Fotboll P 2013
Följ oss för uppdateringar
Följ
Följer
Nyheter
Lagnyheter
-
Dalecarlia cup
Hej. Som ni kanske sett så ligger matcherna och tiderna till Dalecarlia i kalendern här på sidan. Vi rekommenderar dock att ni tar hem Dalecarlia cup-appen och lägger in Gustafs pojkar 12 (födda 2013) som favoriter. Där kommer eventuella ändringar synas direkt, kontrollera alltid vilken plan det är, det kan ibland blir ändringar. Vi ska såklart också meddela det så gott vi kan om det skulle bli några ändringar. Vi spelar 4 matcher var i gruppspel. 2 matcher per lag på torsdag, en match var både fredag och lördag. Sedan blir det slutspel lörd och/eller söndag beroende på hur det går. Vi samlas alltid 40 min innan resp match ombytta och klara. Tänk på att det kan vara svårt med parkering och att det är köer. Samt att det kan ta 10-15 min att gå från parkering till vissa planer längst bort/norrut på sportfältet. Var i god tid. Vi har inga speciella aktiviteter inbokade mellan våra matcher, så barnen är föräldrars ansvar mellan matcherna. Se till att barnen har ätit bra innan matchsamlingarna. =) Idag på träningen fick barnen veta hur lagen delats upp. Tänk på att sjukdomar, skador och annat kan göra att vi behöver justera. Gustafs 1: Viktor, Jack, Max, Calle P, Casper, Hampus, Charlie, Kevin, Vilgot, Theo, Harry, William. Gustafs 2: Emmanuel, Lucas, Theodor L, Hannes, Albin, Erik, Gustav, Vilmer, Angelo, Theodor KH, Frans, Kalle E
Fotboll P 2013
för 6 dagar sedan
0kommentarer
-
Pepes Cup 2025 – svettigt, glädjetårar och god stämning.
Då har man landat hemma efter en intensiv helg i värmen. Jag tänkte skriva några rader och sammanfatta lite, men jag lär erkänna att jag kände mig ganska trött såhär på eftermiddagen och tänkte ev att det skulle få vänta någon dag. Men då kom jag på att bara slänga in några sammanfattade rader in i ChatGPT och sedan be den skriva en liten sammanfattning. Jag tycker faktiskt den texten som ChatGPT satte ihop på blev en ganska bra sammanfattning så jag tog den rakt av och klistrar in här nedan. :) "Helgen 13–15 juni begav sig 22 förväntansfulla pojkar födda 2013, tillsammans med sina fyra tränare med tålamod av stål (nåja..), till Pepes Cup i Vansbro. Det blev en helg fylld av fotboll, skratt, sol och sådär lagom mycket sömn. Fredagen avslutades med en minnesvärd invigningsparad – över 90 lag marscherade tillsammans genom Vansbro. Våra killar tog i så pass mycket att flera av dem knappt hade röst kvar på lördagen. Starkt jobbat! Vi bodde i skolsalar, vilket betyder luftmadrasser, godisprassel och fnitter långt efter att tränarna sagt “nu måste det vara tyst!”. Men det hör ju till. Stämningen mellan matcherna var toppen – killarna visade hänsyn, hjälpte varandra, och vi slapp till och med borttappade grejer (åtminstone inget av större värde har rapporterats försvunnet – rekord i sig!). Matcherna däremot bjöd på både motstånd och motgångar. Vi mötte riktigt bra lag och det märktes stundtals i humöret – utmaningarna kom främst under själva matcherna, där det ibland blev frustrerat och energin dalade. Men! När vi lyckades lyfta oss mentalt, då spelade vi riktigt fin fotboll. Och efter en av segrarna – som kom efter en rad tuffa matcher – blev glädjen så stor att det till och med tittade fram en glädjetår eller två. Det var ett sånt där ögonblick som man sparar på som tränare. Kvällarna i klassrummet blev precis så där härliga som man hoppas på – film, spel, lite flams, mycket fniss och ännu mer godis. Självklart fick vi höja rösten någon gång, men i det stora hela skötte killarna sig fantastiskt. De har verkligen tagit hand om varandra, både på och utanför planen. Tack för en oförglömlig helg – till alla spelare för ert engagemang, till föräldrarna för ert stöd, och till Vansbro för ett riktigt fint arrangemang. Nu laddar vi om med nya erfarenheter i bagaget och siktar mot fler härliga fotbollsminnen!"
