Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Uppsala Bangolfklubb
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Uppsala Bangolfklubb.
Uppsala Bangolfklubb
Följ oss för uppdateringar
SM spelas på Nifo Steelbanor i Karlstad på Drottningatan!
Matchspelet imorgon. Finalerna sänds i TV
Imorgon börjar bangolfwn och då kan man upprätta Min resultatlista mm.
Rapportera
SM-veckan påfår i Karlstad, och i grannkommunen Hammarö börja Bangolf SM imorgon på Skoghalls banor! Bangolf SM ingår i SM-veckan och kan följas
https://ba.bangolf.se/11887/result.htm
Genom att klicka på min resultatlista kan man hålla reda på alla Uppsalaspelare och andra spelare!
Medlemsmötet som Sören nämnde måste dessvärre flyttas då vi glömt att skicka ut kallelsen i tid.
Rapportera
Bra skrivet om hindren Calle, och att det är ett gemensamt ansvar, där brast vi i tisdags!
Tål att repeteras på det Allmänna medlemsmötet nu på tisdag 16/6 kl 17, alltså innan kvällatävlingen!
I helgen har vi 8 spelare i Skoghall utanför Karlstad och spelar internationell tävling på betongbanor, och på Advrnture/Ävrntyrsgolfen i Norrtälje har vi 2 spelare. Samtidigt som t ex WAGM spelas.
Vill man följa våra spelare kan man göra det här https://www.bangolf.se/ skrolla ner till Veckans online!
Jag vill bara klargöra en sak angående hindren på filtbanan. Normalläget för hindren är lätt läge. Nu är det tredje morgonen i rad då merparten av hindren är i svårt läge. Om man tränar på svåra hinder är man ansvarig för att återställa hindren till lätt läge, det är inte kioskpersonalens uppgift även om de kollar när de kommer hit. På tisdagar efter kvällstävling är det gemensamt ansvar på alla som är med i tävlingen.
Jag vet att det finns allmänhet som ställer hindren i svårt läge, men de flesta gör det ändå inte. Om man som medlem ser att ett hinder är i svårt läge så är det bra om man ändrar till lätt läge.
Tänkte påminna om arbetskvällen imorgon med start kl 17. Ni som deltar bjuds som vsnligt på korv o dricka. Välkomna!
Rapportera
Denna helg är det seriespel runt om i Sverige. Uppsala har 3 lag i farten i Jönköping spelas Elitserien, i Örnsköldsvik Div 1 Norra och i Sundsvall är det Div 3 Norra B
Dessa serier och övriga där dock inte Uppsala har lag med kan följas under
Veckans Online på
https://www.bangolf.se/
Dam lag guld till Uppsala bangolf klubb. Det betyder Champions League final i Italien 🇮🇹! SM lag guld i Karlstad alltså. ! Damerna är alltså som lag bäst i Sverige.
Rapportera