P-14
Följ oss för uppdateringar
Följ
Följer
Nyheter
Lagnyheter
-
Avslutning
Hej! Onsdagen 1/10 kör vi en liten avslutning med laget. Vi har träning som vanligt mellan 17.00 och ca 18. Därefter går vi in i klubbstugan för att äta pizza och runda av säsongen tillsammans. Vi tänker att vi avslutar någon gång mellan 19.30 och 20.00. Vi skickar ut i chattgruppen när det börjar bli dags att hämta upp barnen. Om det är någon som har specialkost så hör gärna av er till Daniel, Kristoffer eller Fia. Hoppas att alla har möjlighet att komma! /ledarna
P-14
för 9 dagar sedan
0kommentarer
-
Pantinsamling tisdag 16/9
Hej! Nu på tisdag (16/9) är det dags för en ny pantinsamling. Vi samlas som förra gången på Tabergs IP kl. 17.00 och fördelar oss i bilar. Därefter åker vi upp till vårt område (samma som förra gången) och samlar in utställda pantsäckar samt knackar på de hus där det inte står någon pant utanför. När vi samlat in panten på vårt område åker vi tillbaka till idrottsplatsen och tömmer över pantsäckarna i en container. När detta är färdigt så är vi klara för dagen. Vi är lite osäkra på hur lång tid insamlingen tar, så vi skriver ut i chattgruppen när vi börjar bli klara. Håll gärna lite koll på telefonen under denna tid. Barnen ska gärna ha en TSK-tröja på sig. Om det är kallt kan man kanske ha den utanpå en tröja/jacka. Om det är någon förälder som har en släpkärra med grindar (eller täckt på annat vis) så får man gärna skriva det i chattgruppen så ser vi om det finns behov av det eller inte. Hör av er om ni har några frågor! /Tränarna
P-14
för 16 dagar sedan
0kommentarer
-
-
Helgens cup
Hej! Här kommer lite mer information kring helgens cup. Cupen fördelar sig på tre dagar: fredag, lördag och söndag och vi spelar samtliga dagar. Alla matcher spelas inne på Jordbrovallen, men på olika planer. Matchtiden är 30 minuter och vi samlas på Jordbrovallen en timma innan matchstart. Det finns ett begränsat antal omklädningsrum, så vi tänker att det smidigaste är om alla kommer ombytta till dessa matcher. Om någon av spelarna behöver skjuts så är det bara att skriva i lagchatten så hjälps vi åt. Här är matchtiderna som gäller för oss: Fredag 15/8: 17.20 - 17.50, Jordbrovallen plan 2 (samling 16.20) Råslätt SK 2 - Tabergs SK Lördag 16/8: 12.20 - 12.50, Jordbrovallen plan 4 (samling 11.20) Tabergs SK - Jönköpings Södra IF 1 17.00 - 17.30, Jordbrovallen plan 1 (samling 16.00) Tabergs SK - Ekhagens IF Svart Söndag 17/8: 11.40 - 12.10, Jordbrovallen plan 1 (samling 10.40) IFK Visby 1 - Tabergs SK 14.20 - 14.50, Jordbrovallen plan 2 (samling 13.20) Huddinge IF 2 - Tabergs SK Här är länken till spelschemat: https://sodravatterbygdencup.cups.nu/2025/result/team/67528531 Enligt cupens hemsida kommer det finnas lite enklare mat till försäljning (korv, kycklingsallad, fika etc) men det finns ju också möjlighet att ha med sig eget eller ta sig till någon närliggande restaurang. Hör av er i lagchatten om ni har några frågor!
