Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Stenungsunds IBK F15-16
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Stenungsunds IBK F15-16.
F15-16
Följ oss för uppdateringar
Innebandy hösten 2025
Bemanning vid hemmamatcher
Denna säsong kommer vi fördela arbetsuppgifter för bemanning utefter när ens barn spelar. Man kommer alltså få reda på vad för uppgift och när man har när kallelse till match kommit. Vi har sett över hur det fungerat för äldre lag och landat i att det räcker med totalt fyra personer per hemmamatch, fördelat enligt:
• 2 personer: bakning, café samt trivselvärd
• 2 personer: sekretariatet
Vissa av er kommer behöva hjälpa till två gånger under säsongen, och några endast en gång.
Vi kommer fördela ansvaret så jämnt som möjligt, och utgår ifrån vilka matcher tjejerna kallas till.
Café/bakning/trivselvärd (2 personer)
Ni ansvarar för att ta med en plåt hembakat var samt bemanna caféet under matchen. Inför matchen stämmer ni av med dom som hade gången innan för upphämtning av saker. Plastbackar med förbrukningsvaror, termos osv.
Sekretariatet
Som sekretariat ansvarar ni för att hålla koll på matchtiden och notera antal mål under matchen. Även om resultat inte registreras i matchsystemet ska målen rapporteras till lagets ledare efter matchen.
Vi hjälps åt på plats – behöver någon avlastning löser vi det tillsammans som ett team. Sarg hjälps alla på plats till med – både att sätta upp och ta ner.
Om man inte kan sitt arbetspass och behöver byta – ansvarar man själv för att göra bytet, kontaktuppgifter till föräldrar finns på laget.se.
Spelplatser
Matcherna spelas på Stenungsunds Arena eller Kyrkenorums Idrottshall. De som bemannar caféet behöver ha kontakt med den som hade café gången innan för att lösa transport av allt som hänger ihop med cafét.
Caféet
Vi planerar att hålla ett enkelt café utan kör ett klassiskt med dricka, kexchoklad, hembakat, kaffe, te och engångsartiklar.
Ansvariga för inköpen kommer vara Stefan & Amanda. Vi försöker ha koll och kontakt med den som har sakerna men uppmärksammar man att något tar slut eller det är starkt åtgång på – hör gärna av er.
Kaffe
De som har bakning/café/trivselvärdsansvariga ansvarar för att ta med två pumptermosar fyllda med kaffe.
• Om man inte har egna pumptermosar finns två som tillhör laget.
Som trivselvärdar hälsar ni spelare, ledare, domare och publik välkomna och bidrar till en trevlig stämning i hallen. Under matchen bemannar ni caféet, syns i hallen och finns till hands vid behov. Efter matchen stannar ni kvar en stund, plockar undan, ser till att det är rent och lägger tillbaka materialet där det hör hemma. Diska ur termosar och packa ner allt ordentligt. Ni och den som tar samma ansvar nästa match roddar i överlämning av saker.
Har ni några frågor är det bara att höra av er. Annars ser vi fram emot en riktigt fin säsong med många bra matcher och härlig gemenskap!
Kontaktuppgifter
Amanda Örn, 0727-276910, amandaorn92@gmail.com
Stefan Örn, 0701-420631, stefan.orn@perstorp.com
Hälsningar, Stefan & Amanda
| Träning | 28 okt, 16:30 |
| Ghost Cup | 2 nov, 09:00 |
| Träning | 4 nov, 16:30 |
| Landvetter IBK F15 (hemma) | 8 nov, 09:30 |
| Träning | 11 nov, 16:30 |
Kommentera
Du måste logga in för att kommentera