Fotboll P 2013
Följ oss för uppdateringar
Följ
Följer
Nyheter
Lagnyheter
-
Ang Pepes cup i Vansbro 13-15 juni.
Hej! Det är snart dags för en av säsongens höjdpunkter (Får vi hoppas). Det är mindre än 2 veckor kvar till cup i Vansbro. Vi antar att det är en del frågor kring arrangemanget men vi har inte fått så mycket information ännu från arrangören och därför avvaktat med info men nu tänker vi att vi behöver informera lite =). Spelschema borde dock dyka upp inom närmaste dagarna. Men det vi vet är att det kommer starta på eftermiddagen fredagen den 13 juni och pågår till och med söndag 15 juni. Vi får återkomma om exakta tider lite längre fram, men preliminärt uppskattar jag att vi kommer samlas kring lunch på fredagen för avfärd mot Vansbro. Vi behöver checka in på vårat boende vid någon av de närliggande skolorna i god tid innan första matchen. Vi ledare har några platser såklart i våra bilar, men vi behöver att några föräldrar kan skjutsa så vi kommer iväg allihop. Men för att vara tydlig och att inga missförstånd uppstår: Ni föräldrar som inte åker med till cupen får själva ansvara och se till att ni i god tid har sett till att erat barn kan åka med någon dit. Man kan inte komma till samlingen bara och räkna med skjuts så att säga. Samma med skjuts hem såklart. Spelschema och info kring cupen kommer finnas på pepescup.se. Vi har anmält två lag och vi delar upp lagen någon dag innan cupen och försöker göra två så likvärdiga och jämna lag som möjligt och man spelar bara matcher i det laget. Vi kommer att spela gruppspel på fredag och lördag och sedan blir det slutspel på söndagen beroende på hur det går i gruppspelet. Laget kommer sova ihop i skolsal med oss ledare. Det är såklart ok om en spelare inte sover ihop med laget, utan istället bor med föräldrar. (Vi har möjlighet att registrera någon förälder till som ledare ifall någon mer förälder vill hjälpa till som ledare och får då sova och äta med laget. Hojta till i så fall) Måltiderna som ingår äter vi på skolan där vi bor och det är Middag på fredag. Frukost, Lunch och Middag på lördag samt Frukost och Lunch på söndag. Om man som spelare inte bor ihop med laget får man gärna hänga med och käka i alla fall om man vill såklart. Föräldrar får försöka hitta annat boende eller om ni ”pendlar” fram och tillbaka. Vi hoppas ju i vilket fall som helst på att ni stöttar från sidan på alla matcherna. 😊 I övrigt så är tanken att vi håller ihop i laget så mycket som möjligt under resterande del av cupen och mellan matcher och på kvällen. Medföljande föräldrar och syskon hejar på och är våra supportrar ”lite i bakgrunden”. Det är helt ok att barnen åker med utan föräldrar eller att föräldrar bara delvis är med. Det vi vet att vi kommer behöva viss hjälp med är att föräldrar behöver hjälpa till med städning och återställande av klassrum på söndag förmiddag/morgon. Vi kan komma att behöva checka ut innan vi spelat klart våra sista matcher så det behöver packas i bilar efter frukost på söndagen troligtvis. Vi har ju haft en tidig preliminär kallelse för denna cup. Vi kommer göra en ny kallelse strax för en slutgiltig anmälan så vi vet vilka som bestämt kan vara med. Vi har ju haft en insamling och sålt klubbrabatten-häften, 1000kr per barn skulle in, som ska finansiera bland annat denna cup. Det är några spelare, framförallt bland er som tillkommit lite senare på