Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Öjersjö IF F-13
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Öjersjö IF F-13.
F-13
Följ oss för uppdateringar
Hej alla föräldrar i F13!
Säsongen drar i gång och vi har fått ansvar för caféet söndagen den 12/5!
Vi fortsätter på turordningslistan, för att få det så rättvist som möjligt.
Café inne kl. 9:45-12:35 DORIS
Café inne kl. 12:25- 15:15 IDA
Cafévagn ute 9:45-12:35 FELICIA OCH RONJA (en av er går mellan inne och ute och hämtar varor och hjälper till)
Cafévagn ute 12:25-15:15 GRETA OCH ELSA (en av er går mellan inne och ute och hämtar varor och hjälper till)
Följande matcher är idagsläget schemalagda den 12/5: (ändringar kan ske)
10:15 P13
10:15 P13
11:45 F13
13:00 P12
13:00 P12
14:30 P10
Kan du inte komma till ditt pass? Kontakta Emma Berntsson som är ansvarig för cafévikarierna på 070-635 10 29.
Vikarierna kostar 100 kronor i timman och ska betalas INNAN passet början. Eller försök att byta med en annan förälder. Köper du vikarie eller byter med någon, skicka sms om detta till mig på 0706887037. För att bekräfta att du läst detta och kommer, sms:a samma nummer eller skriv i kommentarerna. Till er som inte stått i caféet förr- läs instruktioner.
Instruktioner hur man öppnar, stänger och står i caféet finns upptejpade i caféet, samt på laget.se, Dokument/cafémappen. Viktigt att alla som står i caféet läser igenom detta. https://www.ojersjoif.se/Document/
M.v.h.
Viktoria (Ronjas mamma)
Originalinfo från ÖJERSJÖ IF
----------------------------
Hej Cafégruppen!
Som ni kanske märkt tog det längre tid än förväntat att få match schemat för hela våren. Därför schemalade jag de två första helgerna utifrån första matchfilen, och nu när hela spelschemat är tillgängligt kommer hela listan på ansvarsfördelning för cafét i vår. Jag kontaktar er som regel för avstämning under veckan innan er helg. Nedanstående mail kan ni med fördel använda som mall för kommunikation till föräldrarna beroende på hur ni kommunicerar (mail, whatsup, laget.se, annat...)
Vårens caféschema
Datum, lag
13-apr, F10/11
14-apr, P08
20-apr, P12
21-apr, P11
27-apr, F12
28-apr, P10
11-maj, F14
12-maj, F13
18-maj, P12
19-maj, P14
25-maj, F10/11
26-maj, P09
01-jun, P11
02-jun, P14
08-jun, F12
09-jun, P13
15-jun, P10
16-jun, F14
Här är samma tabell sorterad per lag istället för datum:
Datum, lag
13-apr, F10/11
25-maj, F10/11
27-apr, F12
08-jun, F12
12-maj, F13
11-maj, F14
16-jun, F14
14-apr, P08
26-maj, P09
28-apr, P10
15-jun, P10
21-apr, P11
01-jun, P11
20-apr, P12
18-maj, P12
09-jun, P13
19-maj, P14
02-jun, P14
Utgångspunkter för planeringen:
• Varje lag har två pass, undantag de lag som har färre spelare eller som har haft inomhussammandrag i år (P8, P9, F13, P13)
• De lag som har cup under terminen har inga helgcafépass (F/P 15,16,17)
• Man bemannar caféet under en dag där ens lag spelar minst en av matcherna
Cafévikarier
Påminner om Öjersjös policy om att man som förälder till en spelare behöver delta aktivt i arbetet att bemanna caféet. För den som inte har möjlighet att stå sitt pass så kan man betala några av våra frivilliga från damjuniorerna att bemanna cafét istället.
Den förälder som är intresserad att byta sitt pass meddelar kontaktperson för cafétjejerna och bokar en ersättare
I de fall det inte finns någon sådan person tillgänglig står man sitt pass eller byter med annan förälder.
• Kostnad per timme: 100kr
• Betalning sker via swish innan ersättaren påbörjat sitt pass
• Kontaktuppgifter: Emma Berndtsson 070 - 635 1029
Vi har ett innecafé och en utecafévagn och man ansvarar för lag för att bemanna båda. Det är olika öppetider man bemannar:
Innecafét
Öppetider 10-15:00 inkl. tid för att öppna och stänga dvs tid på plats 9:45-15:15.
Utecafévagnen
Öppet under de tider som det spelas en match, förutom sista matchen på dagen då det räcker att det är öppet fram till halvlek. Tiderna då det är match varierar per dag och uppdateras under hösten.
Notera: Vi har kunnat göra hemmamatch-schemat själva i år. Därför är det färre "gap" i schemat, alltså att man som lag behöver bemanna under timmar där det inte pågår någon match. Det har krånglat till överlämningar samt låg trafik i cafét. Det kommer som regel vara minst 4 matcher back to back både lördagar och söndagar på vallen. Det kan fortfarande bli inställda matcher, men det bör vara betydligt färre gap denna termin än tidigare. Håll er uppdaterade inför er helg när det är matcher och anpassa beläggningen.
Instruktioner hur man öppnar, stänger och står i caféet finns upptejpade i caféet, samt på laget.se, Dokument/cafémappen. Viktigt att alla som står i caféet läser igenom detta. https://www.ojersjoif.se/Document/
Vill trycka på några saker på förekommen anledning:
• Det har hänt att föräldrar lämnat sitt pass till sitt barn (tonåring). Eftersom man hanterar nycklar, larm, pengar m.m. är det inte optimalt, särskilt inte om denne hamnar ensam. Undvik att göra detta. Kan man inte ta sitt pass själv, försök byt eller anlita en cafévikarie (som har rutin på uppgiften). Som minimum behöver man vara nåbar att stötta sin tonåring om denne har frågor och känner sig osäker.
• Sprid bland era barn och vänner att man gärna får hänga i cafét när det är öppet. Det finns mycket att fylla enregidepåerna med, både mer och mindre nyttigt.
• Lämna inte varor på cafévagnen i förrådet vid stängning. Använd grå plastbackar att bära ner och upp så går det smidigt
• Städrutinen – viktigt att alla hjälper till att hålla rent och snyggt. Om det är lugnt kan man gärna torka lite runtom. Det har stundom varit klagomål på städningen under våren från den verksamhet som använder lokalerna på måndagarna
Hör gärna av er med frågor och synpunkter!
Mvh,
Anders Leander
Cafésamordnare Öjersjö IF
Planbokning Öjersjö Cup 3v3/5v5 | 4 maj, 06:00 |
Planbokning Öjersjö Cup 3v3/5v5 | 4 maj, 06:00 |
Hjuviks AIK Blå (borta) | 5 maj, 18:15 |
Träning | 7 maj, 17:15 |
Träning | 10 maj, 17:15 |
Kommentera
Du måste logga in för att kommentera