U-lag Damer
Följ oss för uppdateringar
Följ
Följer
Nyheter
Lagnyheter
-
Härlig kväll med spel på småmål
Uppsala BoIS dam-U är igång igen och har smygstartat med barmarksträning, kombinerat med enstaka ispass. När temperaturen börjar stiga utomhus finns det något speciellt med att kliva in i ishallen, svalkan, ljudet av skridskor mot isen och känslan av att vara tillbaka tillsammans på planen. Just nu handlar det mycket om att ha roligt och underhålla teknik och muskler utan större krav. Småmålsspel ger energi och påminner om varför vi älskar sporten. Samtidigt finns det ett tydligt mål längre fram, seriestarten må vara en bit bort, men laget har en titel i Bandyallsvenskan dam att försvara. :) Med en bra mix av glädje, gemenskap och fokus ser dam-U fram emot en spännande säsong långt där borta i höst.
U-lag Damer
22 apr
0kommentarer
-
Uppstartsmöte försäsongen
I onsdags samlades laget i klubblokalen på Studenternas IP för en upptaktsträff inför försäsongen. Huvudtränaren Saga presenterade upplägget för den gemensamma barmarksträningen, rinkpassen samt den individuella träningen. Fokus ligger på att bygga upp både kondition och styrka, färskvaror som kräver kontinuerligt arbete, med målet att laget ska vara både starkare och snabbare när vi kliver på stor is i september. Saga gick även igenom strukturen för olika träningspass och betonade vikten av rätt intensitet. Samtliga spelare bokade därefter in individuella samtal för att ta fram personliga träningsplaneringar inför försäsongen. Som en extra bonus bjöd Saga dessutom på riktigt gott fika.
U-lag Damer
3 apr
0kommentarer
-
-
Tre Uppsala BoIS-spelare världsmästare i F17
Det blev en helg att minnas i Serwenthallen i Uppsala när ungdoms-VM i bandy avgjordes och för Uppsala BoIS del blev det extra speciellt. Olga Bertilsson Skog, Tea Forsberg och Lova Hållén från dam utvecklingslaget var nämligen med och representerade Sverige i F17-klassen och fick till slut stå högst upp på pallen som världsmästare. Ungdoms-VM, som spelades 26–29 mars, samlade världens främsta unga bandyspelare i tre klasser: F17, P17 och P19. Mästerskapet arrangerades av Svenska Bandyförbundet tillsammans med just Uppsala BoIS, vilket gjorde turneringen till en stor fest för både klubben och hela bandystaden. Under helgen visade Sverige sin styrka och gick hela vägen till final där laget säkrade VM-guldet. Därmed försvarade Sverige sin titel och befäste sin position som en av världens ledande nationer inom ungdomsbandy. För Uppsala BoIS innebär framgången inte bara tre världsmästare i de egna leden, utan också ett kvitto på det starka arbete som görs i föreningens ungdomsverksamhet. Att dessutom få arrangera ett världsmästerskap på hemmaplan och samtidigt bidra med spelare till guldlaget gör prestationen ännu mer imponerande. Helgen i Serwenthallen blev därmed en riktig fullträff både sportsligt och organisatoriskt och ett minne för livet för spelare, ledare och publik.
U-lag Damer
1 apr
0kommentarer
-
Sista ispasset på stor is
Sista ispasset för året i Serwenthallen med laget och vilket pass det blev. Bandis kom förbi och fick bekamta sig med isen inför junior-VM som startade i torsdags. Hela gänget körde på med grym fart och härlig inställning hela vägen in i säsongens sista pass på stor is. Riktigt stark avslutning!
U-lag Damer
29 mar
0kommentarer
-
Visa fler nyheter