säsongen som kanske inte fått den infon och därför inte betalat in den summan, men det är såklart inte för sent. Vi hoppas att alla vill och kan vara med. Packlista som ni behöver tänka kring redan nu: -Röda matchstället, gärna extra par röda strumpor ni som har. -Benskydd och fotbollskor. Har man extra par fotbollsskor så ta med det. Kan vara skönt om det blir blött. -Träningsoverall, gärna Gustafs GoIF kläder för er som har. -Regnjacka, ev paraply. -Badbrallor, tveksamt dock om vi kommer ha möjlighet att bada, men ta med utifall. -Ombyteskläder. Badtofflor och Vanliga skor och kläder för det vädret som blir. Duschombyten så det räcker. Kallingar, strumpor för ombyte efter duschning minst en gång varje dag plus lite extra. -Duschgrejor, handduk, tvål/schampo. -Tandborste + tandkräm -Ev mediciner, astma- nässprayer etc. Meddela oss ledare om det är något särskilt vi ska tänka på kring erat barn. -Liggunderlag/luftmadrass. (Boendet är beräknat för MAX 90 cm breda madrasser, inga bredare än så är tillåtet.) -Kudde, sovsäck/sängkläder. Ta med ett extra lakan att ha under luftmadrass så slipper man gnisslande ljud. -Fickpengar till glass/ godis och liknande som inte ingår i cupavgift. Det är väl swish/kortbetalning överallt nu. Har man inte swish så får vi väl försöka lösa nått) -Telefon/Laddare -Om någon har en liten sko-tork att ta med kan det vara välkommet ifall skor behöver torkas vid regnande. -Ev Öronproppar om man är ljudkänslig -Egen Vattenflaska för vattendrickande mellan matcherna -Liten väska/ryggsäck/gympapåse för att kunna packa med sig ev regnjacka, ev överdrag, skor, flaska, mobil etc när man är vid planerna. Man ska alltid ha med sig ombyteströja, och tofflor eller andra skor till matcherna. Ingen ska gå runt i svettiga/blöta matchstrumpor mellan matcherna. I övrigt så tror vi detta kommer bli en kul och minnesvärd upplevelse och vi hoppas alla är laddade. Det viktigaste är att laget får umgås, hänga ihop och ha kul. Det får bli lite flams och trams, godis och fnitter. Dock kommer vi ha visst ”godisförbud” mellan matcherna och innan måltider och ha obligatoriskt att alla hänger med och äter måltiderna som ingår. För att se vilka som läst denna nyhet, så kan väl en målsman per barn skriva en kommentar i kommentarsfältet nedan. Skriv gärna här igen ni som meddelat om att man bara kan vara med del av cupen. Det är såklart helt ok att vara med bara någon utav dagarna ifall man har annan resa planerad tex. Skriv gärna också om ni har möjlighet att skjutsa till cupen och/eller tar egen bil.
Fotboll P 2013
för 7 dagar sedan
23kommentarer
-
Information, Matcher lördag och Cup på söndag
Hej! Tänkte först bara skicka ut ett info-sms, men det blev för långt så det får bli en nyhet istället :) Då drar säsongen igång ” ännu mer på riktigt”. Vi har haft första träningen på riktigt gräs på Slättgärdet och planerna tycker jag ser helt ok ut för att vara denna årstiden. Roligt att se att träningsnärvaron fortsatt är hög. Överlag är engagemanget riktigt bra hos grabbarna. Vi ska försöka fortsätta hålla i det på samma sätt under hela säsongen hoppas jag. Matcher Lördag På lördag drar serierna igång med två matcher (11.00 och 13.30) Vi kommer skicka kallelser senare idag alt i morgon. I och med att vi tänker oss försöka hålla det till ca 10 spelare per match så innebär det att några kommer få stå över någon