Fotboll P 2013
för 14 dagar sedan
2kommentarer
-
Ang pepes cup
Här kommer mycket info :) Samling och Avfärd För de som kan och vill samlas vi på fredag kl 11, avfärd 11.15 vid Slättgärdet. Ledarna ska i alla fall dit och packa ihop all utrustning osv. Nu precis innan publicering så ser jag även att Anton Hedvall fixat en minibuss där 6 passagerare kan åka, passa på att boka in erat barn där? Är ju lite kul om barnen kan åka ihop. Även vi ledare har platser kvar i våra bilar. Det går även såklart bra att åka direkt till Vansbro – meddela oss i vilket fall hur ni gör (kommentera här eller skicka sms till Lisa eller Mattias), och skriv vilka spelare som åker med i er bil. Ät ordentlig frukost och ta med kall lunch (t.ex. matiga mackor eller sallad etc) som ni äter längs vägen på valfri plats. Ta också med frukt/mellis till eftermiddagen. Varje bil ansvarar för sin lunch. Ingen mat serveras på cupen förrän middagen. Ankomst. Vi spelar vår första match 15.30 med lag 1. Lag 2 spelar sedan 16.20. Planen är att vi ledare (och grabbarna som åker med oss) försöker vara i Vansbro kring kl 13 för incheckning vid Vanåvallen i Vansbro. Där och då först kommer vi få reda på vilken skola vi ska bo på så vi tar oss dit,efter incheckningen. Alla skolor ligger i centrala Vansbro inom gångavstånd från planerna. Vi skriver ut i SMS-gruppen vilken skola och adress för de som ev kommer lite senare, men vi ser som sagt gärna att ni försöker vara i Vansbro strax efter kl 13. Vi har önskat att hela laget får bo ihop i samma sal om möjligt, men vi kan få 1 klassrum per lag, vi får se. Vid skolan så packar vi ur alla grejor och installerar oss i klassrummen, bäddar iordning osv. Föräldrar som skjutsat får gärna hjälpa till lite här med undanställning av bänkar, uppblåsning av madrasser till era barn och liknande. Tänk på att vi ska ta kort på klassrummet innan vi börja riva undan, detta för att vi enklare då kan återställa det på samma sätt som det stod sedan när vi städar ur. Sedan får föräldrarna ”fritid”. :) Resten av fredagen Senast 14.30 ska vi vara ombytta och klara för match så i god tid innan dess behöver alla som ska vara med på fredagen vara på plats vid boendet. (Vet att några ansluter på lördagen) Gäller båda lagen. Vi går sedan till planerna gemensamt. Efter matcherna fredag så blir det dusch och ombyte, troligt tillbaka vid skolan, men det kan också ske vid idrottsplatsen, så vi kommer instruera barnen att alltid ha med sig väska med handduk och ombyte till planen/matcherna. Viktigt alltså att de har med en ryggsäck/gympapåse som är tillräckligt stor för ombyte, andra skor, vattenflaska och ev regnjacka så de kan få med sig allt. Vi går och äter efter ombyte. Även spelare som inte sover med laget får såklart mer än gärna äta alla måltider och hänga med laget så mycket man vill. Invigningsparad sker 20.30 där vi klär oss i klubboverall eller matchtröja. Vi kommer säkerligen få lite tid att gå och köpa lite godis och sånt som hör till på kvällen och flamsa och tramsa lite tillsammans. Lördag/söndag På lördagen sedan blir det frukost, och enligt spelschemat så spelar vi våra första matcher kl 11.00. (ombytta och klara 10.00) Skriver in Matchtiderna (ev preliminära) i hålltiderna nedan. Spelare som ansluter under lördagen får hålla lite kontakt med oss om när och hur ni ansluter. Lunch efter första matchen, sedan 2 matcher på eftermiddagen och sedan middag. Söndagen blir en ganska tidig