P12 (2013)
Följ oss för uppdateringar
Följ
Följer
Nyheter
Lagnyheter
-
Studie knäkontroll +
Hej! Som vi har informerat om så tänkte vi delta i studien om knäkontroll+. Det är super viktigt! När de blir lite äldre så minskar risken för främre korsbandsskada med 64% om man gör knäkontroll som uppvärmning 2ggr i veckan! OTROLIGT! Ännu har vi väldigt få spelare som deltar. Det är frivilligt men vi blir glada om flera deltar. Klicka här och fyll i samtycke https://esmaker.net/nx2/s.aspx?id=884924390ba0 Sen kommer en veckoenkät med 3 ynka frågor alla veckor under sommaren. Resten sköter vi på träningarna. mer info om knäkontroll finns här; https://www.svenskfotboll.se/svff/spelklar/knakontroll/ Mvh Ledarna
P12 (2013)
15 maj
0kommentarer
-
Arbetsuppgifter
?Hjälpa till på teambuildning - Gustav, Elvin, Simon ?20/5 Hemmamatch Matheo+Eldrick 8/6 PRO dans Esaias+Michael+? 10/6 Hemmamatch Simon+? V27 Gräsklippning Hårkvallen Esaias 10/8 PRO-dans Gustav+Habtab+Elvin Sen kommer vi ha 2-3 hemmamatcher i höst där 2 föräldrar behöver ansvara. 20/9 Hemmasammandrag- alla som spelar får räkna med att hjälpa till en stund. Svantes mamma ansvarar för fikaboden i föreningen så hon gör redan massa insatser.
P12 (2013)
29 maj
0kommentarer
-
-
Föräldrarmöte och ny info om seriespel och sammandrag
Hej! Här kommer minnesanteckningar från föräldrarmötet och lite kompletterande information då vissa saker ändrats. Lagkassan Fortsätta panta,vi har hittills bara samlat in 800kr hittills i år. Samla in mera pengar? Till större cup krävs 1000-2000kr per person Önskemålet från de närvarande föräldrarna var att vi ska jobba med att samla in pant då vi hittills är ganska ensamma med det medan många andra säljer kakor, newbody etc. Men det vore bra om varje familj pantar för 300-400kr. Har man svårt att åka till Odenskog så kan vi hjälpas åt att göra själva pantningen om man har en säck pant. Vore också bra om någon förälder drar igång nån aktivitet kring panten. exempelvis att samordna och skicka ut att vi hämtar pant om de ställer ut vid vägen eller så. Lite info om att det vi säljer på matcher går till IFK Lit, inte lagkassan och 10% av våran lagkassa går också till föreningen men däremot får vi 4000kr varje år i bidrag till cuper, låg medlemsavgift och gratis uppsättning kläder till nya spelare. Vi uppmaning att stötta IFK Lit när man handlar på stadium. Det går man genom att under "mina sidor" välja vilken förening man vill stötta. Som privatperson betalar man inget extra eller går minste om någon bonus utan det är bara så att ju mer man handlar ju mer bonus får IFK Lit att handla för. Det har exempelvis finansierat nya matchtröjor. Seriespel och sammandrag Vardagsmatcher 1st varje v 19-26 och v 32-40. Vid föräldrarmötet hade vi info om att det inte skulle bli någon sammandrag men det var fel information så det blir 4 sammandrag + eventuellt ett till men det är med anmälan och max antal lag så där vet vi inte om vi får plats. Vallhallacup 10 Maj, vi är anmälda men har reservplats. Storsjöcupen 1-5 juli, vi är anmälda men finns inget matchschema ännu. Åscupen 16/17 augusti, vi är anmälda men vet inte vilken dag det blir. Kallelser till matcher. Man får en kallelse långt innan, en påminnelse 2-3 veckor innan match och sista svarsdag 4 dagar innan. Svarar man inte på kallelsen så får man inte spela. Vi kallar 10 spelare per match. Vi försöker kalla rättvist till matcher. Speltid på matcher kan variera beroende på dagsform, ork och position (typ yttermittfältare KAN vara jobbigare än back) Eftersom