helg då och då. (träningsnärvaro/engagemang på träningar kommer spela stor roll i detta) Ofta ger det säkert sig självt med semestrar, sjukdomar osv, men ibland kan det ske att man får stå över även om man är tillgänglig och har tränat bra under den senaste tiden. Ni föräldrar får under hela säsongen gärna i förväg tala om ifall ni har förhinder till någon kommande match så kan vi försöka ta med det i vår planering inför uttagningarna/kallelserna. Har vi väl kallat och ni tackar nej, är det inte säkert att det finns någon plats till andra matchen under helgen t ex. Svara på matchkallelser så snabbt ni kan, helst samma dag/dagen efter som de skickas ut. Fikaansvariga Observera att i kallelserna står det vilka som ska ha hand om kiosken/bollkastningen. Berörda tar med sig fikabröd (lagom bitar som ska kosta 15 kr/st) och varsitt pris till bollkastning värde cirka 75 kr. Kaffe, Saft, muggar, mjölk etc finns på plats. Fikaansvariga bör finnas på plats en timme före matchstart och börja brygga kaffe/plocka fram bord etc. Cup söndag På söndag har p2014 en cup igen, denna gång i Torsång, och de vill låna spelare av oss igen. Jag kommer strax skicka ut en intressekoll där man får svara ja om man är intresserad av att vara med ett par matcher där på cupen. Observera att det inte är någon definitiv kallelse utan bara en intresseförfrågan. De få spelare som inte blir kallade på någon match på lördagen vill vi gärna är med på söndagen istället så de har förtur. Berörda spelare som sedan blir aktuella för att vara med kommer vi kontakta privat och meddela exakta tiderna sedan.
Fotboll P 2013
30 apr
1kommentar
-
Lite info, träning fredag och ang aprilcupen på lördag
Hej. Hoppas alla har haft en bra påsk och ett trevligt lov. På fredag har vi alltså en extra träning som pågår i 2 timmar totalt. Vi börjar 16.15 uppe i klubbstugan och har ett teoripass. Sedan går vi ut och tränar på det som vi pratat om och slutar 18.15 ca. Jag hoppas att så många som möjligt kan vara med. Kallelse till träning har precis skickats ut. Sedan ang Aprilcupen på lördag. Vi har tre egna matcher på förmiddagen och födda 2014 har matcher på eftermiddagen/kvällen. De kommer behöva lite förstärkning då de fått några avhopp. Så några av våra spelare komme få kallelser till någon av deras matcher också. Målsättningen är att alla ska få spela 2 matcher var under dagen. Man spelar alltså bara de matcher man får kallelser till. Alla matcher ligger inlagda i kalendern inkl 2014s matcher. Kallelser till matcherna kommer skickas ut ikväll. Fram tills dess har ni möjlighet att meddela om det är någon av alla de matcherna man inte kan vara med, inkl eftermiddagsmatcherna. (SMS till Mattias 070-2222965 eller kommentera denna nyheten). Då kan vi försöka styra så man blir uttagen då man kan spela. Tackar man nej till någon match EFTER att kallelser skickats ut så är det inte säkert att man kan få någon plats till någon annan match så att säga då vi tar ut full trupp till alla matcherna. Matcherna spelas alltså på konstgärsplanerna på Maservallen (bakom maserhallen). Kom ombytta och klara i matchkläder. Kom ihåg att ha på er röda strumpor också. Ta med egen fylld vattenflaska till matcherna. Arrangörer av cupen är Forssa bk. De låter hälsa att det kommer vara mycket folk på cupen och att man bara parkerar på anvisad plats. (Se nyhetens bild för en liten karta