Avbryt
Börja följ

Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Carlstad FC A-lag Herrar

Följ

A-lag Herrar

Följ oss för uppdateringar
Följ

Skriv i gästboken

1000 tecken kvar

Gästbok

  • 4 apr 2015 påskmatch

    Följande trupp spelar träningsmatch på Annandag Påsk, måndag, samling 1355 Klasmossen.

    Nille
    Flyg
    Herou
    David
    Lang
    Christian
    Kirppu
    Öhrner
    Mangus
    Stor-Erik
    Alfred
    Denis
    Esse
    Karl
    Robban
    Fredrik

    Glas påsk gubbar. Syns måndag.

    Rapportera

    Rapportera

  • 2 apr 2015 David Berg

    Jag hade min östeuropeiska turné för två år sedan Erik, då jag och några kompisar köpte en bil för 5000kr och gav oss iväg. En svart Audi 80 med elektrisk taklucka, men utan ac eller andra bekvämligheter.

    Vi stannade faktiskt några nätter i Budapest den resan, men tror vi missade Szimpla Kert dessvärre. Poolpartyn, Gulasch och en taxichaufför som såg ut som tränaren i Rocky är det jag mins.

    Vi hade satt upp en budget på 10 000 kr per skalle, men jag vill minnas att jag brände 2000 kr på färjan över till Estland. Vår sista anhalt den resan blev medelhavet och Kroatien där vi fick invänta den 25:e för att ha råd att ta oss hem till fosterlandet. Bilen överlevde resan men motorn skar efter några månader i Karlstad. Kommer alltid minnas resan, bilen och takluckan med ett leénde - men gräma mig över att jag missade Szimpla Kert.

    Rapportera

    Rapportera

  • 2 apr 2015 Magnus Johansson

    Verkar som ett klokt upplägg Junni. Löpte spåret tidigare idag och det var mycket fint och torrt.

    Rapportera

    Rapportera

  • 2 apr 2015 Robert Lekström

    Kvällens löppass kommer även att i viss utsträckning att dokumenteras medelst filmkamera för akademiska ändamål (läs Carlstad FC:s nystartade Youtube-kanal). Ta med er era bästa intervjuflin och lämna gubbflåset hemma!

    Rapportera

    Rapportera

  • 2 apr 2015 Mathias Lang

    Reser bort så jag kan inte vara med ikväll. Kör egenlöpning istället.
    Tack för tipset David, ska kolla in den filmen. Soundtracket bådar gott, men det är ju inte "Stad i ljus" direkt ;)

    Rapportera

    Rapportera

  • 2 apr 2015 M Libeck

    Kompenserar för frånvaro ikväll i både spår och backe. Glad påsk!

    Rapportera

    Rapportera

  • 2 apr 2015 Erik Öhrner

    Jag är tyvärr bortrest ikväll. Föreställer mig att ni gör en härligt disciplinerad grupplöpning med inslag av fotbollsliknande intervallmoment. Bra referens David, jag får avsätta någon timme till Berlin Calling. Vill du åka längre österut för nattklubb - kan jag rekommendera Szimpla Kert i Budapest.

    Rapportera

    Rapportera

  • 1 apr 2015 David Berg

    Mathias, det verkar finnas kvar och när jag googlade såga jag att Paul Kalkbrenner har spelat där, han är en favorit.

    https://www.youtube.com/watch?v=AB9UniauMGM

    Han spelar sig själv i filmen "Berlin Calling" som jag kan rekomendera om man har ett par timmar över någon afton.

    Rapportera

    Rapportera

  • 1 apr 2015 Mathias Lang

    @David, Club Maria som ligger (om den finns kvar) i närheten av Ostbahnhof. När man gick ut på baksidan så kom man i princip rätt ut i floden Spree :)

    Rapportera

    Rapportera

  • 1 apr 2015 Christer Andersson Stål

    Lystring.

    Matchen på måndag, annandag påsk kommer spelas 1500.

    Rapportera

    Rapportera