• Bingolotter utdelning/betalning

    Hej, i torsdags på träningen började vi dela ut de beställda bingolotterna. Vi delar ut resten av lotterna på måndagsträningen i veckan som kommer. Har ni inte fått era lotter ännu och inte kan komma till träningen på måndag så finns de att hämta hos Vestmans på Vattenvägen 10. Betalning av bingolotterna sker senast den 22/12 på Swish till Peter Hildingsson på 0703102983. Ange Bingo och spelarens namn i meddelandet. Mvh Tobbe B-lag Herrar 16 dec 2022 0kommentarer
  • Dags beställa lotter till Bingolottos uppesittarkväll 23/12

    (Att: Föräldrar till spelare i IIBK P06/07) Även detta år kommer vi i IIBK att sälja bingolotter just för uppesittarkvällen den 23/12 (dvs. lotter till ett enda tillfälle). Att köpa/sälja bingolotter via Ingelstad IBK är ett sätt att stödja föreningens verksamhet. Såsom förra året vill vi först undersöka antal lotter som resp. föräldragrupp önskar. Såsom förra året vill vi först undersöka antal lotter som resp lag önskar. Bakgrunden till detta är att slippa manuellt plock med enstaka extralotter samt förhoppningsvis även lyckas sälja lite fler lotter. Lotterna kostar 100 kr/st då Bingolotto utökat från 3 spel till 5. Grundrekommendationen är att sälja minst 2 bingolotter per spelare. Men vi är givetvis tacksamma om ni lyckas sälja/köpa fler lotter än så. Vänligen kommentera nedtill på denna nyhet antal lotter som ni önskar ha till uppesittarkvällen. Vi behöver ditt svar via kommentarsfältet nedtill på denna lagnyhet senast 4/12. Efter att ni fått era lotter säljer och samlar ni föräldrar in pengar för de lotter ni säljer. Inbetalning sker via swish till oss lagledares swishnr 070-3102983 (Peter Hildingsson) senast 31/12. Detta för att vi ska hinna betala in allt för hela vårt lag i tid. Tack på förhand! Vi ses! Mvh / Ledarna B-lag Herrar 22 nov 2022 30kommentarer
  • Upprensning bland våra SMS-grupper

    Vid uppstart av säsongen skapade vi upp ett antal SMS-grupper för underlätta snabb kommunikation. Vi tog höjd för flera grupper inför kommande cuper. Detta har vi fått feedback att lera upplevt bökigt. Därav har vi nu rensat upp så att ni föräldrar endast är med i en enda SMS-grupp: "Alla föräldrar". Ladda ner appen "Supertext" så får du dessa meddelande samlat i ett och samma flöde. Har du inte appen så kommer meddelanden som vanliga SMS. Mvh / Peter H B-lag Herrar 13 nov 2022 0kommentarer
  • Schema föräldraruppdrag för 2022/2023

    Hej! Här kommer länk till ett sammanställt schema (PDF-fil) över kommande föräldraruppdrag under säsongen 2022/2023: https://www.laget.se/IIBKP0607/Document/Download/1980274/10239958 Föräldrauppdrag avser kiosk, sekretariat, filmning och körning • Hemmamatcher: Kiosk (2 st), sekretariat (2 st), filmning (1 st) • Bortamatcher: Körning (5 bilar. Kunna erbjuda 3 platser i bilen inkl. er egen spelande son) Vid kallelse via laget.se kommer det framgå vilka som har resp. uppdrag på aktuell match. Likt tidigare år så ansvarar tilldelad förälder för uppdraget. Skulle det inte passa får man byta med annan förälder. Detta gäller oavsett om sonen inte kommer till spel den aktuella matchen. Byte är inget som vi ledare kommer lägga tid på. Finns bl.a. SMS-grupper att använda. Tips angående sekretariatet Är ni som ska sitta i sekretariatet osäkra på matchklockan så bör ni testa vid någon av våra träningar i veckan innan. Matchdagen är ett dåligt alternativ. Vi ledare sitter sällan eller aldrig i sekretariatet så vi är dåliga på lära ut på matchklockan, men inom föräldragruppen finns många som kan klockan - släng ut en fråga i SMS-gruppen "Alla föräldrar". Sekretariatet ska utöver sköta klocka och matchprotokoll även hantera liverapporteringen i Ibis. Detta sker från egen mobil via sidan http://m.ibis.innebandy.se/. Ingen inloggning krävs men däremot behövs matchnr och kod, vilket ni på plats kan utläsa av utskrivet matchprotokoll från oss ledare. Musik ska även spelas i pauserna. Så se till att har spellista redo via Spotify. Tack på förhand för att vi hjälps åt på bästa sätt! B-lag Herrar 13 nov 2022 1kommentar
  • P05/06: Intresse för Gothia Cup – svar senast ons 2/11