över området) I övrigt skriver arrangören: Planerna: Plan 1 och 2 är de 2 planerna som är närmast kansliet/Maserhallen där plan 1 är närmast läktaren medan plan 2 är den som är närmast avbytarbåsen. Plan 3 är närmast läktaren medan plan 4 är närmast avbytarbåsen. Plan 5 är den lilla konstgräsplanen som ligger intill Sportfältets omklädningsrum (Betesgatan). Matcherna: Spelas 2x20 minuter med 3 minuter paus följt av max 1 minut avtackning. Det är väldigt viktigt att dessa tider hålls så att vi håller oss till tidsschemat inkl. att lagen är uppställda och redo för spel vid utsatt matchstart. Lagens och publikens placering: Under matcherna på Maservallen ska lagens ”avbytarbänk” vara placerad mellan cupens 7 mot 7-planer, alltså inne på 11 mot 11-planen. Publiken skall ej vistas inne på konstgräset, endast runtomkring 11 mot 11-planen med ett par meters marginal. Mat/kiosk: För att ni ska kunna underhålla era energidepåer under cupen kommer vi servera mat i form av grillade hamburgare och kokt varmkorv i vår kiosk. Dessutom serverar vi kaffe, läsk, hembakat fikabröd, kexchoklad m.m. Vi kommer givetvis ta emot betalning via Swish. Vill ni få i en mer rejäl måltid, t.ex. efter avslutad cup, rekommenderar vi varmt vår samarbetspartner Venedig Kolgrill som finns ca 300 meter bort, i Tjärna Ängar. Parkering: Då det kommer bli mycket trafik, inklusive stor belastning på parkeringsytorna, är det viktigt att alla tänker till hur bilarna parkeras. Först och främst fyller vi grusparkeringen vid Betesgatan, intill Sportfältets omklädningsrum (knappar ni in Betesgatan 3 på er kartapp hamnar ni hyfsat rätt), samt Maserhallens parkeringar. Notera att den parkeringen till höger om Maserhallen (Aqua Nova) erhåller fri parkering, vilket även gäller parkeringarna på Maserhallens baksida. Parkeringarna framför Maserhallen är främst avsedda för Maserhallens/Aqua Novas besökare och bör undvikas att användas. Det kommer även finnas platser på en särskilt uppmärkt del av Sportfältets gräsyta, närmare bestämt ytan som ligger mitt emellan Maserhallen och Pranses (Forssas klubbhus). På övriga gräsytor på själva Sportfältet råder parkeringsförbud, d.v.s. samtliga ytor som ligger innanför Vallgatan, in mot Sportfältet. Vallgatan är alltså vägen som leder mitt emellan Maservallen och själva Sportfältet. Vänligen respektera våra funktionärers behov av att ha tillgång till parkeringsplatserna vid vårt klubbhus Pranses, varvid ni ombes att ej parkera där. Ett undantag gäller dock handikapparkeringar, vilka finns att tillgå vid just Pranses (Tjärnavägen 100). OBS! Det är absolut förbjudet att parkera framför planens båda grindar då dessa passager behöver vara fria för utryckningsfordon i samband med eventuell olycka. Vi vill påpeka att det är viktigt att vara ute i god tid för att slippa stress med att hitta parkering, något som även tenderar att resultera i mindre genomtänkta parkeringar. Vi tar ej ut någon parkeringsavgift på de anvisade ytorna. Omklädningsrum: Eftersom det är många lag som deltar i cupen rekommenderar vi spelarna att i största möjliga mån byta om hemma, vilket skulle minska belastningen av omklädningsrummen avsevärt. Toaletter: I direkt anslutning till arenan finns 6 toaletter/latriner samt 1 pissoar. Toaletter finns dessutom i varje omklädningsrum, dock ej inne i själva barackerna som är placerade invid Maservallen.
