F09
Följ oss för uppdateringar
Följ
Följer
Nyheter
Lagnyheter
-
Medlemsavgifter
Dags att betala medlemsavgften Välkommen till säsongen 2023/2024. För att föreningen skall fungera ekonomiskt är det viktigt att du som medlem betalar de avgifter som är förenliga med dina aktiviteter i föreningen. Åldersgrupp--------- Medlemsavgift----- Träningsavgift & licens---LTK-Kort-----Totalsumma. 2007 och tidigare-------400 Kr--------------1760 + 340 Kr------------ 500 Kr---------3000 Kr 2008 - 2010--------------400 Kr--------------1330 + 170 Kr------------ 500 Kr---------2400 Kr 2011 - 2013--------------400 Kr----------------980 + 120 Kr------------500 Kr---------2000 Kr 2014------------------------400 Kr--------------- 630 + 70 Kr-------------500 Kr ---------1600 Kr 2015 och senare--------400 Kr-----------------530 + 70 Kr-------------------------------1000 Kr Styrelse/Ledare 400 Kr----------------------------------------------------------------400 Kr Övriga 400 Kr----------------------------------------------------------------400 Kr Familj 1000 Kr---------------------------------------------------------------1000 Kr Dessa avgifter skall täcka hallhyrorna, domararvoden, anmälan av lagen till serie/poolspel, licenser samt anmälningsavgifter för cuper (1 cup/lag/säsong). Den totala avgiften för dig eller din familj betalas till IBK Lidköpings bankgironummer 5689 - 7838. Vid betalning skall ni uppge namn och personnummer (10 siffror) på den eller de personer som betalningen gäller. Ni får själva hålla koll på att maxbeloppet på medlemsavgiften inte överskrider 1000 kr om det är så att ni är 3 eller fler i familjen som är medlemmar. Det är först när betalningen är registrerad som DU är försäkrad under träning och match! Betalning måste ha inkommit innan första seriematchen. Alla bör ha betalt avgiften senast den 30 september. Man kan INTE vara med och spela matcher om man inte betalt alla avgifter!! LTK-kort. Du betalar för dina LTK-kort samtidigt som du betalar de andra avgifterna. Detta betyder att du betalar in 500 kr i förskott och när du sedan säljer dina LTK-kort så behåller du de 500 kr du får i intäkt. DU SOM MEDLEM (Aktiva spelare samt ledare). Har fri entré till seriematcher för Herr- och Damlag, vid uppvisande av medlemskortet. Medlemskorten erhålls i samband med att LTK-korten delas ut. Hoppas vi alla får en bra säsong tillsammans! Vid frågor är du välkommen att kontakta någon i styrelsen, vilka vi är och hur du kommer i kontakt med oss hittar du på IBK Lidköpings hemsida. /STYRELSEN
F09
8 sep
0kommentarer
-
Arrangemang
Gällande Arrangemang herr- och dammatcher Hemmamatcher 2023-2024 Liksom tidigare år behöver vi ha hjälp av ungdomslagen med värdskapet när det gäller Dam- och Herrmatcherna. Ni ska vara behjälpliga vid entrén, i kiosken, med kaffekokning ,försäljning, som sargvakter samt även i sekretariat vid dammatcher Instruktioner före match: • 8-10 spelare behövs som sargvakter samt 6 vuxna vad gäller entrén och kiosken. Här delar ni upp er 6 vuxna själva Utav er 6 ska 1-2 vuxna vara på plats 1 1/2 timma innan matchstart för att plocka fram för kioskverksamhet samt kaffekokning. De andra vuxna behöver vara på plats 1 timma innan. Sargvakter behöver vara på plats ca 30 minuter innan. • Nyckel till kiosken hämtas i sekretariatet. Här finns allt som ska vara i kiosken • Entrén och kiosk öppnar 1 timma innan matchstart. Entrén stänger efter 2:a periodens start • Sargvakterna använder de västar som finns i sekretariatet samt plockar in bollar strax innan matchstart. Instruktioner under matchen: • Sargvakterna delar upp sig i fyra hörn för att hjälpa till med att hålla sargen på plats. Har man barn under P12, F12 bör en förälder finnas med i varje hörn. • Vid behov av avtäckning av plan används den handduk som finns i varje hörn. Instruktioner efter matchen: • Efter matchen skall Ni hjälpa till med ihopplockning och diskning samt grovstädning av läktarna. Ev infrysning av fikabrödGrovstädning innebär bortplockning av papper och ev. tomburkar m.m. • Panten kan laget behålla om så önskas • Sargen skall tas bort efter matchen av sargvakter med hjälp av vuxna om det behövs. OBS! Se ritning hur sargen ska tas ner. • Västar och handdukar lämnas i sekretariatet.