    OBS! Svar i denna intresseanmälan avser P05/06 Hög tid att anmäla oss till Gothia om vi ska delta där! Vi behöver därav snabba svar från er 05/06-föräldrar om din son vill och kan delta på Gothia Cup 5-8 januari 2023. För att kunna gå vidare med anmälan måste ALLA snarast svara om man vill vara med på cupen eller inte. Vi behöver ditt svar senaste ons 2/11. Kostnaden per spelare, som bekostas av oss föräldrar, blir 1500-1600 kr/spelare. Detta ska inbetalas 20 dagar efter anmälan – ny info om hur/när det ska ske kommer framåt. Mer info Gothia Innebandy Cup https://gothiainnebandycup.se/ är en av världens största med närmare 500 deltagande lag från fler olika länder. Anmälan stänger den 10 november. Cupen anordnas i Göteborg mellan 5-8 januari 2023. Cupen förutsätter inte er föräldrars närvaro på plats samtliga dagar, då vi reser och deltar tillsammans som lag, inkl. övernattning. Vi behöver vara minst 11 spelare (inkl. målvakt) men hoppas på fler än så. Deltar som ledare gör Torbjörn Vestman och Mattias Strömberg. Då Gothia Cup spänner över flera dagar med boende och mat kostar cupen en del. Exakt kostnad beror på antalet anmälda men vi bedömer att det inte ska överstiga angivet belopp. I kostnaden ingår skolboende och 10 måltider. Vi samåker med minibuss och ingen kostnad tillkommer för det. B-lag Herrar 31 okt 2022 16kommentarer
  • P07: Intresse för Gothia Cup – svar senast ons 2/11

    OBS! Svar i denna intresseanmälan avser P07 Hög tid att anmäla oss till Gothia om vi ska delta där! Vi behöver därav snabba svar från er 07-föräldrar om din son vill och kan delta på Gothia Cup 5-8 januari 2023. För att kunna gå vidare med anmälan måste ALLA snarast svara om man vill vara med på cupen eller inte. Vi behöver ditt svar senaste ons 2/11. Kostnaden per spelare, som bekostas av oss föräldrar, blir 1600 kr/spelare. Detta ska inbetalas 20 dagar efter anmälan – ny info om hur/när det ska ske kommer framåt. Mer info Gothia Innebandy Cup https://gothiainnebandycup.se/ är en av världens största med närmare 500 deltagande lag från fler olika länder. Anmälan stänger den 10 november. Cupen anordnas i Göteborg mellan 5-8 januari 2023. Cupen förutsätter inte er föräldrars närvaro på plats samtliga dagar, då vi reser och deltar tillsammans som lag, inkl. övernattning. Vi behöver vara minst 11 spelare (inkl. målvakt) men hoppas på fler än så. Deltar som ledare gör Johan Lönn och Peter Hildingsson. Då Gothia Cup spänner över flera dagar med boende och mat kostar cupen en del. Exakt kostnad beror på antalet anmälda men vi bedömer att det inte ska överstiga angivet belopp. I kostnaden ingår skolboende och 10 måltider. Vi samåker med minibuss och ingen kostnad tillkommer för det. Vi har f.n. inte planerat för försäljning för sänka cupavgiften då vi ledare faktiskt inte mäktar med att driva det. B-lag Herrar 31 okt 2022 14kommentarer
  • Lägesrapport inkl. info föräldrauppdrag vid match