morgonmatch för ena laget som det ser ut nu. Sedan väntar slutspel/placeringsmatcher beroende på hur det går i gruppspelet. Övrigt "praktiskt" Vi ska försöka hålla er föräldrar informerade under hela resan med tidpunkter och praktisk information, matchtider som ev ändras osv. Vi kommer använda vår SMSgrupp för praktiska saker enbart så där får ni hålla koll. Lägger vi ut resultat, bilder och annat skoj så kommer det i Facebookgruppen. Packlistan, har ni koll på den från tidigare nyhet? Kolla igenom igen och glöm inget där. Ta även med solskydd, vi hoppas det preliminärt lovade vädret håller i sig. Indelning av lag. Vi har en plan för detta och kommer testa lite ihop lagvis på träning idag tisdag. Killarna kommer få veta lagen efter träningen ikväll, sedan meddelar vi också i SMS senare tisdag kväll. Hålltider preliminärt: Fredag 13/5 11.00-11.15 Samling Slättgärdet för de som vill 13.00 ca: Incheckning Vanåvallen i Vansbro. Endast 2 ledare checkar in. Övriga väntar vid bilarna. 13.15 ca: SMS skickas ut om vilken skola vi ska bo på och vi tar oss till skolan och packar upp och installerar oss. Ni som åker själva ansluter till skolan allt eftersom. 14.30 Ombytta och klara för match och sedan gemensam promenad till planerna vid Vanåvallen. Match 15.30 Vansbro – Gustafs 2. Plan 9 Match 16.20 Gustafs 1 – Fagersta 1. Plan 4 17.10 ca: promenad tillbaka till skola eller ev dusch vid omklädningsrum vid idrottsplatsen. Därefter middag (Alla måltider serveras på Smedbergsskolan) och Gemensamma aktiviteter med laget 20.30 Invigningsparad som startar vid Vanåvallen och går sedan runt i centrala Vansbro och avslutas tillbaka vid Vanåvallen. Lördag 14/6 9.00 ca: Frukost (smedbergsskolans matsal) 10.00 Ombytta för match. Match 11.00 Högbo – Gustafs 1. Plan 3. Match 11.00 Gustafs 2 – Slätta Gul. Plan 6. 12.30 ca Lunch Smedbergskolans matsal 13.30 Ombytta för match Match 14.20 Gustafs 1 – Smedjebacken. Plan 1 Match 14.20 Fagersta 2 – Gustafs 2. Plan 5 15.00 ca Gemensamma lagaktiviteter. Vi försöker ordna någon mellis (lagkassan betalar, korv med bröd eller liknande) 16.50 Ombytta för match Match 17.40 Malung – Gustafs 1. Plan 3 Match 18.30 Gustafs 2 – Mockfjärd/Floda plan 5 19.20 Dusch och middag, får se i vilken ordning vi tar det utefter hur hungriga vi är. Kvällsaktiviteter, ev anordnas disco ryktas det om. Söndag 15/6 07.15 ca Frukost. Troligtvis samtliga, men vi får se om vi tar upp alla gemensamt eller om lag 2 får ”dra sig lite” beroende på hur vi bor. Match 8.30 Slätta Blå – Gustafs 1. Plan 1 Slutspel sedan 10.10 för Gustafs 2 och även troligt för Gustafs 1 om inte laget hamnar sist i sin grupp. Vi återkommer med mer info senast direkt efter matchen som spelas på morgonen. Slutligen. Det viktigaste målet med denna cup är ”det sociala”, att vi ska försöka hänga ihop med hela laget. Vi sover, äter, umgås ihop. Ni som bara deltar del av cup och ev inte sover med laget är som sagt välkomna att delta i alla måltider och mellan matcherna med laget så klart. Men vill man hänga med föräldrar del av tid så är det ok, kommunicera med oss tydligt bara. Hoppas alla har skjuts och koll på läget i övrigt. Har inte hört några fler allergier. Hör av er till någon ledare om det är några andra praktiska frågor. Och Meddela oss om ev medicinering eller något annat vi behöver ha koll på. Återkommer om vi glömt nått.:)
Fotboll P 2013
för 20 dagar sedan
4kommentarer
-
Ang Pepes cup i Vansbro 13-15 juni.