F09
8 sep
0kommentarer
-
-
Bemanningsschema säsongen 23/24
Nu ligger bemanningsshemat ute för denna säsongens hemmamatcher. Det ligger under fliken bemanning under dokument. Vid problem att öppna dokumentet hör av er till Hanna. Vi kör som förra säsongen 2 st i seket, 1 i kiosken samt en som bakar till varje hemmamatch, det gav tjejerna en rejäl slant förra året. Antingen bakar man eller köper något och tar med och alla har fått varsin gång under säsongen. OBS INGA NÖTTER pga allergi. Har man förhinder på sitt arbetspass får man byta med annan förälder i laget och sedan meddela Hanna om detta. Samling kiosk samtidigt som tjejerna då det ska plockas fram och kokas kaffe. Samling sekretariat 30 min innan matchstart för uppstart och inloggning på dator. Om någon match flyttas följer ert arbetspass med till det nya datumet. Vid övriga frågor kontakta Hanna eller John.
F09
6 sep
0kommentarer
-
Säsongen 2023/2024
Hej och välkomna tillbaka till en ny säsong med innbandy !! Våra träningstider ligger ute i kalendern och vi kommer träna en del ihop med de äldre tjejerna som är födda 2005 - 2008. Tiderna är enligt följande: Måndag 19.30 - 20.30 Träningshall 2 Idrottenshus (gemensam träning med de äldre tjejerna) START V 40, 2/10 Tisdag 18.30 - 19.30 Träningshall 2 Idrottenshus (egen träning men de äldre tjejerna som vill kommer vara med) START V 38, 19/9 Torsdag 20.00 - 21.15 Träningshall 2 Idrottenshus (detta är en extra träning för våra tjejer på de äldre tjejernas träning, de som vill får vara med) START V 40, 5/10 Som ni ser ovan kommer vi att erbjuda tjejerna tre träningstillfällen per vecka. Vi kommer samarbeta med det äldre tjejlaget då vi är få. Ta gärna med kompisar ner som vill prova, vi behöver bli fler tjejer i laget. Måndagar och Tisdagar är lagets "ordinarie" träningsdagar men för de tjejer som vill träna mer eller kanske inte kan de andra dagarna får ALLA vara med det äldre laget på torsdagar. Denna träningen kan komma att flyttas till annan träningshall senare i höst men då kommer det information om detta. MEDLEMSAVGIFT ska vara betald senast sista september. Information om vad det kostar samt var man betalar ligger ute under dokument på vår seida här. Gå in under fliken mer --> dokument --> medlemsavgifter. Som vanligt så ingår 5 st LTK-kort i avgiften man betalar till klubben (den är redan inbakad) och dessa pengar får man behålla själv när man säljer häftena, dessa kommer delas ut under träningarna när betalningarna registreras. Vi spelar vår första match hemma den 8 oktober. Som vanligt kommer det att behöva bemannas med kiosk, sekretariat samt bak. Vi kör samma antal på bemanningen som förra året alltså: Kiosk 1 person Sekretariat 2 personer Bak 1 person Schema på detta kommer komma ut så fort alla matcherna är bokade (några ligger redan i kalendern men alla är inte bokade än). I vår serie i år ingår följande lag: IBK Lidköping Tranemo IBK Wårgårda IBK IBK Elfhög IBK Vänersborg Kinna IBK IBK Alingsås Som vanligt kommer kallelser ut till träning (3 dagar innan) och till match (1 vecka innan) och det är viktigt att man svarar på dessa i tid. Extra viktigt att man svarar på matchkallelserna i god tid för att vi ska kunna låna spelare. Tränare i år kommer vara John Rundqvist och eventuellt Kim Åberg. Hanna Johnsson fortsätter som lagledare/administratör. Vill någon göra oss sällskap som tränare/administratör är ni välkomna att prata med någon av oss tre ledare. Föräldramöte kommer hållas i samband med första måndagsträningen den 2 oktober 19.30 - 20.30. Ser gärna att en förälder från varje spelare närvarar. GLÖM INTE heller våran städdag nu på söndag. SAmling Stadshotellets parkering klockan 09.00. Ta gärna med handskar och en förälder per spelare. Ju fler vi är desto fortare går det. Pengarna går direkt till tjejernas egna lagkassa. Ser fram emot en rolig säsong med mycket matcher. Har ni några frågor kontakta Hanna eller John. // Ledarna F09/10
F09
17 aug
0kommentarer
-
Städdag åt kommunen
Hej, Då var det dax för vår städdag som vi har fått av kommunen. Pengarna som vi tjänar går direkt till tjejernas lagkassa. Ju fler vi är desto fortare går det. Samling: Söndag 20 augusti klockan 09.00 på stadshotellets parkering i Lidköping. En vuxen per barn bör vara med men vill fler vara med är de varmt välkomna för ju fler vi är desto fortare går det. Svara på kallelsen som är utskickad så vi vet hur många vi blir på ett ungefär. Ta på er oömma kläder och ta gärna med egna handskar ni som har, allt annat står kommunen för. All annan information kommer vi ledare att ta på samlingen på söndag. Kom igen nu och var med på en rolig lagaktivitet som även ger tjejerna pengar att göra annat roligt för. Ses på söndag // Ledarna i F09
F09
14 aug
0kommentarer
-
Visa fler nyheter