P-14
13 aug
0kommentarer
-
Kioskschema 2025
Hej! Under perioden 30/8 - 13/9 har vi i P14 ansvar för att bemanna kiosken nere på IP. Jag har nu gjort en fördelning över tiderna och dem hittar ni i också i dokumentet "Kioskansvar P14 2025". Det är superviktigt att alla tar ansvar för att hålla sina tider och om man inte kan på den utsatta tiden måste man se till att byta med någon. Jag har stämt av alla matcher mot klubbens kalender, men gå gärna in och kika i kalendern några dagar innan det är dags, så att det inte har förändrats. (länk till kalendern: https://www.laget.se/TabergsSportklubb/Event/Month/2025/8 ) På vissa pass är det två barn uppsatta och ni som är uppsatta på ett sådant pass får komma överens om vem av er som vill/kan ta passet eller om ni vill hjälpas åt (på ex herrlagsmatchen kanske det kan vara bra att vara flera). Detta gäller de som hjälpte till på sopsorteringen efter Tabergsmilen eller som har andra uppgifter kring laget. Innan jul har vi också ansvar för att stå i ett stånd nere på Tomteland. Dessa tider kommer då i första hand fördelas på dem som bara har fått ett uppdrag tidigare, så att det blir så rättvist som möjligt. Vi har bett styrelsen att förtydliga informationen till de som står i kiosken, så det ska finnas en pärm i klubbstugan med instruktioner kring vad som ska göras, hur kaffebryggaren fungerar etc. Om man känner sig osäker så får man ju gärna såklart gärna gå in i kiosken och kolla innan det är dags. Hör av er om det är några oklarheter! /Anna
P-14
11 jul
0kommentarer
-
Info om Cuper
Vi har blivit inbjudna till Södra Vätterbyggden cup. Den spelas 15-17 aug på Jordbrovallen och anordnas av J-Södra. Vi kommer också att anmäla oss till Tord-Cupen. Den spelas den 5 okt på Rosenlunds IP. Alla kommer att få spela någon av cuperna men vi kommer bara kalla ca 12 spelare per cup.
P-14
23 jun
2kommentarer
-
Blandad information
Hej! Här kommer lite information om några olika saker: 1. Kioskschema på gång Inom kort kommer ett kioskschema där vi fördelat tiderna som P14 ska bemanna kiosken. Vi väntar på några besked kring några matcher bara innan vi kan publicera det. Det är superviktigt att man håller koll på den tiden som man har fått och om man inte kan den tiden måste man byta med någon annan. Mer information kommer i samband med schemat. 2. Pantinsamling Måndagen den 23/6 är det dags för den första pantinsamlingen för i år. Det kommer ytterligare en till hösten. Vi blir som vanligt tilldelade ett område där våra spelare springer omkring och samlar in pant. Killarna ska helst ha sina matchkläder på sig vid detta tillfälle. Vi behöver troligtvis också ha några föräldrar som hjälper till och håller lite koll. Om någon har en släpkärra (med grindar eller liknande) så får ni gärna hojta till i chatgruppen, för vi behöver ha några stycken där vi slänger i alla pantsäckar. Denna dag kör vi ingen träning, utan det blir pantinsamlingen istället. 3. Sommaruppehåll Vi kör träning som vanligt vecka 25 och under vecka 26 kör vi frivillig träning för de som vill. Därefter har vi ett litet sommaruppehåll och kör igång igen måndag v. 32. 4. Värdegrundsarbete Vi har nu i slutet av våren pratat en del med killarna om värdegrund och vilka regler och förhållningssätt vi har i laget. För att det ska bli mer tydligt att det är dessa regler som gäller har alla spelare också fått skriva under dokumentet (se dokumentet "Värdegrund P14" bland dokumenten).
P-14
15 jun
0kommentarer
-
Fredagshäng nere på IP!?
Hej, Det blir ingen träning på fredag 30 maj, men vi tänkte att de som vill kan komma ner till IP och hänga med sina lagkamrater, och stötta A-laget som möter Jönköpings BK med start 19:00. Jag (Kristoffer) och Daniel kommer vara där nere. Mvh, Tränarna
P-14
28 maj
1kommentar
-
Inför lagfotografering tisdag 20/5
Hej! De som var på dagens träning fick med sig en lapp inför fotograferingen hem. Den ska fyllas i av er vårdnadshavare och måste tas med till lagfotograferingen imorgon. De som inte var på dagens träning får en lapp i samband med fotograferingen. Den ska fyllas i och signeras av er vårdnadshavare, så då behöver ni hänga med dem ner och skriva under lappen. Fotograferingen börjar 19.05 och vi samlas på IP kl. 18.50. Barnen ska ha sina matchställ på sig.
P-14
19 maj
0kommentarer
-
Sortera säckar - 4000 kr till laget - RÖSTA OM DAG/TID!
