P11(2012)
Följ oss för uppdateringar
Följ
Följer
Nyheter
Lagnyheter
-
Lagfotografering ons 17/5 19:00
Dags för årliga fotograferingen På onsdag 17 maj kl. 19:00, direkt efter träningen kommer vi att ta lagbild samt individuella bilder. Givetvis finns inget köptvång av bilderna. 1 Matchkläder gäller, kom till träningen i matchkläderna, (ni som inte har fått ut ett matchställ får låna i samband med fotograferingen.) 2 På fredagens match samt måndagens träning kommer vi dela ut en A4 lapp med personuppgifter som ifylles och tas med i samband med fotograferingen och som samlas in av fotografen för att namnen skall bli rätt på alla bilder. Har man inte fått ut lappen så fixar vi det givetvis på plats, men viktigt att så många som möjligt har den ifylld för att spara tid. Vi räknar med att fotograferingen tar ca 30-40 minuter, så räkna med att vi är klara ca 19:30-19:45.
P11(2012)
för 19 dagar sedan
0kommentarer
-
Bollkallar sön 16/4
Vi i P11 har fått det hedersamma uppdraget att vara "Bollkalle" vid Vejby IFs herrlags hemmapremiär på söndag 16/4 mot Åstorp. Det behövs 8-10 spelare för att täcka upp området runt A-planen, dessutom behövs 2 av oss i entréboden. Samling 13:00 vid entrén Matchstart 14:00 Entreboden bemannas mellan 13:00-15:00 Matchen slut 16:00 Medtag blå VejbyIF tröja om ni har! Kallelser skickas ut till alla i laget, kul om så många som möjligt vill och kan, vi i laget får dessutom 1 000 kr i vår lagkassa att göra roliga saker för, så häng på och anmäl dig till söndag! Tänk på som bollkallar och inträdesansvariga -Vi bör vara på plats ca 1 h innan matchstart. -Både ungdomarna och vuxna ska ha gula västar på sig. På ungdomarnas västar står det ”bollkallar” på ryggen. På de vuxnas västar står det ”matchvärd” på ryggen. Västarna finns i entréboden. -Swishnummer, växelkassa och programblad får vi av Christian Jensen. -Fyra bollstolpar ska sättas ut – en bakom varje mål och en mitt på respektive långsida. Bollstolparna finns i bollvagnsrummet. -Matchbollar att lägga ut på stolparna får vi av Christian Jensen alternativt att de ligger i domarrummet. Kolla med domarna att det är ok att ni tar ut bollarna. -Bollstolparna ska bemannas av minst en person. -När första halvlek är slut behöver vi inte bemanna entrén längre. Kassaskrinet och ev överblivna programblad lämnas till Christian. -Efter matchen plockar vi in bollstolparna och lägger i bollvagnsrummet. -Samla in bollarna och lämna dem till Christian. -Sätt tillbaka ev stolar som publiken tagit fram. -Gå runt och städa upp och töm papperskorgarna. Plocka bort allt skräp på läktarna. Sopsäckar finns i kiosken. Soporna slängs i tunnan utanför grinden. Dessutom som ”Bollkalle” Vi får inte äta glass, godis mm under matchen. Gärna i pausen men inte när matchen pågår. Vi måste följa med i spelet så att vi snabbt kan lämna över bollen till spelarna. Vi står inte och kickar med bollarna utan hänger med i vad som händer på plan!
P11(2012)
12 apr
1kommentar
-
Dags för matcher!
Nu börjar det äntligen närma sig säsongstart för våra matcher! Matcherna finns redan inlagda i kalendern här på laget.se för den som är nyfiken på vilka lag vi möter och när. När vi hade föräldramöte så förklarade vi att anmälde 1 lag i år eftersom vi hade 15 spelare, sedan dess har det förändrats och vi har numera 20(!) spelare - vilket vi såklart är jätteglada för! Till hösten när vi förhoppningsvis är lika mångas som nu, så kommer vi att anmäla 2 lag istället. Det kommer att möjliggöra att alla får mer speltid, och precis som vi hade tidigare så kommer säkerligen en del ha möjlighet att spela 2 matcher per helg. I Vejbymodellen som alla lag i Vejby IF (finns här för er som är nya och inte har läst den) framgår det att man ska ha 66% träningsnärvaro, vilket vi också pratade om på föräldramötet tidigare i vintras. Vi vet att det finns en hel del av era barn som har andra aktiviteter, varför det är viktigt att man fyller i anledningen till frånvaron. Ser vi att det är pga att man t.ex. tränar handboll, basket, karate, scouterna m.m. så räknar vi den frånvaron som närvaro. När vi tittar på träningsnärvaron så gör vi det baserat på det 8 senaste veckorna. Utöver närvaro kommer vi även att titta på hur många matcher man har spelat, samt vilken position man spelar på. Det blir svårt att spela en match med 10 anfallare :-) Antalet som kallas varje match kommer att vara 10, och är det någon som inte kan så kommer vi att fylla på med någon som inte blivit kallade. Eftersom vi kommer att titta på de senaste 8 veckornas träningsstatisk så kommer vi att skicka kallelser onsdagar veckan innan match, d.v.s ca 10 dagar innan match. Svara på detta så fort som möjligt - senast Söndag kl 20:00, därefter börjar vi kalla reserver. //Tränarstaben som längtar efter matcher!
