Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Bodens BK HF F11 - flickor födda 12
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Bodens BK HF F11 - flickor födda 12.
F11 - flickor födda 12
Följ oss för uppdateringar
Hej föräldrar!
Nu är det snart dags att dra igång handbollssäsongen för 2022-2023. Hoppas att ni är lika peppade som vi är!
Normalt sett brukar vi ha ett föräldramöte innan vi drar igång, men eftersom många redan har fullt upp i vardagen kommer vi endast att köra skriftlig information. Om du har några frågor eller funderingar som rör träningar, försäljningsuppdrag eller liknande så är det bara att höra av sig till någon av oss ledare.
Planerade aktiviteter
Träningstider: måndagar kl 17.30-19.00 samt torsdagar kl 18.00-19.30 i Stureskolans gymnastiksal. Vi kommer att inleda träningssäsongen med att öva grundteknikerna. Nytt för i år är att minihandbollen är ett minne blott. Nu kommer vi att träna och spela på helplan (egentligen kortbana, men väldigt få hallar har den konfigurationen).
Under perioden oktober-mars kommer vi att spela våra matcher, sammandrag och delta på någon cup. När vi inte spelar på hemmaplan så brukar vi åka gemensam buss, där klubben betalar en del av kostnaden. Varje barn och medföljande vuxen får dock betala en symbolisk summa.
Ni kan redan nu blocka kalendern den 4-6/11. Då åker vi till Rallacupen i Kiruna, där vi ska övernatta.
Föräldrainsatser
När ditt barn tränar i BBK så ingår det att kunna ställa upp på vissa ideella arbeten för att gagna laget och föreningen. Det du som förälder/vuxen förväntas bidra med är t.ex:
Försäljning av produkter där vinsten går antingen till laget eller föreningen. Vi behöver en eller ett par föräldrar som kan tänka sig att projektleda försäljning där intäkten går till den egna lagkassan (exempelvis Ullmax eller motsvarande). Om du kan tänka dig att ställa upp, hör av dig till jimmy.lindberg@icloud.com.
Alla lag ska bidra med en deltagare till Arrangemangsgruppen, syftet är att synka arbetsinsatser mellan olika lag inför gemensamma sammandrag och cuper. Det är ca 3-4 möten under hela säsongen. Om du kan göra detta, hör av dig till jimmy.lindberg@icloud.com.
Funktionärsarbete på BBK:s egna cuper, matcher och sammandrag (stå i kiosk, sitta i sekretariat, vara matchvärd osv).
Arbetsschema kommer att upprättas i samband med uppstarten av säsongen, där det är du som förälder/vuxen som får eget ansvar att byta i de fall du inte kan utföra arbetsuppgifterna. Schemat kommer att publiceras här på laget.se under "dokument".
Övrigt
När säsongen kommit igång så kommer du att få en faktura för medlems- och deltagaravgift för ditt barn. När avgiften är betald så är ditt barn försäkrat vid alla föreningens aktiviteter. Information om försäkringen hittar du här: https://www.gjensidige.se/partners/svenska-handbollforbundet
Håll utkik (eller till och med prenumerera) på kalendern som tillhör denna lagsida för att se när inplanerade aktiviteter sker.
Vi kommer att skicka kallelser för alla aktiviteteter förutom träningarna. När du får en kallelse för ditt barn är det viktigt att du svarar även om ditt barn inte kan delta.
Vi har även en Messengergrupp. Hör av dig till någon av ledarna om du vill bli inbjuden.
Information från kansliet
Spelare och ledare i föreningen betalar ingen entréavgift på seniormatcherna mot
uppvisande av sitt medlemskort.
Varmt välkomna till en härligt handbollsäsong!
/Ledarna
Kommentera
Endast sidans medlemmar kan kommentera