• TRÄNINGSTIDER !!

    Våra träningstider är nu inlagda i kalendern. Vi börjar den första veckan med träning måndag 3/1-11 och lördag 8/1-11, vi är lediga onsdagen 5/1-11 pga att det är trettonafton. Träningarna är på vår nya IP och vi byter även om där. //Mange Herrar 25 dec 2010 0kommentarer
  • Det närmar sig....

    Det närmar sig försäsongsträning på den nya konstgräsplanen. Lite att tänka på: Det finns speciella skor för konstgräs, skillnaden är att dobbarna är fler och sitter lite tätare. 2011 kommer vi att träna på konstgräs och spela både träningsmatcher och våra hemmamatcher på konstgräs. Våra seriematcher på bortaplan kommer förmodligen spelas på naturgräs. Det kan vara bra att tänka till hur man vill göra när det gäller vilka dojjor man skall använda. Ett tips kan vara att köpa konstgräsdojjor och att man använder skorna från i år till naturgräset i bortamatcherna. Vi tränar nu på onsdag 22/12 kl 20,30-22,00 som vanligt. När det gäller försäsongsträningen så kommer den förmodligen att starta måndag 3/1-11 kl 19,00-20,30. Jag kan varmt rekommendera er att hålla igång under jul & nyår för sedan blir det åka av :) //Mange Herrar 20 dec 2010 0kommentarer
  • Alliansen

    Då var det dax för oss att kliva in i årets Alliansen turnering. Vi kommer att spela fredag mot Näsum kl 18,30 och mot Nosaby på lördag kl 14,10. På våra inomhusträningar har det varit bra uppslutning fast det har varit frivilligt. De nya spelarna har kommit bra in i gruppen och visar upp en bra inställning ihop med våra gamla :) spelare. Vi har haft 3 av våra 15 åringar med på träningarna och de är inte som man säger på skånska buskablyga utan visar upp en härlig attityd. I Hässleholm fick Albin vara med och gjorde detta bra och nu i alliansen får både Per och Alexander möjligheten att spela. Detta ser både jag och Andreas som mycket positivt att vi kan ge våra ungdomar chansen att få känna på hur det är att lira med seniorerna. Det har inte varit lätt att sätta ihop lagen, mycket pga att många hade problem att deltaga på lördagen. Vi har gjort det bästa av situationen och tagit ut följande lag: Fredag Ola, Andre, Henrik.R, Rille, Per, Adnan, Kristian.V, Vanja, Sutte. Lördag: Alexander, Christian.J, Stoffe, Viktor.T, Pajtim, Robban.B, Mohammed, Albin, Krister. Vi ses i idrottshallen. Mange/Andreas Herrar 16 dec 2010 0kommentarer
  • Nyförvärv

    Så hälsar vi ytterligare nyförvärv välkomna till Fjälkinge IF. Andreas Svensson från Kristianstads FF, ska vara assisterande tränare till Mange. Christoffer Werngren från Kiaby IF, återvänder till FIF efter 2 år Rickard Persson från Nosaby IF Robert Barsoum från Åsums BK Bilder på alla spelare kommer att presenteras på hemsidan längre fram. Mycket välkomna till oss! Herrar 8 dec 2010 0kommentarer
  • Förlust !

    I gårdagens match mot Åsum i Hässleholm förlorade vi med 4-3. Matchen var jämn o tät hela vägen fram tills att domaren blåste av den. Åsum tog ledningen med både 1-0 och 2-1 men vi lyckades vända till 3-2, under denna perioden spelade vi smart och stängde ytorna på plan. Vid 3-2 så kom domaren att spela en viktig roll, Henrik.R hade bollen och drev framåt när en Åsumspelare krokade i Henke och alla såg att vi skulle haft frispark utom mannen i svart :) Istället för frispark så kontrade Åsum in 3-3 som av bara farten blev 4-3 när vi spelade lite mer med hjärtat än med med huvudet som vi gjorde innan. Vi föll med flaggan i topp !! Ses på onsdag Herrar 7 dec 2010 0kommentarer
  • Visa fler nyheter