P11(2012)
5 apr
0kommentarer
-
Träning i påsk & Kioskschemat
Här kommer lite info om kommande träningstider i påsk samt kisokschemat som Anett (Levis mamma) har satt ihop. TRÄNINGSTIDER PÅSK Nu har vi lämnat innetiden i Magnarpshallen och P11 tränar numera bara utomhus på idrottsplatsen (IP). Under påsklovsveckan tränar vi enligt nedan: Månd 3/4 IP 17:30-19:00 konstgräs Onsd 5/4 IP 17:30-19:00 konstgräs Månd 10/4 Lediga Träningstiden är planerad till 1,5 h, men beroende på om det är många lag som tränar samtidigt kan vi behöva avsluta lite tidigare, så vi ber er ha lite överseende med om vi avslutar träningarna lite tidigare än planerat. Föreningen håller på att se över planschemat, men tillsvidare får alla lag samsas på konstgräset men vi hoppas att gräsplanerna kommer att vara spelbara senare i april. Vi återkommer med vilka fasta träningstider P11 kommer ha när föreningen spikat detta. KIOSKSCHEMA VÅREN 2023 Nu är kioskschemat klart för säsongen, som för vår del drar igång 15/4. Schemat hittar ni genom att klicka här VIKTIGT att ni håller er uppdaterade, det kan komma ändringar med kort varsel. Nyckeln lämnas av nyckelansvarig för respektive pass vidare till nyckelansvarig för nästa pass (OBS! inom P11, dvs ej F11). Vem som är nyckelansvarig framgår i dokumentet. Vid grillpass behöver grillen startas 45 min innan utsatt tid/pass så att hamburgare finns redo 30 min innan matchstart. Vid vanligt kioskpass ska kiosken öppnas 30 min innan utsatt tid/pass. Anett har även lagt in allas nummer i en flik i dokumentet ("P11 laget") så kan man höra av sig till den som ska vara nyckelansvarig vid nästa pass. Skulle ni av någon anledning inte vilja ha med ert nummer i dokumentet så hör av er till henne så tar hon bort det, och så får vi lösa det på annat sätt i dessa fall. Skulle ni få förhinder vid aktuellt pass vill Anett att ni själv försöker hitta en annan förälder som kan byta med er! FRÅGOR & KOMMENTARER Hör av er till Anett Schmidt. anett.schmidt@outlook.com Nu hoppas vi på bra försäljning, fint väder och härliga matcher när vi har kiosken öppen. Vi hjälps åt tillsammans och tänk på ju mer vi säljer, desto mer pengar får våra killar i P11 i sin lagkassa att använda till "roligheter" 2024! Trevlig Påsk!
P11(2012)
2 apr
0kommentarer
-
Insamling matchkläder & påminnelse Fotbollsskolan 2023
Det är nu dags att samla in våra matchkläder för att vi kommer få nya storlekar och tröjnummer för 2023. Redan på måndag 27/3 skall samtliga vara inlämnade i samband med inneträningen på kvällen. Vet man med sig att man inte kommer då går det bra att skicka med dem med en kompis och ge tränarna, alternativt går det bra att lägga i ”Tränar Stefans” brevlåda alt. carport på Lingonvägen 4, som ligger bredvid idrottsplatsen. Tänk på att lämna strumpor/shorts/matchtröja tvättade och i en påse tack! Vi vill också göra er uppmärksamma på att anmälan till midsommarveckans Fotbollsskola har öppnat. Det finns i skrivande stund inte jättemånga platser kvar, så vill era barn vara med i sommar så skynda er in och anmäl er! Klicka på denna länk för att komma till anmälan. Hälsningar Tränarna
P11(2012)
22 mar
0kommentarer
-
Visa fler nyheter