Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Backatorp IF F-13/14 Fotboll
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Backatorp IF F-13/14 Fotboll.
F-13/14 Fotboll
Följ oss för uppdateringar
Gemensamt ansvar för att stötta föreningen och laget
Försäljning av lotter och hjälp i kiosken under matchdagar är viktiga inkomstkällor som bidrar till att finansiera Backatorp IF och våra lag. Dessa insatser är inte bara värdefulla, de är nödvändiga för att föreningen ska kunna fortsätta erbjuda en meningsfull och välfungerande verksamhet för alla barn och ungdomar.
När du anmäler ditt barn som medlem i Backatorp IF får ni ta del av föreningens resurser: ideella ledare, träningsmaterial (bollar, västar, koner, matchställ m.m.), plan- och halltider samt en trygg och utvecklande miljö.
Men medlemskapet innebär också ansvar. Som vårdnadshavare till ett barn i föreningen har du skyldigheter gentemot Backatorp IF, många känner inte till det, men så är fallet. Bland annat att bidra till föreningens gemensamma aktiviteter och ekonomi.
Backatorp IF:s styrelse ansvarar för föreningens verksamhet och beslutar hur klubben ska finansieras, precis som i andra ideella föreningar. En viktig del av denna finansiering är försäljningen av Bingolotter till uppesittarkvällen, där samtliga lag förväntas delta och bidra till försäljningen. Likväl julkalendrar.
Tillsammans skapar vi förutsättningar för att barnen ska kunna utvecklas, ha roligt ihop och känna stolthet över sin förening!
Lagledningen har beslutat att varje barn ska bidra till lagkassan genom försäljning av lotter till ett rimligt värde.
Målet är att varje spelare ska generera en nettointäkt på minst 400 SEK till laget.
Detta belopp är ett krav från lagledningen, som på ideell basis lägger ner tid och engagemang för att våra barn ska få möjlighet att träna, spela matcher och utvecklas inom fotbollen.
Intäkterna från försäljningen används bland annat till cupavgifter, gemensamma aktiviteter och andra kostnader som gynnar hela laget.
Om man av olika skäl inte har möjlighet att sälja lotter, spel eller liknande, går det självklart bra att i stället lösa ut sig med ett belopp om 400 SEK. Allternativ lösningar jobbar vi på, men finns inte för närvarande.
SÅ HÄR FUNGERAR FÖRSÄLJNINGEN
För varje såld lott tjänar laget: 28:- SEK ( kund pris 100:- SEK).
För varje såld julkalender tjänar laget: 40:- SEK ( kund pris 100:- SEK).
• För att nå målet på 400 kr i lagintäkt behöver varje barn sälja cirka 10 julkalendrar som exempel.
• Vid försäljning av lotter motsvarar det ungefär 15 lotter.
• Det är helt fritt att kombinera olika försäljningsprodukter för att nå upp till summan.
Om ett barn inte lyckas nå hela beloppet på 400 SEK i förtjänst, går det bra att lösa ut sig med den återstående summan.
Exempel: Om man har sålt för 300 SEK i förtjänst, betalar man in 100 SEK för att uppnå målet.
All förtjänst över 400 SEK öronmärks för det enskilda barnet och kan användas vid framtida cupavgifter, resor eller aktiviteter som förälder ska betala avgiften för. Blir en lägre avgift för barnet att betala in.
Det ska kännas motiverande att fortsätta sälja även efter att målet är uppnått. Ju mer vi hjälps åt, desto mer kan laget uppleva tillsammans!
OBS! Lotter/ Julkalendrar som inte sålts ska lämnas tillbaka. Har man tagit 10 lotter och lämnat tillbaka 3st, förväntas det att man sålt 7st.
Med vänlig hälsning
BIF - F13/14 Lagorganisationen
Kommentera
Endast sidans medlemmar kan kommentera