Avbryt
Börja följ

Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om MCHK Militärsektionen

Följ

Militärsektion

Följ oss för uppdateringar
Följ
MCHK Militärsektionen
MCHK Militärsektionen

Skriv i gästboken

1000 tecken kvar

Gästbok

  • 23 apr 2009 Arnold "old Arn" Kajerdal

    Hej!
    Kan någon tipsa mig om vem som skulle kunna renovera generatorn till min Monark Albin nu när både Lars Andersson och Holger Karlsson är borta? Har talat med Kjell Gäf i Skåne men vill gärna träffa någon på närmare håll, d,v.s. Stockholmsområdet, Uppsalatrakten, Mälardalen.
    Tacksam om någon vill och kan ge mig ett tips.
    Arnold

    Rapportera

    Rapportera

  • 22 apr 2009 Lars Alm

    Hej Alla,

    Jag har varit intron av MC Collection som nu
    15 aug blir museum för MC i Edsberg, nu HD i
    i Rottneros. Ove Johansson o Christer R. Christensson lanserade "Icons of MC" en
    bok som fram till fredags säljs i Sturegallerian,
    nu för 485 sedan 585:- på Hedengrens Bok där.
    Crocker 39 1000CC och Varus? 4v 2004 var utställda, helt unika för mej!
    Jag köpte en bok, och kan verkligen rekommenderas för
    lite rökta på MC!

    Åk in och snacka med grabbarna till fredag 24.4.

    Engelsmannen som gjort texten kunde MC!

    MVH

    Lars A

    Rapportera

    Rapportera

  • 22 apr 2009 Kurt Gustafsson 0046

    Jag behöver hjälp med uppgifter på märkning av kolvar samt kolvspel på Monark Blue Arrow.
    Propblem med nypning

    Rapportera

    Rapportera

  • 22 apr 2009 Lille Skutt

    Tack Old Arn för den trevliga berättelsen om äventyr på väg till- och i Tränglet, bl.a. om min flygförmåga. Jag gissar att Du har valt Ditt signum själv (Old Arn) medan jag väl kanske har förvärvat mitt genom fyndiga kamrater och ofördelaktigt framförande av militärt motorfordon i vinterterräng. "Obra" skulle nog Thomas Gray ha sagt om händelsen. Hälsningar från "Lille Skutt".

    Rapportera

    Rapportera

  • 20 apr 2009 Nina :-)

    Ja Hondan ska köras, inte stå och tittas på. Men jag hade problem med geometrin på den, inte alls som moderna mc. Bland annat var styrutslaget större, omöjlig att svänga runt innanför cirkeln med konor så jag förstår att somliga körde runt konorna på utsidan. Dessutom ville den räta upp sig hela tiden, man fick slita mer med styrningen på den här modellen. I övrigt är den trevlig att köra med, jag har kört med den tre sista dagarna nu. :)

    Rapportera

    Rapportera

  • 19 apr 2009 Lars Alm

    Hej Alla,

    MCHK Stockholms avd. ordnade avrostning på Grönlund i
    Solna i ett soligt men blåsigt väder. I natt var det
    minus 4 i Kaggis. Mellan 10 till 13 åktes det mellan koner, som som vanligt Mats Liljeros på ett illfundigt sätt placerat ut, i ren FMCL stil, vilket vi var några som gillar, men för övriga så gjorde vi vissa korrigeringar. När Tomas Gray, visat hur man gör så övertog det sociala livet, trots att ett
    20 tal mc stog i solen. Tord och Kjelle P.samt Brand kjelle med skicklig son på KTM 450 EC
    stod för varrmkorv, och allt som förgyllar mc livet.

    Ett stort och varmt tack till MCHK Stockholm som
    är starkt gäng som vet hur man gör allt bra.

    Nina var så länge jag var där,enda åkande tjej på
    sin fina Honda CB 750 som vi hade På två hjul!

    MVH

    Lars A.

    Nu är vintern över, trist!!

    Rapportera

    Rapportera

  • 18 apr 2009 Lars Alm

    Thomas Gray,

    Kör så det ryker! Rätt, men bara om jag kör ifrån
    Dej på polisspåret. Att bli omåkt, värre finns inte.

    På 4 hjul åker jag ifrån alla dj knäpuckar.
    Skitförbannad att de också åker 180.

    DJ typer!

    LA

    Rapportera

    Rapportera

  • 18 apr 2009 TG

    Här pratas det om att köra sakta i slingelbulten hur
    ska man då få ned knäpuckarna i asfalten så man kan tjäna en extra hacka vid försäljning av dessa.
    CG Hammarlund brukade säga (Hejsan Hejsan kör
    försigtigt). När jag blivit omkörd i 180 kmt.Sa han
    att det inte var det samma som att köra sakta!
    Nu är det bara 44 veckor kvar. Ha det!

    Rapportera

    Rapportera

  • 18 apr 2009 Gary

    Man kan bli av med körkortet på annat sätt också. Jag tappade mitt läder i Mälaren vid Jörveln under segling. Men då följer ju alla andra kort med också fårståss. Och det är ju inte utan en viss möda att fylla upp ett nytt läder. Så det bästa är att hålla ett stadigt tag styre, ratt eller roder och i stället för att busa sig fram ta och njuta av tur och natur så har man korten och pengarna kvar.
    Men fortsätt ni och se ut som kycklingar så tar jag på mig sjömanskragen.
    Gary

    Rapportera

    Rapportera

  • 17 apr 2009 old Arn

    Nej, nej Gary!
    Inte hade jag släppt om det jordbruksredskap som kallas Volvo om jag inte varit en ögontjänare med en snålstark vilja att behålla innehållet i min plånbok.

    Rapportera

    Rapportera