Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om The Golden Bowlers Bowling
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från The Golden Bowlers Bowling.
Bowling
Följ oss för uppdateringar
Ni var inte alls med på bollen när det gäller publikfrågan den här helgen.
Matilda Charlotta Buhrman har en tydlig koppling till Partille. Hon var gift med ingen mindre än David Robertson.
Nu antar jag att ingen av er lyfter ögonbrynen när ni ser det namnet men när ni läser att han startade ett bolag vid namn Daros vaknar nog de flesta till liv.
Daros var ett välkänt företag som låg i Partille under 50 år. Sedan 1999 ligger företaget i Mölnlycke och de producerar kolvringar precis som tidigare.
Namnet Daros härstammar från DAvid RObertsonS (maskinfabrik). Så nu vet ni det.
: )
Till David!
Himla kul att höra av dig David.
Det är många positiva minnen från den tiden då TGB var en klubb med många ungdomar och vi hade träningsläger i Lilla Edet.
Vad roligt att du har hittat tillbaks till bowlingen.
Hoppas vi ses framöver i bowling sammanhang.
Ha det bäst!
Stort grattis till ditt superresultat igår Björn.
Jag känner mig verkligen privilegierad som spelar ihop med dig på matcherna och har första parkett.
Det var inte en enda turstrike vill jag påstå, du matade på i fickan hela tiden och missade inte en enda av de få gånger då du behövde ta fram spärrklotet 😄. Helt sanslöst bra!
Tack för era gratulationer.
Det var helt galet roligt att spela idag.
Grymt att vi vann vilket gav oss en bra chans att gå upp. Bra spelat av alla idag.
Tack David. Det är aldrig försent att kasta klot igen. Vi lär ses på banorna vad det lider.
Hälsa farsan
Hejsan TGB!
Jag ville skicka en liten hälsning till Leslie och Magnus. Ni kanske kommer ihåg en blond blåögd tonårsgrabb, med en vansinnig vinnarskalle som kom efter han precis flyttat till Göteborg, med en klasskamrat som hette Niklas. Måste va närmare 20 år sen, så skulle inte va förvånad om ni glömt det :D
Leslie du kom alltid och körde mig till matcherna om farsan inte kunde (och lyckades alltid motivera mig trots min enorma självkritik)
Magnus du hjälpte mig alltid med mitt temperament. Och att en serie under 200 inte var samma sak som en serie på 0 :D
Spelade min första serie på ~15 år i torsdags. Nu ska jag kolla på klot på måndag :D Mycket goa minnen kom plötsligt tillbaka. Så kollade upp TGB, när jag såg att ni båda var kvar kände jag mig tvungen att skicka en liten hälsning :D
Lycka till er & hela laget framöver!
Allt gott! //David
Grattis Björn till en fantastisk slagning. Nu är seriesegern i stort nästan klar.
Rapportera
Bara svenske mästaren Robin Ilhammar spelade bättre denna omgång ! Robin 1042-Björn 1035 👍🎳 fantastiskt 👍
Rapportera
Anmäler till KM/DM
Rapportera