det är svårt att få exakt samma antal matcher så kan vi till viss del kalla till match beroende på träningsnärvaro/frånvaro. Det kommer inte i planeringen vara stora skillnader men kan diffa på en match ungefär. I dagsläget har vi fått matcherna för våren så dom kommer vi kalla till men höstens matcher är inte klar ännu. Information om att vi vill jobba med rfsisus material "skippa attityden" för att bygga laget ännu mera och första träffen har varit och nästa är tisdag 29/5. Kul och givande disskusioner med spekarna. Idrott utan skador Vi har kört en del med knäkontroll för att förebygga skador. Vi kommer delta i en studie kring detta då vi är kontrollgrupp och kommer göra knäkontroll+. Det är frivilligt för varje spelare att delta och då fyller man i samtycke somjag länkan nedan och sedan kommer man få en kort enkät en gång i månaden under sommaren som man ska fylla i. För mer info och samtycke se länken nedan; https://esmaker.net/nx2/s.aspx?id=884924390ba0
P12 (2013)
24 apr
0kommentarer
-
Föräldramötet 29/9
Här kommer lite anteckningar från vårt senaste föräldramöte för er som ej hade möjlighet att närvara: Tränarna/ledarna sammanfattar våren sommaren som en positiv tid för barnen med mycket speltid utifrån att vi varit anmälda till 2 serier, en i 2013 och en i 2014, samt att vi tycker att vi sett en fin utveckling av spelarna. Diskuterar lite kring hur barnen upplevt att spela i lite olika ”uppdelningar”, där vi är överens om att barnen tyckt att det varit okej, att ingen förälder upplevt att det varit något som barnen haft åsikter om. Tränarna ledarna har däremot upplevt detta som tufft att hinna och orka med, då vi varit på ca 50 matcher vardera, där ca hälften varit matcher då våra barn inte ens närvarat. Detta har tagit mkt tid från familjen och därmed varit svårt att hinna med syskons aktiviteter med mera. Vårat mål är att så många barn som möjligt skall vilja fortsätta spela fotboll så länge som möjligt. Vi upplever dock att vi nu hamnat i en brytpunkt med laget, där vi är rädda att förlora spelare om vi fortsätter som vi gör i dagsläget. Vi upplever att vi har svårt att hinna med att se alla och hjälpa barnen att utvecklas på sin nivå. Att barnen vid flertalet gånger uttryckt önskemål om att dela även på träning ”som vi delar på match” för att skapa bra träningsmiljöer. Vi har försökt med detta många gånger på träning, att dela i 3 grupper men att vi ändå har svårt att räcka till. Vi ser också att vi har några barn som har väldigt svårt med att koncentrera sig och hålla fokus i så stor grupp och lätt blir överstimulerade pga att det hela tiden finns stimuli runt omkring, därav ser vi också en fördel med mindre grupper för att alla skall må bra. Detta i kombination med att tränare/ledare inte känner att vi orkar eller hinner med och att våra ambitioner är större och vi känner att vi kan göra ett bättre jobb om vi har färre barn att fokusera på. Det är aldrig ett lätt beslut att ta men efter mycket övervägande har vi nu landat i beslutet att vi måste dela på laget. Här ville vi ha en dialog om HUR vi skall göra detta på bästa sätt. Förslaget från ledarna är dock att göra en åldersindelning, då detta blir mest naturligt utifrån mognad. Problemet som blir av att dela i ett 2013 och 2014 lag är att det blir ett väldigt litet lag av 2014. Här diskuteras olika lösningar med ett samarbete med 2015 spelare alt att det kan finnas möjlighet att samarbeta med Häggenås och liknande. Men att det bygger på att vi till att börja med behöver tränare för 2014 