Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om BK Höken F-14
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från BK Höken F-14.
F-14
Följ oss för uppdateringar
Säsongen startar måndag 22 september kl. 17.00–18.00 i Örnäset. Samtidigt hålls föräldramöte i ett omklädningsrum. Ordinarie träningstider är tisdagar kl. 16.30–18.00 i C-hallen, torsdagar kl. 18.00–19.00 i A+B-hallen och fredagar kl. 16.00–17.00 i A+B-hallen, alla i Örnäset. Under september har vi dessutom extra måndagsträningar kl. 17.00–18.00.
Vi har inget direkt närvarokrav men principen är eftersträva minst 70 procents närvaro (2 av 3 träningar).
Kick-off hålls söndag 28 september i Luleå Energi Arena kl. 11.00–18.00 med träning, träningsmatcher och RIG-match kl. 16.00. Lunch och mellanmål ingår.
Föräldrauppgifter under säsongen är Basketbollens dagar med kiosktjänst den 4 oktober, arbete som entrevärdar/nödutgångsvakter på Luleå Hockeys matcher mot ersättning till lagkassan, samt bemanning vid RIG:s matcher med exempelvis golvtorkning och fik.
Viktiga datum hösten 2025 är kick-off 28 september, Basketbollens dagar 4–5 oktober, Leos Cup i Råneå 18–19 oktober, EB i Gammelstad 25–26 oktober, Södertälje Open Cup 30 oktober–2 november, EB i Gladan 15–16 november och EB i Hertsön 6–7 december. Våren 2026 spelas EB i Boden 17–18 januari, i Sunderbyn 14–15 februari och i Brooklyn 14–15 mars. Lulebo Cup planeras 28–29 mars och avslutning sker 31 maj.
Spelare får inte bära smycken och ska ha korta naglar. Håret ska vara uppsatt och anvisade kläder användas på träning och match. Matchstället är obligatoriskt och får inte ändras.
Matchställ – insamling och utdelning
Vi samlar nu in de vändbara gul–blå matchställen. Alla som slutat eller har för små ställ ska lämna in dem. Det är bättre att spelarna har ett lite större ställ så de mindre storlekarna kan gå vidare till yngre lag. Elin Lundgren ansvarar för insamlingen och delar ut nya ställ under BBD-helgen. Vid frågor, kontakta Elin på 070-637 71 23.
Basketbollens dagar
F14 ansvarar för kiosken lördag 4 oktober kl. 08.00–16.00. Alla spelare bakar en plåt med cirka 20 bitar (t.ex. bullar eller muffins). Fikat ska vara nötfritt och gärna innehålla allergivänliga alternativ. Tränarnas barn, Elisa, Esther, Lovisa, Ronja, Tuva och Cali, är undantagna från kiosktjänstgöring men bakar som övriga.
Kiosken bemannas av fyra vuxna kl. 08–11, fem vuxna kl. 11–14 och tre vuxna kl. 14–17. Uppgifterna är försäljning, kaffe- och matberedning, uppläggning av fika och dryck, lotteriförsäljning samt att hålla kiosken och området rent.
Fördelningen är: kl. 08–11 Betty, Bietiel, Maja-Elvira och Iris. Kl. 11–14 Ella, Ellen T, Ellen W, Meya och Karla. Kl. 14–17 Heidi, Hilda och Malou. Styrelsen är på plats hela helgen. Kontaktpersoner är Jenny Blom 070-311 34 47, Elin Lundgren 070-637 71 23 och Nuria Melé Aldenbäck 070-250 56 78.
Kläder och utrustning
Barnen bör ha träningsställ, Höken-hoodie, träningsväska och en basketboll Molten BG4000 eller högre siffra som 4050, 5000, 5050 (storlek 6, FIBA-godkänd för inomhusspel) – BG3800 funkar, dock är det en indoor/outdoor-boll.
Allt finns via Intersports webbutik ”Intersport Höken” och är bra som present eller julklapp. Träningsstället kan vara det grå vändbara eller valfria svarta träningskläder, som passar till uppvärmningsströjan. Uppvärmningströjan delas ut ”gratis” tack vare sponsring från Bravida och Bra Golv – tack till Esther och Ellen W:s föräldrar! Den ska användas vid träning och match, är märkt med efternamn och ska alltid finnas i väskan.
Medlemsavgift och laget.se
Avgiften för spelare födda 2014 är 600 kronor. Faktura skickas via laget.se i början av november. I avgiften ingår hallhyror, serieavgifter, ledare, försäkring, matchställ, bortamatchtransporter och cuper. Frågor om betalning skickas till kassor@hokenbasket.se.
Alla spelare bör ha en egen inloggningsprofil på laget.se med personlig e-post och mobilnummer för att kunna se all info samt följa träningar och matcher.
Södertälje Open 2025
Turneringen spelas 31 oktober–2 november. Avresa sker torsdag 30 oktober, samling på Kallax kl. 15.00 och flyg kl. 16.50 med ankomst Arlanda 18.10. Hemresa sker söndag 2 november kl. 20.50 med ankomst Luleå 22.10.
Laget bor på skola med cupkort, vilket inkluderar måltider och lokal transport. Kostnaden beräknas till cirka 3 500 kronor per spelare och subventioneras av lagkassan. Två lag är anmälda i F13/U13-klassen med 4 mot 4-spel. Alla får speltid.
Packningen ska innehålla matchställ, basketskor, träningskläder, hårsnoddar, strumpor och vattenflaska samt vanliga kläder för helgen. Hygienartiklar som nagelklippare, handduk, tandborste, schampo och hårborste ska tas med. Sovutrustning består av luftmadrass, sovsäck eller täcke samt kudde.
Spelarna ska ha en liten ryggsäck för hallen, och mobiltelefon får användas först på kvällarna. Under dagen förvaras mobilerna hos ledarna. Alla får ha två incheckade bagage, men spelarna ska kunna bära sitt bagage själva. Hjulförsedd väska rekommenderas.
Kommentera
Du måste logga in för att kommentera