mv Mats Malm lag blå Peder Lindblom lag gul Rojne Öhman lag blå Charlie Östlund Kapten lag blå Svante Johansson lag gul Reine Persson lag blå Christer Busk lag gul Pelle Leijon lag gul Benny Eklöf lag gul Henry Ausmann lag blå Kurt Olofsson lag blå Per Abrahamsson lag gul Kenth Rineflo lag blå Benke Larsson lag gul Mats Danielsson lag blå Magnus Johnsson lag gul Per-Olov Källänge lag blå Robert Nyqvist Mv Och du som vill dubblera! Känner du för två pass så är du också välkommen till andra istiden som är 16.30-18.35. Kallade till 16.30 är: Matti Björkbacka mv Mats Danielsson Kapten lag gul Alf Törnkvist Kapten lag blå Christer Stovell lag blå Siverth Andersson lag gul Mikael Rinaldo lag blå Håkan Holm lag gul Pelle Andersén lag blå Göran Grönberg lag gul Peter Bredal mv Hans Hammarbäck lag blå Roger Rohnström lag gul Lars Callmyr lag blå Jan-Erik Thorén lag gul Stefan Ögren lag blå Janne Kollberg lag gul Mikael Backau lag blå Thomas Eriksson lag gul Åke Jansson lag blå Peter Hallbäck lag gul Andra dagen, tisdagen den 2 december anno 2025, börjar vi återigen med den äldre gruppen, dock mer strikt. Detta så att även de allra äldsta ska få känna på pucken som i fornstora dagar. Kallade till 10.30 för ett 50 minuters pass är: Tommy Andersson Båsdörren lag gul Birger Lind lag gul Ronnie Törnblom lag blå Lars Törnqvist Kapten lag gul Conny Björklund lag blå Håkan Hamrin lag gul Matti Björkbacka mv Mats Malm lag blå Peder Lindblom lag gul Rojne Öhman lag blå Charlie Östlund Kapten lag blå Svante Johansson lag gul Reine Persson lag blå Christer Busk lag gul Pelle Leijon lag gul Benny Eklöf lag gul Henry Ausmann lag blå Kurt Olofsson lag blå Per Abrahamsson lag gul Kenth Rineflo lag blå Björn Jansson lag gul Benke Larsson lag blå Robert Nyqvist mv Peter Bredal mv Matti Björkbacka mv Övriga och de från första matchen som vill spelar ett 90 minuters pass startar 11.30. Om du önskar en lunch, lagad av en av Sveriges mer berömda kockar och i en spännande miljö avslutar du campen i Trilubiten strax utanför Kumla. Reines grabb öppnar lunchserveringen endast för oss. Om du undrar över något så hör du av dig till Reine, reinepersson@yahoo.se, 073-341 20 01 eller till mig. Hockeyhälsningar och väl mött i Kumla Lars Törnqvist 070-597 31 01 l.tornqvist@outlook.com
Oldtimers 70+
25 nov 2025
15kommentarer
-
PLC cup i Madrid och Schweiz
Hej Jag har fått inbjudan till turneringar i Madrid i maj och Lenzerheide, Schweiz i september. Härmed en itresseanmälan. Tycker max 2 backpar, 3 kedjor och målvakt(er) Åldersgrupper är fortfarande lite öppet, men jag har ställt frågan till arrangören. Återkommer med det. Först till kvarn
Oldtimers 70+
7 nov 2025
32kommentarer
-
Praktiskt om campen i Kumla
Måndagen den 1 december anno 2025 har vi två istider i Kumla ishall. Den första tiden, 11.30-13.00 är främst avsedd för oss som är 70 år eller äldre. Den andra tiden 16.30 – 18.35 är främst för påläggskalvar, 60 år och äldre. Vi delar upp oss och spelat tvåmål. Vi kvartar på Kumla hotell och kostnaden är 800 kr per person inklusive middagen i dubbelrum. Det är utlovat att vi blir nöjda och mätta. Du/ni anmäler er till Lisa på telefonnummer 019-57 90 20 eller via mejl, lisa@kumlahotel.se . Ange Team Sweden. Om du inte bokar login ihop med någon så sköter Lisa om vem du bor ihop med. Vill du komma redan på söndagen så ringer du Lisa så ordnar hon förutom en god och näringsriktig frukost också ett bra pris. Det är gångavstånd, 10-15 min, mellan ishallen och hotellt. På måndagen efter första ispasset finns det lunch att beställa på hotellet fram till 14.15. På hotellet finns också en loungeavdelning att hänga på. Alternativt kan du ”bygga kropp” i deras gym till tisdagen eller koppla av i deras bastu/bubbelbad. Det senare mot en mindre avgift. Middagen är 19.45 och till kaffet tar vi ett kortare snack om nästa camp, SOHA i allmänhet och kommande turneringar. Frågesporten i Munkfors blev uppskattat så det gör vi en kortare repris på innan vi avslutar kvällen med bra historier och gamla minnen. Tisdagen den 2 december har vi istid mellan 10.30 – 13.00 och även då börjar vi med de äldre. Under måndagen tar vi reda på vilka som vill avsluta campen med en utsökt lunch 14.00 hos egastronomi 7 km från hallen. Lunchen tillagas av en av landets erkänt bästa kockar och tillika Reines grabb. Om du undrar över något så hör du av dig till Reine, reinepersson@yahoo.se, 073-341 20 01 eller till mig. Hockeyhälsningar Lars Törnqvist l.tornqvist@outlook.com 070-597 31 01
Oldtimers 70+
27 okt 2025
7kommentarer
-
Visa fler nyheter