Hej! Det är snart dags för en av säsongens höjdpunkter (Får vi hoppas). Det är mindre än 2 veckor kvar till cup i Vansbro. Vi antar att det är en del frågor kring arrangemanget men vi har inte fått så mycket information ännu från arrangören och därför avvaktat med info men nu tänker vi att vi behöver informera lite =). Spelschema borde dock dyka upp inom närmaste dagarna. Men det vi vet är att det kommer starta på eftermiddagen fredagen den 13 juni och pågår till och med söndag 15 juni. Vi får återkomma om exakta tider lite längre fram, men preliminärt uppskattar jag att vi kommer samlas kring lunch på fredagen för avfärd mot Vansbro. Vi behöver checka in på vårat boende vid någon av de närliggande skolorna i god tid innan första matchen. Vi ledare har några platser såklart i våra bilar, men vi behöver att några föräldrar kan skjutsa så vi kommer iväg allihop. Men för att vara tydlig och att inga missförstånd uppstår: Ni föräldrar som inte åker med till cupen får själva ansvara och se till att ni i god tid har sett till att erat barn kan åka med någon dit. Man kan inte komma till samlingen bara och räkna med skjuts så att säga. Samma med skjuts hem såklart. Spelschema och info kring cupen kommer finnas på pepescup.se. Vi har anmält två lag och vi delar upp lagen någon dag innan cupen och försöker göra två så likvärdiga och jämna lag som möjligt och man spelar bara matcher i det laget. Vi kommer att spela gruppspel på fredag och lördag och sedan blir det slutspel på söndagen beroende på hur det går i gruppspelet. Laget kommer sova ihop i skolsal med oss ledare. Det är såklart ok om en spelare inte sover ihop med laget, utan istället bor med föräldrar. (Vi har möjlighet att registrera någon förälder till som ledare ifall någon mer förälder vill hjälpa till som ledare och får då sova och äta med laget. Hojta till i så fall) Måltiderna som ingår äter vi på skolan där vi bor och det är Middag på fredag. Frukost, Lunch och Middag på lördag samt Frukost och Lunch på söndag. Om man som spelare inte bor ihop med laget får man gärna hänga med och käka i alla fall om man vill såklart. Föräldrar får försöka hitta annat boende eller om ni ”pendlar” fram och tillbaka. Vi hoppas ju i vilket fall som helst på att ni stöttar från sidan på alla matcherna. 😊 I övrigt så är tanken att vi håller ihop i laget så mycket som möjligt under resterande del av cupen och mellan matcher och på kvällen. Medföljande föräldrar och syskon hejar på och är våra supportrar ”lite i bakgrunden”. Det är helt ok att barnen åker med utan föräldrar eller att föräldrar bara delvis är med. Det vi vet att vi kommer behöva viss hjälp med är att föräldrar behöver hjälpa till med städning och återställande av klassrum på söndag förmiddag/morgon. Vi kan komma att behöva checka ut innan vi spelat klart våra sista matcher så det behöver packas i bilar efter frukost på söndagen troligtvis. Vi har ju haft en tidig preliminär kallelse för denna cup. Vi kommer göra en ny kallelse strax för en slutgiltig anmälan så vi vet vilka som bestämt kan vara med. Vi har ju haft en insamling och sålt klubbrabatten-häften, 1000kr per barn skulle in, som ska finansiera bland annat denna cup. Det är några spelare, framförallt bland er som tillkommit lite senare på säsongen som kanske inte fått den infon och därför inte betalat in den summan, men det är såklart inte för sent. Vi hoppas att alla vill och kan vara med. Packlista som ni behöver tänka kring redan nu: -Röda matchstället, gärna extra par röda strumpor ni som har. -Benskydd och fotbollskor. Har man extra par fotbollsskor så ta med det. Kan vara skönt om det blir blött. -Träningsoverall, gärna Gustafs GoIF kläder för er som har. -Regnjacka, ev paraply. -Badbrallor, tveksamt dock om vi kommer ha möjlighet att bada, men ta med utifall. -Ombyteskläder. Badtofflor och Vanliga skor och kläder för det vädret som blir. Duschombyten så det räcker. Kallingar, strumpor för ombyte efter duschning minst en gång varje dag plus lite extra. -Duschgrejor, handduk, tvål/schampo. -Tandborste + tandkräm -Ev mediciner, astma- nässprayer etc. Meddela oss