Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Skellefteå IBK P-09
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Skellefteå IBK P-09.
P-09
Följ oss för uppdateringar
Hej allihopa!
Nu har manualerna kommit för varje arbetsuppgift. Jag har lagt dessa i en mapp som heter SFBC 2023 under Dokument.
Och här kommer lite extra info från kansliet kring cupen:
Alla vi tillsammans har under helgen ett stort ansvar att hjälpa till utöver våra schemalagda arbetspass då vi är en av arrangörerna.
Så ser ni något som behöver göras, var inte rädd för att gripa in.
En viktig sak vi behöver hjälpas åt med är att justera storleken på sargen från 5 mot 5-spel till 4 mot 4 spel eller tvärt om. Så ser ni att sargen ska byggas om, kom ner på planen och hjälp till, det gäller alla, Spelare, ledare, föräldrar, även om ni bara är publik.
3 st sargbitar på längden och 2st på bredden är det som ska bort för att få fram en 4mot4-plan.
Arenavärd och sekreteriatet har yttersta ansvar att detta inititeras.
Ca.tider då sargen behöver justeras är:
Lördag:
08.50 från 5mot5 till 4mot4
09.50 från 4mot4 till 5mot5
Söndag:
13.50 från 5mot5 till 4mot4
14.50 från 4mot4 till 5mot5
15.50 från 5mot5 till 4mot4
16.50 från 4mot4 till 5mot5
Måndag:
09.50 från 5mot5 till 4mot4
10.50 från 4mot4 till 5mot5
11.50 från 5mot5 till 4mot4
Balder B
Måndag:
08.50 5mot5 till 4mot4
09.50 4mot4 till 5mot5
17.50 5mot5 till 4mot4
Läs noga igenom manualerna. Tex så behöver de som ska arbeta i sekretariatet ladda hem en app, gärna i god tid innan så allt flyter på under cupen.
De som arbetar i fiket ska baka varsin långpannekaka eller liknande.
Det är sex personer som jobbar varje pass, de som jobbar första och sista passen har lite mer ansvar runt om, alla de sex som kommer på morgonen ska tillsammans städa undan från gårdagen, se till att rätt sargstorlek står uppe för första matchen. På fredagen måste sargen byggas och på måndag kväll måste den plockas ner helt.
Men viktigt att förstå att ni gör allt tillsammans, de som filmar och sitter sekretariatet hjälper de andra så länge matcherna inte är igång.
De som har sista passet måste se till att allt är bortstädat/uppdiskat i fiket, alla bollar insamlade i seket mm och se till att hallen är tom innan ni lämnar.
Har ni i lagen några ändringar/byten gjorda i arbetsschemat så meddela mig under dagen så vi kan uppdatera det, detta kommer att skrivas ut och finnas i varje hall.
Sen är det viktigt att informera om man inte får gå av sitt pass förrän ersättaren är på plats, därför är det viktigt med ett uppdaterat arbetsschema så vi enkelt kan hitta vem som arbetar om någon skulle saknas.
Var även ute i god tid för att hinna sätta sig in i allt.
Har Ni frågor eller funderingar, så är det bara att skriva nedan eller kontakta mig. Jag har nästan säkert inget svar att ge men jag kan försöka ta redo på det. Som kansliet har meddelat oss ledare, detta är ju första upplaga så vi får se det som en slags pilotprojekt.
Mer info:
RapporteraCup T-shirts finns i fiket och ska bäras av alla som arbetar på hallen, så man hämtar och lämnar dessa där när passet är slut.
De som arbetar i restaurangen har tröjor där på plats.
Musik får gärna spelas före, vid avblåsningar eller efter matchen, bara att koppla in en telefon, Iphone eller android.
Allt för att skapa ett bättre arrangemang. Gör alla detta så får vi ju också musik på våra egna matcher.
Rapportera