F 10/11 Handboll
Följ oss för uppdateringar
Följ
Följer
Nyheter
Lagnyheter
-
SUL 2 (födda 2010)
På söndag är det dags för SUL 2 för spelare födda 2010. Upplägget är liknande förra gången och är i Duveholmshallarna i Katrineholm. Denna gång ingår dock lunch men det kan vara bra att ha med sig lite mellis. I övrigt ska man ha med sig egen boll (den som inte har egen hemma får låna från träningen), vattenflaska, tejp och träningskläder (det röda matchstället) samt kläder och skor för träning utomhus. Erik och Mats kommer att finnas med hela dagen som stöd och kör varsin bil och får då plats med alla spelare. Samling 6.50 för avresa 7.00 från ICA Falken. Här är info från förbundet om SUL 2: HF Mitt bjuder in pojkar och flickor 2010 till SUL 2 i Katrineholm. Denna gång genomförs Spelarutbildning 2 (SUL 2) för flickor och pojkar födda 2010 framför allt bosatta i vår södra del av HF Mitt distriktet inklusive Enköping, Västervik och Karlskoga. Innehållet i utbildningen kommer att vara likvärdig oavsett var man än anmäler sig som spelare inom HF Mitt. Till detta tillfälle ingår lunch men ta gärna med eget mellanmål. SUL 2 flickor och pojkar födda 2010 i Katrineholm Spelarutbildningsläger (SUL 2) - kommer att arrangeras i Katrineholm (Duveholmshallen Västgötagatan 39 Katrineholm) söndag 5 maj 2024 09.00-16.00. Alla spelare födda 2010 är välkomna att anmäla sig till lägret. Detta är fortsättningen på Svenska Handbollförbundets spelarutbildning och för 10:ornas resa mot Sverigecupen 2025. De senaste åren har ca 350 handbollsungdomar medverkat vid de första SUL lägren och har drillats av närmare 20 erfarna instruktörer i de olika distrikten. Till SUL 2 ingår lunch, men tag gärna med eget mellanmål också, (ej klister) boll, vattenflaska, tejp/skydd, träningskläder (sitt lags tränings/matchtröja). OBS! Tag även med kläder och skor för utomhusträning. Samling ombytt och klar 08.45 i Duveholmshallen, incheckning från 08.30. Fotografering kan förekomma på våra SUL.
F 10/11 Handboll
för 10 dagar sedan
0kommentarer
-
Info Katrineholm 2024
Info Katrineholm 19-21/4- 2024 Snart är det dags för Katrineholms cupen, Jippi!!!! Vi åker nu på fredag den 19/4, samling klockan 17.30 vid ICA Vintrosa. Eftersom vi inte har någon middag bokad på fredagskvällen plus att vi tror att det kommer vara många på McDonalds i Katrineholm, så stannar vi redan på Max eller Burger King i Marieberg och äter middag tillsammans och sen åker direkt till boendet i Katrineholm. Men på lördag har vi frukost, lunch, middag och på söndag frukost och lunch. Vi är 17 spelare som ska åka och behöver därför 5 bilar, Mats och Ulrika, har varsin bil. Så vi behöver HJÄLP med 3 föräldrabilar till för att få plats med alla 17 tjejer för att komma till Katrineholm på fredagskvällen och 3 föräldrarbilar som hämtar på söndagen (osäker på tid just nu beror på hur det går). Vilka kan ställa upp? Om ens dotter åker med någon annan än sin egen förälder så ska man swhisa 75kr till den som kör dit och sen 75 kr till den som kör er dotter hem på söndagen. Alltså totalt 150kr. Detta får ni själva lösa. Alla tjejer behöver ha laddat ner appen Procup DigCard för deltagarkortet är digitalt och alla kommer få en egen kod av Mats när ni kommer till Katrineholm. Vi kommer att bo i Duveholmsgymnastiet, där även flera Vintrosa lagen kommer bo. De som kommer sova kvar med tjejerna är Mats och Ulrika. Laget kommer att spela i 3 grupper. F12 Gr1: Alva, Wilma, Hanna, Meja, Felicia, Miranda, Majken, Cornelia, Ellen och Joline. F14 Röd Gr1: Freja, Minda och Irma och tjejer från F09 F14 Svart Gr3: My, Signe, Judith och Tilda och tjejer från F09. F12 kommer spela sina matcher i Skogsborg, F14 Röd kommer spela sina matcher i Duve D o Sandbäcken och F14 Svart kommer spela sina matcher i Duve A o Duve D. För mer exakta tider gå in på cupens hemsida. Ni har varit i väg förr och har koll men här kommer en checklista på vad ni behöver 😊 • Matchställ (röda och vita och era svarta beachtröjor) • Vintrosa-overall • Handbollsskor • Strumpor (att spela i) • Handduk • Duschgrejer • Innetofflor • Necessär • Pyjamas • Ombyte och underkläder • Luftmadrass • Sovsäck/täcke • Kudde • Lakan • VIS väskan eller en ryggsäck (att ha till matcherna med skor i, handduk, ombyte mm) för tjejerna kommer att DUSCHA I HALLEN innan vi går till boendet • Fickpengar Hör gärna av er om det finns frågor eller funderingar! Mvh Ulrika
F 10/11 Handboll
14 apr
27kommentarer
-
-
Hjälp till vintrosaloppet 9 maj
Vi behöver 6 Funktionärer till Vintrosaloppet! Den 9 maj är det dax för vintrosaloppet. Uppmuntra gärna eran dotter till att springa. Vi i F10/11 behöver 6 funktionärer som hjälper till under dagen. Skriv här eller till mig (070-3514468) så jag vet vilka 6 st som ställer upp. Funktionärernas arbetsuppgifter? • Banvakter (ca 40 personer) • Sekretariat med efteranmälan och utdelning av nummerlappar (6 personer) • Målgång med medaljutdelning, chiphantering (6 personer) • Kiosk, parkering, städning (8 personer) När du anmäler dig som funktionär till ditt lags kontaktperson uppger du följande: 1. Namn 2. Kontaktuppgifter (mailadress & mobilnummer) 3. Lagtillhörighet (det lag ditt barn tillhör och som du här representerar) 4. Ev önskade arbetsuppgifter. Tack för hjälpen!
F 10/11 Handboll
18 mar
1kommentar
-
Visa fler nyheter