Fotboll P 2013
23 apr
0kommentarer
-
Klubbrabatten
Här kommer lite kort info om våran försäljning av Klubbrabatten. Det är lite ändringar i datum från det som står i mötesprotokollet. Varje spelare ska betala in 1000kr till lagkassan för att finansiera cuper mm. Som hjälp kan man sälja Klubbrabatten, det finns både digitala och fysiska häften att sälja. Varje spelare ska försöka sälja minst 5 häften var, de finns att hämta hos Mattias eller delas ut på träningen vid överrenskommelse. Ett häfte kostar 200kr och laget tjänar 100kr/häfte. Varje spelare gör en övering på 1000kr + 100kr/sålt häfte senast söndag 20/4 till lagkassans konto i Länsförsäkringar Bank clearingnr 9025 kontonr 6326195. Märk överföringen med spelarens namn. Hör av er till Emelie vid frågor (messenger eller sms 070-333 39 65)
Fotboll P 2013
4 apr
2kommentarer
-
Föräldramöte 250323
Här kommer en sammanfattning från föräldramötet. Något som glömdes bort att sägas på mötet är att spelarna måste ordna med egna matchstrumpor. Endast röda strumpor är det som gäller på matcherna. Föräldramöte 250323
Fotboll P 2013
24 mar
0kommentarer
-
Rabatt på Intersport
Till och med 31/3 är det 25% rabatt på fotbollsrelaterat på Intersport. Vid köp i butik visa upp streckkoden, för köp online gäller koden FOTBOLL25 för att få rabatten. Se bifogad bild för mer info. Och lägg gärna in Gustafs goif som er förening på Intersport om ni är medlemmar så får klubben 3% tillbaka på alla köp ni gör. Här är länken till Gustafs föreningsprofil: Gustafs GoIF föreningsprofil
Fotboll P 2013
19 mar
0kommentarer
-
Inställd träning.
Vi ställer in träningen söndag 9/2 pga för lite folk. Vi tar nya tag nästa helg!
Fotboll P 2013
8 feb
0kommentarer
-
Ang säsongen 2025
Hej fotbollsföräldrar i Gustafs pojkar födda 2013! Säsongen 2025 har så smått börjat. Vi har kört några veckor inomhus på söndagar och vi kör på samma sätt februari ut. I Mars sedan kommer vi träna på konstgräs i Mora by, även detta på söndagar, men 17.30 -19.00. Då hoppas vi att alla som tänkt spela fotboll under 2025 kan komma och träna i så stor utsträckning som möjligt. I morgon kommer ni alla att få 3s OLIKA kallelser, som vi vill att alla SNARAST svarar på. Kallelse 1: Kommer erat barn spela fotboll i Gustafs GoIF under säsongen? Vi hoppas och tror att alla som var med förra säsongen blir med, men är det några förändringar så vill vi veta det. Är man osäker så vill vi ändå att ni svarar åt vilket håll det lutar åt. Vi behöver veta under kommande vecka hur många lag vi ska anmäla i seriespel så det är viktigt att vi får reda på detta. Kallelse 2: Vill erat barn vara med på Dalecarlia cup? Dalecarlia cup pågår 26-29 juni och vi har anmält 2 lag dit. Men är det många som inte kan vara med så behöver vi veta det snarast så vi i tid kan dra ur ett lag. I Dalecarlia kommer vi dela upp i 2 olika lag och man spelar i sitt lag under hela cupen. Kallelse 3: Kanske den roligaste kallelsen. Vi tänker (förhoppningsvis) att vi ska åka på cup den 13-15 juni. Det är helgen direkt efter skolavslutningen. Cupen vi funderat på är Pepes Cup i vansbro. Barnen och ledare bor på skola tillsammans. Föräldrar ordnar eget boende om man vill, eller så kan man "pendla" då det inte är så långt bort. Vi behöver även här snabbt få svar om erat barn vill och kan vara med då vi behöver anmäla oss snabbt och om vi ska ha ett eller två lag anmälda. Så förvänta er TRE olika kallelser i morgon eller kanske redan ikväll. Svara snarast på dessa. Dalecarlia cup står klubben för deltagaravgifter. Pepes cup behöver vi betala själva. Vi behöver alltså dra in lite pengar. Förslaget är en försäljning av klubbrabatten. Detta ger en bra förtjänst och har känts lättsålt av tidigare årskullar som sålt inför cup. Hör av er till någon av oss tränare om det är några frågetecken eller kommentera nyheten. Vi kommer försöka ha en liten föräldraträff i samband med någon träning i början av mars.
Fotboll P 2013
26 jan
0kommentarer
-
Visa fler nyheter