Minnesanteckningar förda vid Stala IF ledarträff måndag 11 april 2016 kl 18.30 -20.30
Klubbstugan Varekil
Närvarande: Stefan T, Håkan S, Jörgen A, Lillvor A, Eddie O, Jonas A, Klara W, Pontus O,
Hans L, Mattias G, Anders F, Krister N, Sara L, Ann-Charlotte A, Hanna H, Anna S, Barbro
Anmält förhinder: Ulrika I, Charlotte S, Therese J, Fredrik J
1. Ledarträffens öppnades av Barbro
2. Sekreterare för mötet Barbro
3. Träningstider på gräs + matchvärdar
Alla lag har inkommit med önskemål om tider på gräs konstgräs. Efter vissa justeringar av Krister fastställdes träningstiderna som gäller när gräsplanerna är tillgängliga. Besked kommer från anläggningsgruppen. Viktigt att alla hjälps åt för att skapa ytor till alla lag, innan gräset är tillgängligt och vid kollisioner med matcher.
Krister har också fördelat matchvärdarna på lagen finns på hemsidan. Fungerar inte dagen får lagen byta med varandra. Instruktionerna för matchvärdar uppdateras av Krister.
Stefan ordnar nya tröjor till våra bollkallar bollisor.
Alla ledare går gratis på representationslagets matcher på Lövängen/ Ängevi (dam och herr) mot uppvisande av legitimationskort. Nytt årsmärke har Jörgen fixat. Nya ledare ska få kort.
När det är match används omklädningsrum 3 och 4 för lagen som spelar match. Ett omklädningsrum disponeras av flickor. Stala Änglar disponerar omklädningsrum 2 tisdagar.
Två omklädningsrum finns att använda i skolans källare, nu finns en nyckel till dörren i en box bredvid dörren.
4. Information:
* Mall till verksamhetsberättelse 2016 bifogades kallelsen som en hjälp
* Match ställ P 07/08 + komplettering till P06 och Stala Änglar är beställt
* Beställning av träningskläder / profilkläder Team Sportia görs via en blankett. Första
gången göres en gemensam beställning för föreningen. Kläderna betalas och hämtas på
Team Sportia av den som beställt kläderna. Beställningen görs mellan 18-29 april. Det är
att ok trycka namn på ryggen. Nya beställningar kan göras senare av enskild person.
Prov kollektion finns i klubbstugan (bakom kiosken)
* Fotbollsskola 28-29/5, anmälan är öppen. Ledare, seniorspelare, medarbetare till
matlagning etc.söks. I år är det föräldrarna till P05 och F05/06 som pumpar bollarna.
Kontaktperson är Carina Olsson
*Camp 1-3/7 är öppen för barn födda 06-01, arrangeras i samarbete med IFK Göteborg och
Myckleby IK. Subventionerat pris för Orust Fotboll och G/S Orust FC. Kontaktperson
Anna Samuelsson söker också ledare och medarbetare till mat, städ etc.
* Stala dagen 6 juni invigning av klubbstugan och fri entré. Program kommer till hemsidan
(Anders ordnar ett ställ från Henåns IF till maskotarna P05)
* Påminnelse om medlemsavgifter är utskickade, vid nya spelare vg meddela Barbro.
* ”Om det händer något” aktuella namn till närstående ska finnas till alla spelare, kan läggas
in i Laget .se
* Bollskoj för 2009 pojkar + 2010 flickor och pojkar startar 2 maj 17.45
* U-21 match Rimnersvallen 3 juni beställning av biljetter utskickat i separat mail
* Lag-biljetter till IFK Göteborgs matcher utskickat i separat mail
5. Vi går laget runt, lägesrapport
P05, P06, P04, F03-05, F02-03, P07-08, F05/06, P02, DS, F07-09
6. Utbildning:
C 1 utbildade är nu Robert, Hans och Pontus
SISU material Runt laget och Föreningsträdet finns att låna /starta upp
Domarkurs 12/4 18-21 5 o 7 manna fotboll i klubbstugan Henrik Andersson kontaktperson
Domarkurs 26/4 18-21 11 mannafotboll i klubbstugan Henrik Andersson kontaktperson
Stala IF har tillgång Sport Compentence, Barbro återkommer med mer information
7. Nästa ledarträff tisdag 10 maj 18.30 Tema fotbollsskola med Carina Olsson
8. Övrigt: Barbro önskar förslag på lämpliga cuper för flickor och pojkar i olika åldersgrupper
inne och ute enligt tidigare utskick.
Barbro lyfter frågan om utdrag ur bestraffningsregistret till styrelsen och återkommer
om detta.
9. Ledarträffens avslutades av Barbro
Vid pennan Barbro