Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Gustavsbergs IF Handboll Ledare
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Gustavsbergs IF Handboll Ledare.
Ledare
Följ oss för uppdateringar
Hej alla ledare (främst till de lag som är anmälda till uppstartslägret i Nyköping 22-24 augusti)!
Nu är schemat för uppstartslägret klart, åtminstone i en första version... Träningstiderna, ett översiktsschema med mattider, samt info om sovsalar finns att ladda ner från Dokument/Uppstartsläger 2025 här på Ledarsidan. Skriv en kommentar här eller hör av er till uppstart@gustavsberghandboll.nu om ni stöter på problem.
Några kommentarer:
- Det finns rejält med tid i hallarna. Alla träningspass är inlagda som 90 minuter långa, några lite längre där vi fått info om matchspel mot IFK Nyköping. Ni ledare avgör själva hur mycket av den tid som ni vill utnyttja, en rekommendation kanske är 75 minuter träningstid de dagar man har dubbla pass eller träning+match.
- Vill man samträna eller byta tider med ett annat lag så ta direktkontakt mellan ledarna - men informera gärna oss i arbetsgruppen så att vi har sista koll på vem som är var vid vilken tid.
- Räkna inte med att det finns annan utrustning/material på plats än det ni själva har med er till lägret. Idrottshallarna i Rosvalla är jättefina, men vi har ingen tillgång till förrådsutrymmen etc. Det saknas whiteboards i Rosvallas hallar så vi kommer att ta med blädderblock och pennor så att det går att göra genomgångar i samband med träning.
- Glöm inte att se till att ert lags medicinväska är påfylld efter sommaren - vi som varit på ett antal uppstartsläger vet att det brukar bli skavsår, stukningar, blåsor, skrapsår och andra blessyrer vid starten efter sommaren.
- De tider som ligger inne som "lediga" eller som luckor i schemat kan vi inte utnyttja - vi kommer att boka av alla tider vi inte utnyttjar så att vi spar pengar. Det finns dock möjlighet att göra ytterligare träning och aktiviteter utomhus (om vädret tillåter), och totalt 4-5 90-minuterspass i hall skall nog vara tillräckligt för alla lag.
- Vi har försökt vara rättvisa när det gäller vilka hallar man tränar i samt de tidiga morgontiderna, men helt perfekt blir det inte på grund av förutsättningarna för matchspel m.m.
- Mattiderna för frukost, lunch och middag finns inlagda, men här kan det dels bli ändringar eftersom vi inte pratat klart med restauratören än, och dels eftersom vi vet att det brukar rasa in önskemål och synpunkter.
- Vi påminner ännu en gång om att det är hårdförläggning i sovsalarna samt att det behövs minst en vuxen som sover med varje lag i de olika lokalerna. Tre lag delar en större sovsal, den brukar vi kunna dela av, men det är ändå viktigt att dessa lags ledare pratar extra med sina spelare om att visa respekt och hänsyn till de andra lagen.
- Vi återkommer med mer info om gemensam lagaktivitet på lördag kväll samt angående ledarträff etc. - kanske även med matsedel - men med den bifogade informationen skall det kunna vara möjligt för er att planera helgen samt gå ut med information till spelare och föräldrar.
Vi ses om inte alltför länge, heja Gurra!!
/ Arbetsgruppen för uppstartslägret gm Johan
Hej - En uppdatering från fredag 8/8 kl 10.45: Jag hade missat att F 2011-laget planerat att träna med klister under uppstartslägret, och för att göra städningen effektiv (och billig) så behöver vi flytta alla deras träningar till samma hall, B-hallen. Därför har det blivit några byten av hallar för flera lag, men inga träningstider eller annat har behövts uppdateras (än så länge). En ny version av träningsschemat finns nu uppladdad under Dokument/Uppstartsläger 2025.
RapporteraRapportera
Hej igen - uppdatering från onsdag 20/8 kl 11. Det kom en fråga angående möjlighet att använda teorisal med TV/projektor. Vi har kollat med Servicecentret i Rosvalla och som det ser ut just nu skall detta kunna bokas på plats på fredag - de har två salar, ingen av dem är bokad på lördag, men den ena på söndag. På fredag när vi kommer ner och ni lag vet när ni vill kunna ha ett teoripass eller annan genomgång så bokar ni själva upp de tiderna. Som back-up tar vi med klubbens projektor så att det går att ha möte t ex i sovsalen om det mot förmodan skulle krångla. / Johan
RapporteraRapportera
Hej alla ledare - välkomna till Nyköping! Ni ska nu ha fått två taggar per lag till dörrarna runt om i Rosvalla, samt taggar och koder till era sovsalar. Utöver detta får varje lag en kod till sitt omklädningsrum (den mejlar jag till vardera laget) och så finns det en kod till ytterdörren som låses kl 22 idag fredag och kl 19.30 imorgon lördag - denna kod är 4522 och den kan ni dela med spelarna.
RapporteraSedan har det blivit en förväxling med en luftmadrass, så kolla gärna med era spelare att alla fått rätt - det finns en överbliven på borden vid entrén.
Rapportera
Hallå igen! Det kom en fråga angående kvällsmål på fredag, och där har vi missat i informationen - det BLIR kvällsmål även idag, fredag. Kvällsmålen kommer att vara drickyoghurt och frukt, så vill spelarna har mer än så rekommenderas att laget handlar in det som behövs.
RapporteraAnnika B har nu fått projektorn för deras lags teorigenomgång, vill något annat lag också använda den så synka med F2011-ledarna.
Rapportera
I träningsschemat har det blivit lite otydligt. Det står att träningar och matcher skall spelas i D-hallen (där vi ju sover). Det ska såklart vara multi-hallen, den fjärde hallen som ligger bortanför matsalen.
RapporteraRapportera