ledare om det är något särskilt vi ska tänka på kring erat barn. -Liggunderlag/luftmadrass. (Boendet är beräknat för MAX 90 cm breda madrasser, inga bredare än så är tillåtet.) -Kudde, sovsäck/sängkläder. Ta med ett extra lakan att ha under luftmadrass så slipper man gnisslande ljud. -Fickpengar till glass/ godis och liknande som inte ingår i cupavgift. Det är väl swish/kortbetalning överallt nu. Har man inte swish så får vi väl försöka lösa nått) -Telefon/Laddare -Om någon har en liten sko-tork att ta med kan det vara välkommet ifall skor behöver torkas vid regnande. -Ev Öronproppar om man är ljudkänslig -Egen Vattenflaska för vattendrickande mellan matcherna -Liten väska/ryggsäck/gympapåse för att kunna packa med sig ev regnjacka, ev överdrag, skor, flaska, mobil etc när man är vid planerna. Man ska alltid ha med sig ombyteströja, och tofflor eller andra skor till matcherna. Ingen ska gå runt i svettiga/blöta matchstrumpor mellan matcherna. I övrigt så tror vi detta kommer bli en kul och minnesvärd upplevelse och vi hoppas alla är laddade. Det viktigaste är att laget får umgås, hänga ihop och ha kul. Det får bli lite flams och trams, godis och fnitter. Dock kommer vi ha visst ”godisförbud” mellan matcherna och innan måltider och ha obligatoriskt att alla hänger med och äter måltiderna som ingår. För att se vilka som läst denna nyhet, så kan väl en målsman per barn skriva en kommentar i kommentarsfältet nedan. Skriv gärna här igen ni som meddelat om att man bara kan vara med del av cupen. Det är såklart helt ok att vara med bara någon utav dagarna ifall man har annan resa planerad tex. Skriv gärna också om ni har möjlighet att skjutsa till cupen och/eller tar egen bil.
Fotboll P 2013
2 jun
24kommentarer
-
Information, Matcher lördag och Cup på söndag
Hej! Tänkte först bara skicka ut ett info-sms, men det blev för långt så det får bli en nyhet istället :) Då drar säsongen igång ” ännu mer på riktigt”. Vi har haft första träningen på riktigt gräs på Slättgärdet och planerna tycker jag ser helt ok ut för att vara denna årstiden. Roligt att se att träningsnärvaron fortsatt är hög. Överlag är engagemanget riktigt bra hos grabbarna. Vi ska försöka fortsätta hålla i det på samma sätt under hela säsongen hoppas jag. Matcher Lördag På lördag drar serierna igång med två matcher (11.00 och 13.30) Vi kommer skicka kallelser senare idag alt i morgon. I och med att vi tänker oss försöka hålla det till ca 10 spelare per match så innebär det att några kommer få stå över någon helg då och då. (träningsnärvaro/engagemang på träningar kommer spela stor roll i detta) Ofta ger det säkert sig självt med semestrar, sjukdomar osv, men ibland kan det ske att man får stå över även om man är tillgänglig och har tränat bra under den senaste tiden. Ni föräldrar får under hela säsongen gärna i förväg tala om ifall ni har förhinder till någon kommande match så kan vi försöka ta med det i vår planering inför uttagningarna/kallelserna. Har vi väl kallat och ni tackar nej, är det inte säkert att det finns någon plats till andra matchen under helgen t ex. Svara på matchkallelser så snabbt ni kan, helst samma dag/dagen efter som de skickas ut. Fikaansvariga Observera att i kallelserna står det vilka som ska ha hand om kiosken/bollkastningen. Berörda tar med sig fikabröd (lagom bitar som ska kosta 15 kr/st) och varsitt pris till bollkastning värde cirka 75 kr. Kaffe, Saft, muggar, mjölk etc finns på plats. Fikaansvariga bör finnas på plats en timme före matchstart och börja brygga kaffe/plocka fram bord etc. Cup söndag På söndag har p2014 en cup igen, denna gång i Torsång, och de vill låna spelare av oss igen. Jag kommer strax skicka ut en intressekoll där man får svara ja om man är intresserad av att vara med ett par matcher där på cupen. Observera att det inte är någon definitiv kallelse utan bara en intresseförfrågan. De få spelare som inte blir kallade på någon match på lördagen vill vi gärna är med på söndagen istället så de har förtur. Berörda spelare som sedan blir aktuella för att vara med kommer vi kontakta privat och meddela exakta tiderna sedan.
