Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Lysekils HK F-14
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Lysekils HK F-14.
F-14
Följ oss för uppdateringar
Hej!
Här följer en lista på de åtaganden vi har under seriematcher och USM (Siffrorna anger antal per pass):
SERIEMATCHER
1. Matchvärd (1 person)
2. Kiosk (2 personer)
3. Sekretariat (2 personer)
4. Musik (1 person)
TOTALT: 6 personer per pass.
USM 13-14 december
1. Tävlingsledare (1 person) KRAV FRÅN SHF
2. Arrangemangsansvarig (1 person) KRAV FRÅN SHF
3. Matchvärd (1 person) KRAV FRÅN SHF
4. Speaker + musik (1 person) KRAV FRÅN SHF
5. Kiosk (2 personer) KRAV FRÅN FÖRENINGEN
6. Sekretariat (2 personer) KRAV FRÅN SHF
7. Filmning/sändning av match (1 person) KRAV FRÅN SHF
TOTALT: 9 personer per pass. I verkligheten 7 personer, eftersom tävlingsledare och arrangemangsansvarig utför andra uppgifter utöver sin roll.
KOMMENTARER
TÄVLINGSLEDARE
Ansvarig för tävlingen som under arrangemanget kontaktar SHF:s jourhavande tävlingsansvarige vid eventuella protestärenden (endast i USM U16 och USM U18) samt vid problem med resultatregistrering. Ska vara tillgänglig under hela helgen.
ARRANGEMANGSANSVARIG
Ansvarig för arrangemanget. ska kunna nås på mobiltelefon under hela tävlingshelgen.
MATCHVÄRD
Matchvärden hälsar lag, domare och funktionärer välkomna, presenterar sig och informerar om hallens funktioner samt uppdraget. Hen är stöd för domare och funktionärer men får inte avbryta match eller ändra domslut. Matchvärden leder #schysstmatch-mötet och arbetar för nolltolerans runt planen. Vid olämpligt beteende pratar matchvärden med personen och informerar lagets ledare. Vid grovt beteende skrivs en redogörelse till distriktsförbundet. Matchvärden får inte avvisa personer, men ska kontakta polis vid allvarliga situationer.
SPEAKER
Presenterar laguppställningar, målgörare, medmera. Profilerar även tävlingens huvudsponsor/-er. Sköter även musiken. Ser till att inga obehöriga kommer in i båset.
KIOSK
Kiosken förbereds med varor i hyllan och i kylen. Man behöver koka kaffe och värma korv. Om något saknas finns får man säga till ansvarig för arrangemanget, som för informationen vidare. Vid stängning ställs allt tillbaka på sin plats.
SEKRETARIAT
Tidtagare och sekreterare ansvarar fullt ut för sina uppgifter under matchen och ska ha god kännedom om handbollens spelregler samt tillämpa dem i sportslig anda. De ska senast 30 minuter (vid EMP en timme) före matchstart samråda med domarna om samarbetet. Tidtagarens förberedelser omfattar att kontrollera att nödvändiga hjälpmedel finns och fungerar (klockor, tidtagarur, kort, signalgivare, matchbollar, utvisningsställ), säkerställa att väggklockan kan manövreras från tidtagarbordet eller annars använda tidtagarur, samt se till att lagen är på planen två minuter före matchstart.
FILMNING/SÄNDNING
Se till att sändningen fungerar tekniskt, att rätt match sänds via Handboll Play (Solidsport), och att bild/ljud är okej. OCH att man framför allt är tyst under matchen/matcherna.
OBS! Tävlingsledaren och Arrangemangsansvarig utför endast sina uppgifter när behov uppstår. I övrigt finns de tillgängliga för andra uppgifter under tävlingarna. Speaker utför i praktiken två saker: talar i mikrofon och spalar musik. Under seriespel så har den här personen rollen att sköta endast musiken.
FÖRBEREDELSER OCH EFTERARBETE HJÄLPS ALLA ÅT MED!
Träning | 1 okt, 17:00 |
Träning | 2 okt, 18:00 |
Träning | 8 okt, 17:00 |
Träning | 9 okt, 18:00 |
Strömstad HK (borta) | 12 okt, 11:00 |
Tips kan vara att ha två matchvärdar, ifall det blir väldigt tjafsigt.
RapporteraRapportera