Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om 018 PS
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från 018 PS.
018 PS
Följ oss för uppdateringar
Säg den glädje... 😀
Det är nog värre än så Lasse. Den nya generationen har antagligen informationen om sockervattnet genetiskt kodat 😃
Ett litet råd till er som är intresserade av blommor och bin. Mata inte bin inomhus! Vi har haft ett fat sockervatten stående vid ett öppet fönster och ganska snart upptäckte bin att det var mumma. För varje dag kom allt fler bin och dom arbetade verkligen hårt med att dricka! Jag fick fylla på fatet flera gånger var dag. Riktigt roligt att studera dem och ingen skada gjorde dom, när de var mätta flög dom hem med lasten för att sen hämta mer.
Rapportera
Efter 4-5 dagar blev det dock för många bin och vi stängde resturangen och öppnade en utomhus istället. Nåväl en del av dessa vildbin tycker att det är ok med utomhus restaurang medan andra till varje pris vill äta inomhus. Så för närvarande kan vi inte ha fönster öppna i huset, för dom flyger runt huset och kollar efter sätt att ta sig in. Hur långt minne har bin? Jag vet att de inte lever länge men inte kan dom väl tala om för småbina att det finns sockervatten i vårt hus?
Rapportera
Hejba BlåTunga å Brell !
Härligt med 018-skyttar som är på gång, så fortsätt så -
å inga andra krämpor får vi hoppas ...
må gott
/a a
Trängningen börjar bita, kloten blir allt lättare! Jag kommer att fortsätta att köra varje dag om kroppen och vädret tillåter. 13 raka träff varav 10 på järnet snart kommer jag Vårberg!
Rapportera
Såja, dagens träningspass inför Vårberg avklarat. Och visst smög jag in lite järnskytte!
Rapportera
Seriespelet V55 div 2 13-14 augusti i Mora
På begäran meddelas att följande spelare kommer att representera 018:
Siv, Marianne, Inga-Lill, Birgitta, Sten, Gunnar, Martin och undertecknad
t.f. coach Olle
Grattis Brell å Larsson till andraplatsen i Botán Cup ÖD å även grattis till Gittan å Gurra med en pallplats samt till Putte för delad 5e-plats tillsammans med jättetalangen Elyas.
må gott alla å tråkigt att vi inte kunde spela nästa söndag
/a a
Mina studier av bin har också gett mig följande insikt. Dom håller ihop i klanen och gillar inte främmande bin. De första två dagarna med sockervattnet var det inte ett enda bi som drullade i. Dag tre så började jag plötsligt upptäcka bin i vattnet och även bin som drunknat. Vid närmare studier av fenomenet så visade det sig att de aktivt knuffar i varandra. Troligen hade bin från en annan flock hittat dit dag tre och giriga som de visats sig vara, knuffade de bin från den andra flocken ner i sockervattnet.
RapporteraJag har också kört dagens träningspass!