    Hej alla föräldrar och spelare inom IIBK P06/07! Säsongen 2022/2023 är nu i full gång. Som vi informerat om så har vi nu en enda stor träningsgrupp bestående av 29 spelare. Vi spelar i två olika serier, fördelade i två olika åldersnivåer p.g.a. den serietilldelning vi fått från förbundet. Alla våra matcher i båda serierna framgår här på vår laget-sida under Kalender. Vi ser hög närvaro på våra träningar – superkul och viktigt! Två gånger i rad tidigarelägger vi onsdagens träning för köra teori med spelstrategi, detta för att alla ska ha gemensam bild på hur vi ska spela under säsongen. Onsdag 26/10 kör vi nästa teoripass. Vilka spelare deltar på resp. match? I år är det annorlunda mot tidigare säsonger när det gäller tillsättning av matchtrupp, planering och scheman. Vi kommer i år inte att spela matcher med ett renodlat 06-lag resp. 07-lag, mer än i den mån att när cupspel kräver så. Vi jobbar med att anpassa matchtrupp utefter spelnivå, träningsflit och spelarposition. Till detta kommer de åldersdispenser som begränsar oss en hel del. Alla som tränar kontinuerligt och är flitiga kommer alla ges möjlighet att spela, men inte alltid. Denna säsong blir det en utmaning med att tillsätta matchtrupp, skicka kallelser, planering m.m. Ni kommer märka av detta i form av det blir kortare framförhållning och behov av snabbare besked. Vi kan alltså inte i lång förtid säga exakt vem som spelar när. Föräldrauppdrag i kiosk, sekretariat, filmning och körning Vi har tagit fram en plan för följande föräldrauppdrag: • Hemmamatcher: Kiosk (2 st), sekretariat (2 st), filmning (1 st) • Bortamatcher: Körning (5 bilar. Kunna erbjuda 3 platser i bilen inkl. er egen spelande son) Vid kallelse via laget.se kommer det framgå vilka som har resp. uppdrag på aktuell match. Likt tidigare år så ansvarar tilldelad förälder för uppdraget. Skulle det inte passa får man byta med annan förälder. Detta gäller oavsett om sonen inte kommer till spel den aktuella matchen. Byte är inget som vi ledare kommer lägga tid på. Finns bl.a. SMS-grupper att använda. Ambitionen är att inom kort presentera ett schema över föräldrauppdragen vid match för att underlätta byten mellan er föräldrar. När det gäller schema för dessa uppdrag så är det många aspekter och begränsningar. Vi kommer inte få det exakt rättvist även om vi jobbar på så jämn fördelning som möjligt. Liverapportering i sekretariatet Sekretariatet ska utöver sköta klocka och matchprotokoll även hantera liverapporteringen i Ibis. Detta sker från egen mobil via sidan http://m.ibis.innebandy.se/. Ingen inloggning krävs men däremot behövs matchnr och kod, vilket ni på plats kan utläsa av utskrivet matchprotokoll från oss ledare. B-lag Herrar 21 okt 2022 0kommentarer
  • Epostfaktura med avgifter på gång fr.o.m. v. 43

    Nästa vecka (v. 43) kommer klubben börja skicka ut epostfakturor såsom föregående år. Fakturan skickas på epost till bägge er föräldrar på den epostadress som finns angivet i era profiler på laget.se. Avgifterna, som faktureras en gång per säsong - oftast i oktober, är oföändrade även denna säsong. Klubbbens avgifter finns beskrivna här: https://www.laget.se/Ingelstad/Page/307450 * Kolla så att du har rätt epostadress angiven till dig som förälder här i laget.se * Håll utkik efter epostfaktura som ska börja skickas ut under nästa vecka. Kontakta Peter Hildingsson vid eventuella frågor. B-lag Herrar 18 okt 2022 0kommentarer
  • Anmäl dig till P06/07:s kickoff! Paintball, cykling + grill

