Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Lödde Vikings HK P16 (f.2009/2010)
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Lödde Vikings HK P16 (f.2009/2010).
P16 (f.2009/2010)
Följ oss för uppdateringar
Åhusinfo
Det är dags….. 😊
Vi spelar matcher med start kl 11:30 resp 12:00 på söndagen vilket medför att vi lämnar Scoutstugan med cyklar vid ca 10-10:30. Incheckning i stugan 9:15
Vi har sedan sena matcher på kvällen ( 20:30 resp 21:00 ) vilket medför att vi måste äta ordentlig men troligtvis senare ”lunch” typ i luckan mellan ca 14-16. Det finns möjlighet att köpa en grillkasse och att några föräldrar på plats kockar detta till grabbarna eller att man äter medhavd eller mat på plats. Anmäl gärna intresse ( i kommentaren på denna nyhet ) till gemensam grillning samt om det finns någon som kan tänka sig att stå vid gallret.
När vi sedan kommer till scoutstugan så är det taccobuffe som vi får hjälp av några föräldrar att ställa i ordning.
Måndagen startar matcherna 10:45 resp 11:30 vilket medför att vi lämnar stugan vid ca 9:45. Innan dess skall vi ha ätit frukost och tömt/städat stugan inför nästkommande lag. Detta betyder att vi går upp/äter frukost 8:30 och städar/ tömmer stugan kl 9. Även här stöttar föräldrar både med frukostbestyr samt städning.
Även måndagen blir en lång speldag vilket även den kommer att kräva lunch. Även här kan man anmäla intresse för att grilla gemensamt eller att man löser i egen regi (antingen medhavd matsäck eller köper på plats)
Vissa har inte fått tidigare utskick, så här kommer även texten om Föräldrahjälp, skriv i kommentarsfältet om vad ni kan hjälpa till med.
Redan anmälda är:
Frukost -
Middag Charlie + Albert W
Städning Emil L 2st
Frukost och middag serveras i scoutstugan. Lagen som spelar ansvarar för att tillsätta föräldrar till att sköta följande:
* 2-4 föräldrar förbereder middagen kvällen då de spelar gruppspel - och röjer undan.
* Minst 2 föräldrar fixar med frukosten dagen efter.
* Minst 2 föräldrar styr upp städningen. Utcheckning ska ske på morgonen innan lagen beger sig till matcherna.
Tänk på att vi är alltid är minst två lag per åldersgrupp (i några fall, fler) som bor i stugan och man hjälps åt.
Mvh Johan Johan Cia
| Lundaspelen Dag 3 | 29 dec |
| Lundaspelen Dag 4 | 30 dec |
| Träning | 2 jan, 12:00 |
| IFK Malmö HF Blå P15 (hemma) | 18 jan, 11:30 |
| IFK Ystad HK (hemma) | 18 jan, 12:50 |
Kommentera
Du måste logga in för att kommentera