Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Hovsta IF FB F-15/16
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Hovsta IF FB F-15/16.
FB F-15/16
Följ oss för uppdateringar
Hej föräldrar
Som vi informerade på föräldramötet så har vi ledare i år skickat in intresse av att städa klubbstugan under kommande år och vi kan nu informera om att föreningsstyrelsen valt just vårat lag till denna uppgift.
Detta kommer inbringa 12.000:- Till lagets kassa & nedan bifogar vi lite information om detta och sedan får vi styra upp detta så att de blir så bra fördelat som möjligt.
Städningen omfattar hela stugan, styrelserum, grupprum, kök och toalett samt under april-sept även fotbollens omklädningsrum.
Städningen görs 2 ggr/ månad.
Under okt-mars städas 1 ggr/ månad och inga omklädningsrum.
Lagom arbete för ett lag/grupp.
Start sker 1/6 och ”kontraktet” löper ett år framåt.
12.000:-/år till lag/gruppkassan som utbetalas 31/5 året därpå.
Dammsuga, torka damm, våttorka, torka av lysknappar och dörrhandtag.
Kolla kylen, rensa bort gammal mat, plocka in ren disk.
Tömma sopor: tunnor med sopsortering för plast, kartong, metall, matavfall och restavfall på gården. Ring Stena Recycling för tömning av de blåa tunnorna, 019-603 24 90.
Fel/trasigt – meddela föreningsstyrelsen
I städuppgifterna ingår även att meddela föreningsstyrelsen, ake_kihlberg@hotmail.com när nya städ och förbrukningsvaror som sopsäckar (stora och små), toapapper, diskmedel (hand och maskin), glödlampor och städmaterial behöver köpas in.
Vid behov tvättas dukar och handdukar.
Vi återkommer inom kort med mer info & tveka inte & ställa frågor hör under så svarar vi så gott vi kan.
Micke, Carro & Danny
Träning | 26 maj, 18:00 |
Anläggningsdag | 26 maj, 18:00 |
Träning | 27 maj, 18:00 |
Träning | 28 maj, 18:00 |
Anläggningsdag | 28 maj, 18:00 |
Sa vi ja till detta?
RapporteraRapportera
Som jag tolkade det hela när jag tog upp de på föräldramötet så var det inga större protester kring detta. Det kändes som fler föräldrar kunde tänka sig att "jobba" med detta istället för fler försäljningar. Men finns de synpunkter från er föräldrar så är ordet fritt nedan & skulle ni föräldrar önska backa så behöver vi informera föreningsstyrelsen omgående så nytt lag kan ta vid. Ordet är fritt nedan / Micke, Carro & Danny
RapporteraRapportera
Jag var själv inte med på föräldramötet, men förstod på Jonas att det inte riktigt fattades något beslut om städningen. Att det var något man skulle kika vidare på.
RapporteraJag personligen tycker att det låter som rätt mycket jobb med städningen. Och jag är ju inte superförtjust i försäljningar heller. Skulle hellre gå in och betala de kostnader som uppstår rakt av. Så om jag får önska så avstår vi städningen, men vi ställer såklart upp om laget ändå beslutar sig för att åta sig uppdraget.
Rapportera
Jag uppfattade det mer som en information på mötet att ni hade ansökt om detta och jag trodde det skulle komma upp för beslut om det blev aktuellt. Som jag minns det var det flera som sa att de hellre betalade en slant för ev cuper eller andra kostnadsrelaterade aktiviteter istället för alltför ofta återkommande försäljning och detta.
RapporteraVisst skulle vi väl också, efter sammanställning från Valborg var klar, få en ekonomisk översikt/redovisning över de ekonomiska in- och utflödena? Vi har sålt väldigt mycket och många har gjort fantastiska jobb där vilket verkligen har genererat bra förtjänster. Personligen skulle det kännas bra att få bättre förståelse för vilka inkomster och kostnader vi de facto har och kanske även motivera i alla fall mig mer till försäljningar och dyl.
Rapportera
Tänker att ni nog får skicka ut en förfrågan hur många som kan tänka sig detta... tolkade det lika som Jonas och Sabina tyvärr. Inget bestämt, utan förväntade mig nog att få en fråga innan beslut.
RapporteraRapportera
Länk har nu skickats ut via sms till er alla som vi önskar alla svarar på gällande ovanstående. Micke, Carro & Danny
RapporteraRapportera
Det vore bra bra som sagt med en sammanställning över ekonomin. Det bör ju finnas ganska mycket pengar till de aktiviteter som är planerade. Sen kanske det är läge att se över behov av försäljning/arbete i höst för att få in pengar till framtida cuper etc. Det låter som mycket jobb när det kanske inte finns behov av den inkomsten just nu.
RapporteraRapportera
Efter utskickad länk igår så föll erat beslut på att inte ta uppdraget med att städa klubbstugan, vi har meddelat föreningsstyrelsen att laget avstår erbjudandet.
RapporteraGällande den ekonomiska biten så inbringade valborg i år ca 10.000:- in till lagkassan, vilket nu gör att laget har en budget på lagkontot på ca 39.000:- . A-B som har hand om föreningens bokföring uppdaterar kontona ungefär 1 gång i månaden.
Kostnader kring laget är domararvoden för samtliga hemma matcher & träningsmatcher vi har, inköp till kiosk & aktiviteter vi gör kopplat till laget. Anmälningsavgifter & kostnader kopplat till cuper vi deltar i.
Vi ledare har haft dialog kring både tidigare försäljningar, framtida försäljningar, deltagande på cuper, träningar & kommer inom kort att skicka ut en enkät till er föräldrar som vi önskar ni fyller i tillsammans med ert barn.
Carro, Micke & Danny
Rapportera