Fotboll P 2013
30 apr
1kommentar
-
Lite info, träning fredag och ang aprilcupen på lördag
Hej. Hoppas alla har haft en bra påsk och ett trevligt lov. På fredag har vi alltså en extra träning som pågår i 2 timmar totalt. Vi börjar 16.15 uppe i klubbstugan och har ett teoripass. Sedan går vi ut och tränar på det som vi pratat om och slutar 18.15 ca. Jag hoppas att så många som möjligt kan vara med. Kallelse till träning har precis skickats ut. Sedan ang Aprilcupen på lördag. Vi har tre egna matcher på förmiddagen och födda 2014 har matcher på eftermiddagen/kvällen. De kommer behöva lite förstärkning då de fått några avhopp. Så några av våra spelare komme få kallelser till någon av deras matcher också. Målsättningen är att alla ska få spela 2 matcher var under dagen. Man spelar alltså bara de matcher man får kallelser till. Alla matcher ligger inlagda i kalendern inkl 2014s matcher. Kallelser till matcherna kommer skickas ut ikväll. Fram tills dess har ni möjlighet att meddela om det är någon av alla de matcherna man inte kan vara med, inkl eftermiddagsmatcherna. (SMS till Mattias 070-2222965 eller kommentera denna nyheten). Då kan vi försöka styra så man blir uttagen då man kan spela. Tackar man nej till någon match EFTER att kallelser skickats ut så är det inte säkert att man kan få någon plats till någon annan match så att säga då vi tar ut full trupp till alla matcherna. Matcherna spelas alltså på konstgärsplanerna på Maservallen (bakom maserhallen). Kom ombytta och klara i matchkläder. Kom ihåg att ha på er röda strumpor också. Ta med egen fylld vattenflaska till matcherna. Arrangörer av cupen är Forssa bk. De låter hälsa att det kommer vara mycket folk på cupen och att man bara parkerar på anvisad plats. (Se nyhetens bild för en liten karta över området) I övrigt skriver arrangören: Planerna: Plan 1 och 2 är de 2 planerna som är närmast kansliet/Maserhallen där plan 1 är närmast läktaren medan plan 2 är den som är närmast avbytarbåsen. Plan 3 är närmast läktaren medan plan 4 är närmast avbytarbåsen. Plan 5 är den lilla konstgräsplanen som ligger intill Sportfältets omklädningsrum (Betesgatan). Matcherna: Spelas 2x20 minuter med 3 minuter paus följt av max 1 minut avtackning. Det är väldigt viktigt att dessa tider hålls så att vi håller oss till tidsschemat inkl. att lagen är uppställda och redo för spel vid utsatt matchstart. Lagens och publikens placering: Under matcherna på Maservallen ska lagens ”avbytarbänk” vara placerad mellan cupens 7 mot 7-planer, alltså inne på 11 mot 11-planen. Publiken skall ej vistas inne på konstgräset, endast runtomkring 11 mot 11-planen med ett par meters marginal. Mat/kiosk: För att ni ska kunna underhålla era energidepåer under cupen kommer vi servera mat i form av grillade hamburgare och kokt varmkorv i vår kiosk. Dessutom serverar vi kaffe, läsk, hembakat fikabröd, kexchoklad m.m. Vi kommer givetvis ta emot betalning via Swish. Vill ni få i en mer rejäl måltid, t.ex. efter avslutad cup, rekommenderar vi varmt vår samarbetspartner Venedig Kolgrill som finns ca 300 meter bort, i Tjärna Ängar. Parkering: Då det kommer bli mycket trafik, inklusive