Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om IFK Hammarö
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från IFK Hammarö.
IFK Hammarö
Följ oss för uppdateringar
Återigen är ett större arrangemang i IFK Hammarö-regi genomfört.
Och hyllningarna till arrangerande förening tar inte slut.
"Elitklass", "Världsklass", "Oslagbart bra"... är ord/meningar som rasat in.
För första gången arrangerade IFK Hammarö ett arrangemang som krävde två sporthallar.
Lägg till:
...filmning för webbsändningar i båda hallarna.
...sekretariat med fungerande internet, två datorer och teknik i båda hallarna.
...speaker i båda hallarna, med manus och körschema till det.
...en fullmatad kafeteria med tillhörande ledarfika ska bara fungera - alla vill ha sitt kaffe.
...matsal som skulle skötas efter hårda regler och synkas med catering och lagens mattider.
...åtta omklädningsrum som skulle hållas fräscha och under uppsikt.
...värdar som log och var hjälpsamma med vad som än dök upp.
...ett snyggt matchprogram för spelarna/ledarna/supportrar att spara och minnas.
...domare som alla gjorde sitt bästa och såg till att 18 matcher på hög nivå kunde spelas.
etc etc
Skulle jag gå ner på detaljnivå skulle ovanstående lista kunna göras oändligt lång.
Men "den listan" ska planeras, följas, genomföras och vid behov ändras för ett lyckat arrangemang på, i detta fall, hög nationell nivå.
Det gjorde IFK Hammarö och i synnerhet föräldragruppen i F09-laget - som var ankare i hela arrangemanget då det var deras lag som spelade USM F14 Steg 2:07 på hemmaplan i Hammarhallarna.
Utan det engagemang som föräldragruppen visade före, under möten, och under arrangemanget hade det omöjligt blivit så bra och minnesvärt för spelarna - kanske ännu häftigare för IFK-spelarna.
När hemmalaget hade match släcktes hallen ner. Discoljusen tog över och "Winners Anthem" dånade i högtalarna samtidigt som enkilda bilder på spelarna rullade på ljusskärmarna i A-hallen. Att därefter springa ut till publikens jubel och få sitt namn uppropat under lineup:en är en minnesvärd upplevelse... kanske för hela livet.
Inför helgen hade laget tillsammans pyntat sitt omklädningsrum extra mycket, bland annat med glitter och "kafébord".
Det var inte som vanligt.
Det var USM - på hemmaplan.
Här skulle jag kunna räkna upp alla som på något sätt hjälpte till i någon funktionärsroll - men det törs jag inte.
Det har varit så många som varit med och bidragit, så börjar jag rabbla namn är jag rädd att jag missar någon.
Precis som "jag" skulle vilja ha ett arrangemang... "många gör något, ingen gör allt".
Tillsammans blir vi bäst.
Precis som ett handbollslag i en match... tillsammans blir laget som starkast.
Dock bör nämnas alla ni som Inte hade direkt engagemang i F09-laget utan som hjälpte laget/föreningen för att "du/ni ville" - ni ska ha en extra klapp på axeln.
Det ska även huvudarrangörsgruppen ha, en extra klapp på axeln.
Den här gruppen bestod av tränarduon Linda Sedin och Fredrik Lagerqvist, ur styrelsens arrangemangsgrupp var Roger Lavér en klippa samt från föräldragruppen styrde Fredrik Lawner demokratiskt och säkert fram ett mycket väl fungerande bemanningsschema.
Även det fina och nära samarbetet med Hammarö kommun ska lyftas tidigt.
Men som sagt...
Ett stort tack till alla inblandade - oavsett roll - "världsklass"!
God Jul!
Ps. Har du "ris eller ros" som du vill dela med dig - skriv gärna en kommentar nedan så tar vi med det i analysarbetet för att utvecklas ytterligare. Eller skicka ett mejl: info@eventpartnersverige.se (Ämne: Analys USM).
Härlig läsning & härligt att IFK fortsätter att vara en "proffsig" klubb, när det gäller USM och/eller andra arrangemang 💙💥💥💙
RapporteraRapportera
Ja, det var ju grymt bra arrangerat <3 Vi som stod i kafeterian fick ett flertal kommentarer från glada och nöjda ledare om hur bra allting funkade och hur trevliga alla var etc, så det vill jag gärna vidarebefordra till ansvariga samt till alla som på något sätt bidrog till att skapa den positiva upplevelse besökarna fick. Bra jobbat!
RapporteraRapportera