Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Bergnäsets AIK F-12
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Bergnäsets AIK F-12.
F-12
Följ oss för uppdateringar
Bergnäsets AIK tilldelas i år område: V4
Totalt bidrag som kommer att betalas ut till föreningen: 2500kr
(observera att ni själva får fördela ut rätt summa till de olika lagen)
Den mark som kommunen äger är markerad på er karta som ni hittar här:
Organisationsstäd Luleå kommun (arcgis.com)
OBS! Information om rapportering när ni är klar med städningen hittar ni i bifogad fil.
Skolor, förskolor samt äldreboenden som finns på era områden behöver inte städas.
Vänligen observera: Om ni har vatten på ert område så ingår även strandlinjen i städområdet. Där områdesgränsen ligger på en väg så städas endast den sidan av vägen som är i området. Där området endast visas av ett streck längs en väg så städas båda sidor av vägen. Observera att städning efter 70-90km/tim vägar ej ska städas.
Städmaterial som säckar och västar hämtar ni vid kommunens stadsträdgård på adress:
Björsbyvägen 277, ange vilken förening ni tillhör i när ni hämtar ut.
Vid all städning, skall varselväst bäras. Västar kan lånas på ovan angiven adress. Antalet västar är begränsat så återlämna dem så fort ni inte behöver dem längre. Har ni egna västar är det att föredra.
Arbetet skall vara utfört och inrapporterat senast den 31 maj för besiktning av området och bortforsling av skräp. För att det ska bli lättare för oss att hitta och forsla bort skräpet har vi skickat med en karta på vart ni ska lämna skräpet (markerat med ett X).
Säckarna får inte placeras bredvid stolpar och träd, det blir svårt för kranbilen då. Säckarna måste vara ordentligt igen slutna så att inte djur kan ta sig in i dessa. Detta är väldigt viktigt, avdrag kan göras om vi upptäcker att inter säckarna är slutna.
Efter att arbetet är godkänt betalar vi ut bidraget till er i Juni, enligt belopp ovan.
Vi rekommenderar att alla ser på filmen vi länkar till nedan. Tänk på att detta inte är kommunens material och att saker kan skilja sig från hur det beskrivs i utbildningsmaterialet men vi vill att ni är uppmärksamma på de faror som finns.
https://www.youtube.com/watch?v=I5IND1k6gMA
LYCKA TILL önskar vi på Stadsbyggnadsförvaltningen!
Vid frågor (ej inrapportering) ring eller mejla Nadja Triumf:
nadja.triumf@lulea.se Tel: 0920- 45 39 31
file:///C:/Users/lyig00/AppData/Local/Microsoft/Windows/INetCache/Content.Outlook/TG5H2JPJ/Organisationsst%C3%A4d_manual.pdf