Träningsavgifter/medlemsavgifter samt fakturering
Vad kostar det?
Träningsavgiften nedan är exkl. medlemsavgiften:
- Det kostar 1.150+100kr= 1.250 kronor för en säsong om du spelar i knatteligan
- Det kostar 1.450+100kr= 1.550 kronor för en säsong om du spelar EasyBasketChallenge (EBC)
- Det kostar 1.940+100kr= 2.040 kronor för en säsong om du spelar EasyBasket (EB)
- Det kostar 2.460+100kr= 2.560 kronor för en säsong om du spelar i ungdomsserien Stockholm
- Det kostar 2.850+100kr= 2.950kronor för en säsong om du spelar i senior dam/herr DIV
* Medlemsavgiften i föreningen är obligatorisk och kostar 100kr per medlem och år
Faktureringsavgift är obligatorisk och kostar 19 kr med mejl, 29 kr med brev.
* Fakturan är på två sidor, och kommer i första hand i mejlen.
Kolla även skräpkorgen
* Vi använder oss av laget.se faktureringstjänst i samarbete med Billogram. Det betyder att vi inte arbetar i ett ordinarie faktureringssytem som ex. Fortnox, Visma eller liknande, därav är utformningen av fakturan väldigt begränsad.
* Vi samarbetar med Järfälla kommun i projektet Fritidschecken för säsongen 2022-23
Ansökan till fritidschecken i Jörfölla basket stänger den 31/8, oavsett det datum som står på kommunens hemsida, Varje förening sätter ett sista ansökningsdatum i enlighet med vad som fungerar för föreningens fakturering.
När du skickar in din ansökan till kommunen så konotroller kommunen om du kan säka fritidschecken i aktuell förening. Du får sedan ett mejl från kommunen om du kan ansöka eller ej, men det är inte ett beslut om din ansökan har blivit godkänd eller ej. Beslut om din ansäkan om att få fritidscheck i vår förerning beslutas av föreningen. Beslut kan inte överklagas.
Har du inte fått fritidschecken avdragen på din faktura beror det troligvis på att din ansäkan inte har blivit godkänd, troligtvis för att den inkommit försent.
* Faktura anger ej ordinarie pris och sedan prisavdrag för fritidscheck, utan endast kategori ditt barn ska faktureras i samt minus 800 kr fför ritidscheck, följt av summan, exkl medlemsavgift och faktureringavgift som tillkommer.
* Betalar man inte fakturan i tid tillkommer en påminnelseavgift
Vid fortsatt obetald faktura kan inte ert barn spela med oss längre eller delta i våra aktiviteter, och fakturan skickas till inkasso. Efter fakturan är betald är spelaren givetvis välkommen tillbaka.
Detta eftersom en spelare med obetald faktura inte är försäkrad eller medlem i föreningen, och därav inte kan delta i våra aktiviteter.
* Har du blivit fakturerad fast ditt barn inte längre spelar med oss, så beror det troligvis på att ni inte har avanmält ert barn med ett mejl till info@jbbk.se och därav är kvar i vårt faktureringsregister
Du ska även meddela lagets lagledare/coach, som är ansvariga för att ta bort de spelare som slutat från laget.se
* Vi har inte delbetalning av fakturan. Slutar ditt barn att spela med oss såterbetalar vi inte några pengar. Har du inte betalat fakturan innan ditt barn slutat får du inte nåra pengar tillbaka. En anmälan är bindande eftersom vi har barn på kö för att få en plats, och ken fast kostnad för varje spelare även om de inte längre spelar med oss.
* Har du blivit fakturerad i januari, så är det för vårtermine, inte för den nya säsongen
* Betalar man inte fakturan i tid tillkommer en påminnelseavgift
Vid fortsatt obetald faktura kan inte ert barn spela med oss längre eller delta i våra aktiviteter, och fakturan skickas till inkasso. Efter fakturan är betald är spelaren givetvis välkommen tillbaka.
Detta eftersom en spelare med obetald faktura inte är försäkrad eller medlem i föreningen, och därav inte kan delta i våra aktiviteter.
* Har du blivit fakturerad fast ditt barn inte längre spelar med oss, så beror det troligvis på att ni inte har avanmält ert barn med ett mejl till info@jbbk.se och därav är kvar i vårt faktureringsregister
Du ska även meddela lagets lagledare/coach, som är ansvariga för att ta bort de spelare som slutat från laget.se
* Vi har inte delbetalning av fakturan
* Alla fakturaärenden ska mejlas till fakturering@jbbk.se och märkas med fakturanummer, barnets namn samt lag.
Alla fakturor besvaras i turordning.
Kansliet är öppet månd 09.00-18.00, tisd kl 09.00-16.00
Skickar ni ett meddelande med autosvar från Billogram så kommer ni inte att få ett svarmejl från kansliet, då det inte är tekniskt möjligt samt att mejladressen inte syns i autosvar.
Dock kommer ert ärende att behandlas och åtgärdas.