stor belastning på parkeringsytorna, är det viktigt att alla tänker till hur bilarna parkeras. Först och främst fyller vi grusparkeringen vid Betesgatan, intill Sportfältets omklädningsrum (knappar ni in Betesgatan 3 på er kartapp hamnar ni hyfsat rätt), samt Maserhallens parkeringar. Notera att den parkeringen till höger om Maserhallen (Aqua Nova) erhåller fri parkering, vilket även gäller parkeringarna på Maserhallens baksida. Parkeringarna framför Maserhallen är främst avsedda för Maserhallens/Aqua Novas besökare och bör undvikas att användas. Det kommer även finnas platser på en särskilt uppmärkt del av Sportfältets gräsyta, närmare bestämt ytan som ligger mitt emellan Maserhallen och Pranses (Forssas klubbhus). På övriga gräsytor på själva Sportfältet råder parkeringsförbud, d.v.s. samtliga ytor som ligger innanför Vallgatan, in mot Sportfältet. Vallgatan är alltså vägen som leder mitt emellan Maservallen och själva Sportfältet. Vänligen respektera våra funktionärers behov av att ha tillgång till parkeringsplatserna vid vårt klubbhus Pranses, varvid ni ombes att ej parkera där. Ett undantag gäller dock handikapparkeringar, vilka finns att tillgå vid just Pranses (Tjärnavägen 100). OBS! Det är absolut förbjudet att parkera framför planens båda grindar då dessa passager behöver vara fria för utryckningsfordon i samband med eventuell olycka. Vi vill påpeka att det är viktigt att vara ute i god tid för att slippa stress med att hitta parkering, något som även tenderar att resultera i mindre genomtänkta parkeringar. Vi tar ej ut någon parkeringsavgift på de anvisade ytorna. Omklädningsrum: Eftersom det är många lag som deltar i cupen rekommenderar vi spelarna att i största möjliga mån byta om hemma, vilket skulle minska belastningen av omklädningsrummen avsevärt. Toaletter: I direkt anslutning till arenan finns 6 toaletter/latriner samt 1 pissoar. Toaletter finns dessutom i varje omklädningsrum, dock ej inne i själva barackerna som är placerade invid Maservallen.
Fotboll P 2013
23 apr
0kommentarer
-
Klubbrabatten
Här kommer lite kort info om våran försäljning av Klubbrabatten. Det är lite ändringar i datum från det som står i mötesprotokollet. Varje spelare ska betala in 1000kr till lagkassan för att finansiera cuper mm. Som hjälp kan man sälja Klubbrabatten, det finns både digitala och fysiska häften att sälja. Varje spelare ska försöka sälja minst 5 häften var, de finns att hämta hos Mattias eller delas ut på träningen vid överrenskommelse. Ett häfte kostar 200kr och laget tjänar 100kr/häfte. Varje spelare gör en övering på 1000kr + 100kr/sålt häfte senast söndag 20/4 till lagkassans konto i Länsförsäkringar Bank clearingnr 9025 kontonr 6326195. Märk överföringen med spelarens namn. Hör av er till Emelie vid frågor (messenger eller sms 070-333 39 65)
Fotboll P 2013
4 apr
2kommentarer
-
Föräldramöte 250323
Här kommer en sammanfattning från föräldramötet. Något som glömdes bort att sägas på mötet är att spelarna måste ordna med egna matchstrumpor. Endast röda strumpor är det som gäller på matcherna. Föräldramöte 250323
Fotboll P 2013
24 mar
0kommentarer
-
Visa fler nyheter