Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om IFK Mariefred Discgolf
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från IFK Mariefred Discgolf.
Discgolf
Följ oss för uppdateringar
Hej!
Styrelsen har tidigare kallat till årsmöte, här kommer dagordningen.
Har du förslag som du vill ska lyftas är du välkommen att meddela mig (kristian.herner@gmail.com), så läggar jag till detta på dagordningen! Annars ser programmet ut såhär:
Årsmöte för discgolfsektionen vid IFK Mariefred
Tid och plats:
Söndag d 18e maj, kl 11-13 på Hammaren IP, konferensrum (bakom kafeet)
Dagordning:
1. Öppnande
2. Närvarande
3. Val av justerande
4. Tillägg till dagordningen?
5. Godkännande av dagordning
6. Återkoppling från styrelsen:
Ordförande
Kassör
Tävlingsansvarig
Banansvarig
7. Utvidgning av styrelsen
Det har blivit tydligt att 5 personer är för lite för att upprätthålla en aktiv sektion som kan driva på och utveckla discgolfen i IFK Mariefred. Vi mäktar enbart med att upprätthålla verksamheten med veckodisc, enstaka tävlingar och enstaka initiativ.
3 viktiga punkter:
Vi behöver välja en ny ordförande! Robert Tärnehöjd vill inte fortsätta som ordförande, så vi behöver välja en ny.
Vi behöver sätta ihop en ban-grupp! Där alla vill hjälpa till med att designa banan och delta på städdagar osv.
Vi behöver någon som vill ta hand om sektionen på laget.se Mest för att utnyttja denna mer aktivt för LOK stöd, samt göra den levande.
Styrelsen består i dag av
Ordförande (tf Kristian Herner): Denna roll har ansvaret att vara sammankallande för styrelsemöten och årsmöte, samt representera discgolfen i IFK Mariefreds huvudstyrelse och mot kommunen.
Sekreterare (Rickard Wärn): Har ansvar för att hålla ordning på möten, dagordningar, justera protokoll och se till att dokumentationen sköts.
Kassör (Kristian Herner): Har ansvar för ekonomi, medlemsavgifter, redovisning till IFK Mariefred, tävlingsintäkter samt utbetalningar och överföringar, samt huvudansvaret för IFK Mariefred i Tjing!
Tävlingsansvarig(Patte Johansson) : Har det övergripande ansvar för att arrangera tävlingar, ordna priser, samla funktionärer och klubbmästerskap.
Banansvarig (Robert Tärnehöjd): Har övergripande ansvar för banan, kalla till städdagar, ställa banan i ordning inför tävlingar och vara villig att bidra med arbetskraft för banans utveckling.
Vårt förslag är att utvidga styrelsen till 7 aktiva, så vi har två styrelsemedlemmar utan utpekat ansvar som kan ställa upp och hjälpa till vid bortfall.
Vi söker folk till en ban-grupp som ska vara med att designa och bygga nya håll, sköta banan inför tävlingar och genomföra eventuella förändringar på banan.
Vi vill gärna ha en utpekat Laget.se ansvarig (och facebook-ansvarig) som har ansvaret för sektionens delar på laget.se. Det kan handla om att sätta upp nyheter, lägga tävlingar i kalendern osv.
8. Val till styrelsen för 2025-2026
a. Ordförande:
b. Sekreterare:
c. Kassör:
d. Tävlingsansvarig:
e. Banansvarig:
f. Ledamot 1:
g. Ledamot 2:
h. Medlemmar i ban-gruppen:
i. Laget.se ansvarig:
9. Arbetsdagar på banan – vilke dagar?
10. Övriga frågor (från punkt 4)
11. Mötet avslutas – ska vi dra en runda?
Vänligen,
Styrelsen
Robert, Patte, Rickard, Kristian och John
Träning | 3 jun, 17:30 |
Trosa-Vagnhärad Fundraiser (Discgolf) | 7 jun, 09:00 |
Träning | 10 jun, 17:30 |
Träning | 17 jun, 17:30 |
Discgolfbanan avstängd för spel | 18 jun, 17:00 |
Kommentera
Du måste logga in för att kommentera