    Hej! Då är det snart dags för vår kickoff 2022 vilket kommer hållas lördagen den 17/9 som innehåller cykeltur, paintball och grillning. Vi hoppas på riktigt hög närvaro då vi ser det som ett bra tillfälle att skapa god lagsammanhållning. Anmälan Anmälan (bindande) sker senast onsdagen den 14/9 genom att: • Swisha 400 kr/person till 070-310 29 83 (Peter Hildingsson) OCH • Anmäla sig via laget.se-kallelsen som avser kickoff Hjälp av minst 4 föräldrar på Evedal Vi behöver hjälp av minst 4 föräldrar ute på Evedal ca kl. 15:00-16:30. Uppgiften är att tända grill och grilla burgare till killarna. Detta är en förutsättning för att kunna bjuda dem på välbehövlig mat. Så har du ändå tänkt hämta sonen vid aktivitetens slut, hoppas vi du kan komma lite innan för att vara med och bidra. Skriv i nyhetens kommentar att du kan hjälpa till. Både samling & upphämtning på Evedal Lördagen den 17/9 kl. 10.30 lämnar ni föräldrar din son inkl. cykel ute på Evedal vid parkeringsplatsen Evedals lekplats / vid WillhemsHill. Tidplan • Kl. 10:30 Start cykeltur (ca 10 km) till Växjö Paintball enligt rutt som delges på plats. • Kl. 11:45 Enklare mellanmål på Växjö Paintball. • Kl. 12:00 Start paintball som tar 2-2,5 h • Kl. 14:30 Cykling tillbaka till Evedal (ca 10 km). • Kl. 15:30/16:00 Vi anländer till Evedal där minst 4 föräldrar måste står redo med grill. Vi kommer här bjudas på grillade burgare och dryck. • Kl. 16:30/17.00 (ca) Upphämtning av din son på Evedal. Exakta tider är svårt så var redo på både tidigare och senare avslut. Vi skickar ett SMS via Supertext ca 30 min innan vi är klara. Vi ledare kommer cykla med gänget bägge sträckor och vi kommer cykla i grupp. Kläder för en hel dag Tänk särskilt på att ha kläder för hela dagen. För första cykelturen bör man ha varmare kläder för cyklingen (lager-på-lager så det är enkelt att ta av något plagg). Tänk särskilt på jacka för vind och regn! När vi kommer fram så är det oömma kläder som gäller även om vi kommer få låna tunnare överdrag/overall. Är man rädd för att det ska svida att få skott på sig kan en lös-sittande tröja vara bra. Ett par timmar senare, troligen glada men svettiga så är det åter cykling. Antingen då, eller när vi är åter på Evedal, kan det vara skönt att få byta sin svettiga tröja eller kanske blöta byxor. Dvs. ett ombyte kan komma till användning. Extrakläder och vattenflaska är bra att ha ex på pakethållare alternativt i en ryggsäck. Vi kan INTE lova hjälp med följebil som kör med utrustning mellan Evedal och paintballen. Däremot kan man lägga av utrustning i våra ledares bilar på Evedal. Obs! Glöm inte följande ha med följande: * Cykel som ni sett över såsom välpumpade däck, kedja ok. * Fylld vattenflaska på cykeln * Kläder efter väder vilket på lördag kan betyda behov av regnkläder. Kostnader Deltagaravgiften är 400 kr/person. Denna avgift tillsammans med bidrag från klubben på 150 kr/spelare ska täcka dels paintballkostnad på 500 kr/person + 50 kr för fika och grillat. Mvh / Ledare IIBK P06-07 B-lag Herrar 11 sep 2022 7kommentarer
  • Uppstart av ett flertal SMS-grupper för IIBK P06/07

    Hej! Vi förbereder med att få SMS-grupper på plats inför säsongen. Därav kommer du nu få ett flertal SMS. Vi rekommenderar att du, om din inte redan gjort det, laddar ner appen SUPERTEXT och mottar meddelande för denna SMS-grupp där. Om du inte gör det kommer meddelanden som vanliga SMS. SMS-grupperna avser vi använda för att snabbt få ut meddelande till alla eller delar av truppen. Därav olika grupper. /Ledarna inom IIBK P06-07 B-lag Herrar 10 sep 2022 1kommentar
  • Visa fler nyheter