Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Jäders IF Damjunior
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Jäders IF Damjunior.
Damjunior
Följ oss för uppdateringar
Nu tänkte vi testa att sälja Ullmax för att utöka vår lagkassa. Perfekta och sköna produkter inför hösten och vintern. Hoppas alla är med på tåget!!
Nedan finner ni en instruktion på hur man kommer igång med sin försäljning.
Kataloger delas ut på träningen 24/9 och 26/9
Säljperiod: 24/9-24/10
Vem vinner försäljningsligan??
Kontaktperson: Linda Broberg, 0706331916
KOM I GÅNG
? Gå in på app.ullmax.se och logga in till höger på skärmen.
? Har du aldrig loggat in tidigare registrerar du dig som ny säljare genom att klicka på ”Registrera mig som ny säljare” och fyller i dina uppgifter. Var noga med att registrera dig under rätt förening/lag/klass.
? Nu kan du ta upp beställningar och det finns tre sätt att registrera kundernas köp på;
1) Knappa in kundens beställning direkt, se nedan för en komplett guide.
2) Dela din säljlänk via mejl, Facebook, Messenger eller SMS till kunden. Kunden går in via länken, lägger sin beställning vilken automatiskt hamnar på ditt konto.
3) Kunden fyller i sin beställning i orderbladet. Dessa beställningar läggs sedan in av dig som i punkt 1.
BESTÄLLNINGAR – EN GUIDE
? När du loggat in på ditt konto klickar du på ”Lägg till ny beställning”.
? Använd sökfunktionen för att lägga till artiklar i din beställning, sök på namnet eller artikelnumret på produkten. Du kan också trycka på knappen till höger om sökfältet och välja artiklar i en lista.
? .När du har lagt till alla produkter kunden vill ha fyller du i kundens kontaktuppgifter och klickar på ”Spara beställningen”. Vill du lägga en till order klickar du på ”Ny beställning”
? Alla dina beställningar ligger nu under ”Mina sparade beställningar”. Här visas även beställningar som kunder gjort själva, om du använt och spridit din egen säljlänk.
? När du lagt in alla dina beställningar skickar du dem vidare till er kontaktperson genom att trycka på ”Skicka sparade beställningar”.
? Beställningarna hittas sedan under ”Mina skickade beställningar” med en gul bock efter sig. När kontaktpersonen sammanställt hela gruppens beställningar och skickat dem vidare till Ullmax markeras de med en grön bock.
SÄLJLÄNKEN
Bra att veta
Din egna säljlänk är ett enkelt och sätt för dig att ta in beställningar från dina kunder. Dela din säljlänk via mejl, Facebook, Messenger eller SMS till kunden. Kunden går in via länken, lägger sin beställning vilken automatiskt hamnar på ditt konto. För att kunna använda den behöver den aktiveras. På ditt konto klickar du på ”Din säljlänk”. Där väljer du hur länge du vill att den ska vara aktiv och sparar.
BONUS
Vi vet att säljarna spelar en viktig roll i försäljningen och tycker därför att du förtjänar något extra för din insats. När du sålt för 3000 kr så skickas en skön ullmössa med i din beställning – helt gratis. Detta sker automatiskt, allt för att det ska vara så enkelt som möjligt.
RETUR OCH REKLAMATION
Gruppen har tillsammans en fri retur per leverans så prata med er kontaktperson om ni har en kund som vill byta eller returnera en vara. Ni har 14 dagars öppet köp på alla produkter förutom underkläder.
Skulle oturen vara framme och en kund behöver reklamera en vara? Hänvisa till vår hemsida, där kan de enkelt registrera sin reklamation och sen sköter vi hela hanteringen.
MER INFORMATION
Undrar du något som du inte fått svar på här? På ditt konto har vi samlat de vanligaste frågorna vi brukar få så kika gärna där. Annars är du varmt välkommen att kontakta oss!
Linda och Claus Broberg
Hjälpa till A-lags match dam | 22 sep, 16:30 |
Träning | 24 sep, 18:30 |
Träning | 25 sep, 18:00 |
Träning | 26 sep, 17:00 |
IK Viljan Strängnäs (borta) | 29 sep, 15:00 |
Kommentera
Du måste logga in för att kommentera