laget för att bygga vidare på samarbeten för att fylla på laget. Vi tror även att det kan finnas 2013 spelare som kan vilja men även må bra av att spela i 2014 laget utifrån att det blir lite lugnare utifrån antal men kanske även att det blir högre ”krav” desto äldre man blir. Det kan även vara kompisar eller liknande som spelar in. Här uppmanas föräldrar som tror att detta vore bra för sitt barn att höra av sig. Tränare/ledare blir även tillfrågad om att föreslå barn som detta kan passa och initiera en dialog med dessas föräldrar. Alla föräldrar till framför allt 2014 barnen uppmanas att fundera på möjligheterna att ställa upp som fotbollstränare/ledare. Ingen räcker upp handen frivilligt vid sittande bord, därför beslutas om att fundera på möjligheter till detta för att återsamlas igen nästa söndag 6/10 kl 17.30 för att ta ett beslut. ALLA barn får givetvis träna vidare tills vi finner en lösning, men vi behöver ha en lösning klar så fort som möjligt för att vi skall kunna lägga upp en bra plan för både ledare och spelare framöver. Självklart ställer vi upp och introducerar nya tränare i tränarrollen. Tyvärr är därför hösten något oplanerad gällande inomhus tider och liknande, bara för att vi vill få till en så bra lösning som möjligt för alla. Därför kommer det att komma mer information så fort vi bara vet mera. Har ni funderingar så hör gärna av er!
P12 (2013)
1 okt 2024
0kommentarer
-
Skolstartserbjudande Från Stadium
Nu är det extra rabatt på regnjacka och ryggsäck i era shopar. http://www.stadiumteamsales.se/
P12 (2013)
7 aug 2024
0kommentarer
-
Arbetsuppgifter 2024
Hej! Här kommer fördelningen av säsongens arbetsuppgifter! Datum för matcher och sammandrag är fortfarande preliminära och kan komma att ändras men jag vet att ni vill ha info så fort som möjligt så bättre att ni får det här. Vårstädning av Hårkvallen(dansbanan) 12/5. Alla som kan kommer och hjälper till, vi tar närvaro och de som hjälper till "slipper" fler arbetsuppgifter under hösten. Vi ska kratta, dammtorka, sopa, våttorka, putsa fönster, se över köket, rensa hängrännor etc. Kommer gå rätt fort om vi är många som hjälper till. Vi fixar kaffe/te/saft och lite fika. Gräsklippning vid Hårkvallen. Ska göras tis,ons eller torsdag den veckan. Gräsklipparen finns på Hårkvallen, nyckeln finns hos Johanna v 25 William Ha v 30 Jonas Pro-Dans på Hårkvallen Inköp, bakning, förberedning och försäljning. 3 familjer per gång. Vidare instruktioner finns i pärm som tillhandlahåls av Johanna tillsammans med nyckel och växelkassa. 19/5 Oskar, Simon, Nils 30/6 Birk, Elias, Gunnar Sammandrag på hemmaplan Ansvara för försäljning av kaffe/te, dricka, korv/hamburgare?, kaka, godis? Däremot ska alla som är kallade vara beredd att hjälpa till. 30/8 eller 1/9 Habteab, Esaias, Ebba, Matheo Försäljning hemma-matcher under våren Sälja kaffe/te, dricka och enklare tilltugg som fika/godis. Baka gärna en långpanna(totalt) och ta med och det bör räcka att komma dit 30min innan matchstart 5/6 Eldrick, Gustav 6/6 Aiden, Edward 26/6 Victor, Esaias 12/8 Gillis, Moa 14/8 Habteab, Elvin 22/8 Max, William Henriksson 28/8 Michael, Svante Några har en uppgift och några har två uppgifter lite beroende på vilka uppgifter man hade förra året. Förhoppningsvis har jag fått rätt rapporterat från Tina hur arbetsuppgifterna varit fördelade tidigare. Det ska vara så att man har fika på en match som sitt barn spelar men skulle jag ha missat något så är det bara att höra av sig.
P12 (2013)
24 apr 2024
0kommentarer
-
Visa fler nyheter