Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Timrå IK U8
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Timrå IK U8.
U8
Följ oss för uppdateringar
PM – Björnligan U8 söndag 23/11
________________________________________
Allmän information
Plats: SCA Arena/ Lill strimma hallen
Samling: 09:30 i omklädningsrum 3 & 4
Total istid: 9:45 – 12:00 med första matchstart 10:00
Speltid per match: 1 minut × 10
Antal matcher: 7st
Vi tar emot 48 barn och bildar 8 lag.
Vid samlingen finns en lista på dörren med vilket lag varje barn tillhör.
Barnen får väst eller tröja i sitt lags färg i omklädningsrummet.
________________________________________
Planupplägg
Isen delas in i 4 spelplaner (Plan 1–4) med gula/blåa avdelare.
Avståndet mellan avdelare och blålinje ska vara ca 2 meter.
Varje lag behöver en egen bänk (8 st totalt).
Alla som beträder isen måste bära hjälm.
Bänkar kan lånas i barackerna, vid ishallsingången eller i utvisningsbåsen.
Efter avslut ska allt återställas.
________________________________________
Fika
Det kommer att vara två fikapauser, där 4 lag fikar åt gången.
Servering:
• Saft på bricka, färdig att serveras
• Vetekaka med ost och gurka (ca 60 st)
• Soppåse och servetter till hands
Ledarfika:
• Kaffe och fikabröd till ledare och domare
________________________________________
Bemanning / Resursbehov - uppgift
Speaker & klocka 2st
Sköter signaler och tidtagning. Hjälp ges på plats.
- Jenny Edling
Domare 4st
Skridskor & hjälm krävs.
- Sebastian Brännström, Fredrik Berglund, Holger Lindqvist & Robert Näslund
Lagansvariga 1-2st
Tränare 7 stycken tillsammans med 1-2 föräldrar. Hjälper/coachar barnen under matcher.
- Morten Madsen
Fikaansvariga (servering) 2st
Serverar under paus, hjälper barnen med fika.
- Elin Bergquist & Matilda Håkansson
Fikaförberedelse/inköp (mackor) 1st
Gör ca 60 smörgåsar
- Beatrice Claesson
Fikaförberedelse/inköp (saft) 1st
Färdigblandad saft innan servering.
- Beatrice Claesson
Kaffe & ledarfika 1st
Fixar kaffe och kaka.
- Josefine Gode
Is & bänkar (före/efter) 3-4st
Ställer ut avdelare och bänkar, samt plockar undan efteråt.
- Jenna Sourander, Emil Vestin, Lina Sjögren
Svara via kommentar nedan vilken uppgift ni har möjlighet att hjälpa till med senast torsdag 20/11
| Björnligan | 23 nov, 10:00 |
| Träning | 25 nov, 16:30 |
| Sammandrag Kramfors | 30 nov, 10:00 |
| Träning | 2 dec, 16:30 |
| Träning | 7 dec, 09:30 |
Vi kan hjälpa till med is och bänkar 😊
RapporteraRapportera
Jag kan hjälpa till och ’coacha’ ett lag om det behövs.
RapporteraRapportera
Jag kan fixa kaffe och ledarfika.
RapporteraRapportera
Jag kan hjälpa till med is och bänkar
RapporteraRapportera
En till på is&bänkar här
RapporteraRapportera
Jag skulle kunna fixa med mackor och göra i ordning dom. Ska jag köpa in sakerna också eller finns det på plats redan?
RapporteraRapportera
Toppen Beatrice! Det finns inte på plats utan det är uppskattat om du har möjlighet att köpa in sakerna.
RapporteraRapportera
Då fixar jag det! Jag kan ta saften när jag ändå är igång. Blir inte så mycket extra jobb att köpa den och blanda till.
RapporteraRapportera
Vi saknar fortfarande
Rapportera- 2st fika ansvariga.
- 4st domare.
- 2st speaker och klocka.
Som domare krävs inga större förkunskaper mer än att kuna åka skridskor och släppa pucken. Är man osäker på något kommer även ledarna på isen finnas som hjälp.
Seket är varmt och skönt, klockan är start och stopp och speaker är mest att ropa ut vilket lag som ska till vilken plan.
Fika ansvarig är två kortare enkla pass för att se till att alla barn får fika i mitten av tillställningen så se till att snabbt rycka det som känns bäst.
Rapportera
Vi saknar fortfarande
Rapportera1st domare
2st på klocka och speaker.
Vilka nyper sista platserna?
Rapportera