Hej igen! Som ni säkert läst i vår WhatsApp-chatt idag har vi tagit på oss ansvaret för att sortera säckarna som blev efter helgens Tabergsmilen. Vi ska sortera plast, glas, pant/burkar och skräp. För detta arbete får vårt lag 4000 kr till lagkassan, vilket är tämligen lättförtjänta pengar. Det är viktigt att så många som möjligt kommer och hjälper till, så att det inte blir några enstaka personer som får ta ansvar för allt detta. Om intresse finns kan vi säkert fixa så att vi kan grilla lite korv eller liknande, för att göra det lite trevligare. :) För att vi ska veta när vi ska göra detta får ni rösta om tider. Klubben vill att jobbet ska vara klart till på söndag, och det är nog bra att göra det så snart som möjligt. Följ länken och fyll i vad som passar dig/er bäst - gärna redan idag. https://forms.office.com/e/yzyNeqWU31 Om det behövs så delar vi upp sorteringen och kör två tillfällen. Hör av er om det är något som är oklart!
P-14
29 apr
0kommentarer
-
Information från föräldramöte
Hej! Förra torsdagen hade vi ju ett föräldramöte där vi gick igenom nödvändig information. Här kommer det vi gick igenom på mötet: - Träningar: Vi har tre träningar/vecka: måndagar 17.00 - 18.30, onsdagar 17.00 - 18.30 och fredagar 16.00 - 17.00. Fredagsträningen är frivillig. - Matcher: Vi har anmält ett lag till seriespel och vi kallar ungefär 13-14 spelare/match. Det innebär att man inte kommer få spela alla matcher, utan man får kallelser till de matcher man får spela. Kallelsen kommer oftast efter onsdagens träning. Det är viktigt att man svarar på kallelser, både när det gäller träning och matcher. Om man inte kan komma vill vi gärna att ni anger varför man inte kommer (för att vi ska veta ifall man är sjuk, om man inte trivs i laget eller liknande). - Samarbete med P13 Denna säsong samarbetar vi lite med P13. Det innebär att vi ibland kommer träna tillsammans med P13 och dela upp oss i blandade grupper. Detta för att samtliga spelare ska få nivåanpassad träning. Det kan också vara så att vi vid vissa tillfällen får stötta upp på P13:s matcher. - Avgifter Senast imorgon 30/4 ska medlemsavgift (100 kr/person eller 300 kr/familj) och träningsavgift (800 kr/barn eller max. 1500 kr/familj) vara inbetald. Utöver detta ska varje familj välja ett av följande alternativ: - sälja minst 14 paket av Newbody (försäljningen kör igång i början av maj) - sälja minst en årsprenumeration av Bingolotto - sälja minst två årsprenumerationer av Hemmavinsten - köpa sig fri genom att betala in 1000 kr. När ni betalar in avgifterna skriver ni in namn, personnummer på spelaren det gäller samt vilken av försälningen ni väljer. All information kring avgifter och försäljningen/friköp finns i dokumenten. - Lagets ansvarsuppgifter Vårt lag har i år några uppgifter som man förväntas hjälpa till med. För oss gäller: - kioskansvar - pantinsamling (sköts till största del av barnen) - stå i ett stånd på Tomteland (strax innan jul) - Lagets ekonomi Vårt lag har ju också en egen lagkassa, som täcker utgifter vid eventuella lagaktiviteter. I dagsläget har vi ca 7000 kr tack vare pizzabottenförsäljningen förra året. Vi kommer även i år genomföra pizzaförsäljningar och beslutade tillsammans att varje spelare måste sälja minst 4 förpackningar. Mer information kring detta kommer. Idag beslutade vi också att vi ska genomföra en sortering av säckarna som blev efter helgens Tabergsmilen. För det får laget 4000 kr. Vi skickar ut information kring detta, men det är viktigt att så många som möjligt är med och hjälper till. - Ombyte vid matcher Vi diskuterade och bestämde också att det är hög tid för barnen att börja träna på att byta om och duscha tillsammans. Dels för att träna på själva ombytet med andra, men också för att det gynnar lagsammanhållningen. Därför ska alla barn byta om tillsammans när det är matcher. Vi samlas i omklädningsrummet innan match och samlas även i omklädningsrummet efter matchen och då förväntas alla barn duscha och byta om. Vi är medvetna om att det för många är en otrygg plats, så det kommer alltid vara någon vuxen på plats i omklädningsrummet. Om ni har några frågor är det bara att höra av er till någon av oss tränare!
P-14
29 apr
0kommentarer
-
Visa fler nyheter