Avbryt
Börja följ

Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Ekeby IF Medel säsongen 23/24

Följ

Medel säsongen 23/24

Följ oss för uppdateringar
Följ
Ekeby IF
Danssport
Medel säsongen 23/24
Medel säsongen 23/24

Kontaktinformation

Namn Ekeby IF
E-post koordinator@ekebyif.se
Orgnr 802417-6664

Om Ekeby IF Medel säsongen 23/24

EKEBY IF DANS säsongen 2023/2024

Säsongen 2023-2024 kommer se ut enligt följande: 24 pass under säsongen 23/24
Hösttermin V36-V49 med höstlov v44 höstlov, det innebär 13 pass/veckor-tillfällen under hösten.
Jullov v50-v2 Vårterminen Start v3 och pågår till mitten av april med 11 pass. Sportlov v8 och påsklov v14 därefter avslutar vi terminen v15.

Tiderna är i största möjliga mån anpassade utifrån att barnen inom dansen även ska kunna utöva föreningens ytterligare aktiviteter såsom exempelvis innebandy eller gymnastik mm. Samtliga pass inom dansen är i Kumlahallen, Byrsta.

TIDER söndagar:
08:30-09:30 Grupp svår
09:30-10:30 Grupp Medel
10:30-11:30 Grupp lätt
12.00-12-00 nybörjare (obs, lokalen blir ändrad till hagaby)

—— VERKSAMHET
Vi har grupper för barn födda i mellan 2013-2018
Vi arbetar efter rörelselek/dans - alla barn ska kunna utvecklas i sin egen takt. Det är olika moment med fokus på grundformer/steg blandade stilar/danser, disco-hiphop-street mm.

Detta för att barnen ska öva på olika färdigheter. Vi har olika grupper/svårighetsgrader, det kommer att finnas en röd tråd genom hela säsongen och när barnen blir äldre ökar vi nivån av svårighetsgrad. De äldre barnen får också testa på fler typer av dans. Det viktiga är att barnen har roligt och utvecklas individuellt som i grupp. Det finns inga rätt eller fel.
Det vi ser som viktigt är att du stöttar ditt barn och att du inte ser detta som barnpassning. Har ditt barn särskilda behov eller behöver extra stöttning behöver du som förälder eller vårdnadshavare kunna vara med på plats. Om du är med kommer du givetvis ombytt för aktivitet. Vi ser gärna att barnen byter om och duschar hemma.

—— HUR FUNKAR DET?
Alla barn får prova på vid högst 2-3 tillfällen, därefter utgår det en faktura. Medlemsavgiften i föreningen är 250kr och därtill kommer en deltagaravgift om 65-0 kr samt försäkring/licens 50kr. Alla barn får en egen t-shirt och en vattenflaska. Faktura utgår via mejl. För att vi ska kunna nå er via mejl behöver du som förälder ansöka om medlemskap för ditt barn, detta gör du under fliken Bli Medlem (via dator) eller via mobilen under fliken ”Mer”- Bli medlem. Hemsida är via laget.se och varje grupp/lag har en egen sida. All information utgår via mejl. Se gärna fliken dokument, och läs nyheter. Du behöver skriva in följande: Målsmans namn, fullständigt personnummer, epost och mobilnummer. Barnets namn och fullständiga personnummer. Om ni ej finns upplagda via hemsidan, når vi ej ut till er via mail . Vill du som vuxen engagera dig, prata med ansvarig ledare, denne kan hjälpa dig samt svara på frågor.

—— VANLIGA FRÅGOR? OCH SVAR!
Behöver jag svara på anmälan om deltagande?
JA- kallelse utgår via mejl. Behöver jag anmäla sjukfrånvaro? Det gör du när du svarar på kallelsen.

Kvarglömda saker?
Har ditt barn glömt kvar något i lokalen, mejla oss eller direkt till föreningsservice. Vi ansvarar ej för kvarglömda saker/kläder.

När kommer fakturan?
Vi fakturerar löpande, dels pga att det är barn som tillkommer under säsongen. Annars efter att vi varit i gång ca 2-3 veckor. Om vi påbörjat en säsong och betalat fakturan, men slutar, får vi tillbaka pengarna? Nej. Avgifter som är erlagda kommer ej betalas tillbaka.

Mitt barn har extra behov, är vi välkomna?
Givetvis. Om ditt barn behöver ha mer hjälp-stöttning under säsongen vill vi att du är med på plats som vårdnadshavare.
Du får väldigt gärna prata med och informera oss eller ansvariga på gruppen. Allt för att det ska bli bra för just ditt barn och övriga deltagare.

Om vi ska resa bort en längre tid, kan vi pausa medlemskapet?
Nej, du betalar för en säsong. Ni är med på de tillfällen ni kan vara med. Finns det max-tak på hur många barn varje grupp kan ha? Ja, detta eftersom lokalen endast rymmer ett visst antal utövare. I de lokalerna vi har är det ett max-tak om 20 deltagare per grupp.

Är det krav på att barnet är åldersmässigt i rätt grupp?
JA, vi försöker att ha barnen i den åldersgrupps de är födda i, det finns dock alltid undantag. Allt för att få en så bra verksamhet som möjligt.

Är det okej att bara lämna mitt barn utan att meddela att vi är på plats?
Nej, du som förälder/vårdnadshavare måste alltid meddela att du/ni är på plats, för att vi ska kunna veta att barnet just ditt barn deltar.

Kan jag som förälder åka och uträtta några ärenden när barnet deltar vid er verksamhet?
Nej-Ja, allt hänger på en dialog och att du som förälder har gjort upp det med ansvarig ledare. Om denne skulle säga nej, måste du kvarstanna vid hallen. Allt för att vi ska kunna ha en bra verksamhet för just ditt barn.

Vi har flera barn i olika åldrar, kan de vara med i samma grupp?
Ja, det går bra i vissa fall men vi försöker att hålla på åldersgrupperna.

Måste barnen vara ombytta och medlemmar för att få vara med?
Ja, det är ett krav på att barnen är ombytta och medlemmar för att kunna få vara med! Sjukdom-pandemi-snoriga barn, Vad gäller vid symptom? Tänk på att stanna hemma vid sjukdomssymptom, även om ditt barn ”bara” är lite förkylt och lätt snorigt ska du stanna hemma. Alla barn håller på med samma utrustning och vi vill undvika att smitta sprids.
Vi har haft en pandemi och det har varit hårda restriktioner, vi måste alla ta ansvar.

Ingen förkunskap krävs, du får all info av oss som är ledare.

—— Varmt välkomna!

Vänliga hälsningar,
Anna Hurmuz ansvarig danslärare, Magnus C, Klubbchef