Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Sidsjö-Böle IF Ekonomiansvariga
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Sidsjö-Böle IF Ekonomiansvariga.
Ekonomiansvariga
Följ oss för uppdateringar
Påminner om betalning av medlemsavgift! Extra viktigt för er som har seriepremiär i helgen!
Medlemsavgiften går till en person i familjen. Hör av er om ni inte hittar er faktura i appen hos någon av vårdnadshavarna så kan vi skicka ut den igen som PDF eller med en länk till avin. Viktigt att betala detta innan första match för att föreningens försäkring ska gälla för spelare och ledare.
Föreningens försäkring via Folksam har bla "Råd & Vård för idrottsskador" dit man kan ringa för att prata med en fysioterapeut om hur du förebygger, behandlar och anmäler idrottsskador.
https://www.folksam.se/forsakringar/idrottsforsakring/fotboll
Ni som har admin i gruppen ser betalningsstatusen under MEDLEMSSTATUS. De som fått rött är de som har fått fakturan medan de som är blåa hänger med i en familj (som inte har betalt). Vi är inte nöjda med denna funktion utan det hade varit bättre om det varit som på träningsfakturorna, men det är tyvärr något som laget.se inte kan göra något åt för tillfället.
(Information från styrelsen från 24/4: )
Medlemskapet har efter två årsmötesbeslut ändrats till ett familjemedlemskap där alla barn och föräldrar i en familj omfattas, oavsett antal aktiva barn eller föräldrar. Kostnaden för medlemskapet bestämdes på årsmötet och är 450 kr/år (med ett tillägg för leverantörens serviceavgift på 29 kr - detta kan vi inte påverka då det är något mellan laget.se och dess betalningsleverantör PING PAYMENTS).
Vi har kopplat ihop alla spelare familjevis enligt uppgifterna som finns registrerade på lagetsidan, dock ser vi inte om föräldrar har delad vårdnad och om barnet har flera hem, så vänligen ha överseende med detta och eventuella fel som det kan ha medfört.
Hör av er om funderingar!
Med vänl hälsn Linda
Inga kommande aktiviteter
Vi har flera i F10 som hört av sig till mig då de inte fått någon faktura.
RapporteraJag skickade ut en påminnelse i går ang att den måste betalas...fick då flera svar tillbaka att de inte fått någon.
Ska inte dessa fakturor också vara tillgängliga på laget.se?
Vad gör vi med dem som inte fått sin faktura?
Rapportera
Jag tror inte riktigt jag förstår förklaringen med rött och blått. Har varken personer/familjer med röd respektive blå plupp inte betalt? Men de som har röd plupp har fått faktura kopplad till vårt lag och de som har blå plupp har fått faktura till annan person i familjen som är ansluten till ett annat lag i Sidsjö-Böle?
RapporteraGissar att grön plupp betyder att de betalt och allt är i sin ordning?
Men ska vi alltså påminna alla i vårt lag som har antingen röd eller blå plupp, att betala medlemsavgiften?
Rapportera
Hej, nej tyvärr får endast en i familjen fakturan till mail och app, inte som träningsavgiften som kan ses av alla kopplade till en spelare. Detta ställer till det för många eftersom man inte heller vet vem som får den. i har tagit upp detta med laget.se men de kan inte göra något åt detta nu utan är en del av deras tekniklösning. Om ni inte hittar fakturan maila mig så kan jag skicka länk till avi och PDF till den som det gäller.
RapporteraGrön plupp betyder att det är betalt. Röd plupp betyder att man är fakturamottagare och inte har betalat. Blå plupp betyder att man ligger med i en familj där fakturan inte har betalats. Vit plupp betyder att ingen faktura har gått till den personen (dvs den ligger inte kopplad i någon familj) Vi har även hittat några personer som vi kopplat i i familjer senare som inte blir uppdaterade utan är fortfarande vita.
Rapportera
Vi har inte fått någon faktura för Mindy i F13. Mailen som finns inlagd kan vara fel, men ser ingen faktura i appen heller, den senaste fakturan som jag kan se är från 2024.
RapporteraRapportera
Annika, jag ska leta och mailar dig!
RapporteraRapportera
Tack! annika.reibom@gmail.com
RapporteraRapportera
Hej! Vi har ett gäng i F17 som säger sig sakna faktura. Räcker det att jag listar namn och e-post eller vad behövs?
RapporteraTack för hjälp!
Rapportera
Skicka gärna namn på spelaren och e-postadress till den som vill ha fakturan!
RapporteraRapportera
Skicka till kontakt@sidsjobole.se
RapporteraRapportera
Hej!
RapporteraFått frågan från en förälder till våra nya spelare. De ha inte fått faktura vilken jag kan se då det står att de inte fått den, alltså vitmarkerad. Inte heller vår andra nya tjej har fått fakturan. Hur gör ni med dem? Båda tjejerna har sina vårdnadshavare kopplad till sig.
Sen en fråga av nyfikenhet. Vi har en tjej som är med i laget där jag ser att det är betalt. Dock står hennes pappa registrerad som vit och ofakturerad? Men mamma och dotter är gröna.
Rapportera
Hej Emma, maila namnen på aktuella spelar så kan vi kolla.
RapporteraGällande pappan där som är vit, så har han troligen missats att kopplas in i familjen (inte detsamma som att vara knuten till en spelare i appen tyvärr utan har varit handpåläggning att skapa och koppla familjer). Mail namn även där så lägger vi in i rätt familj! (även om den vita ploppen inte kommer att uppdateras trots att personen blivit inlagd i sin familj (som har betalat))
Rapportera
Hej, när jag kollar i fliken medlemsavgifter ser det ut som att vi har 91 registrerade medlemmar i U16-18. Blir alla föräldrar medlemmar när de är registrerade som föräldrar, eller ser det bara ut så i fliken för medlemsavgifter. Frågar eftersom jag befarar att samtliga får betala familjemedlemsskap. Hur ser det ut för era andra, i andra lag?
RapporteraRapportera
Det är som det ska. På årsmötet klubbades igenom att alla ska ha familjemedlemsskap.
RapporteraRapportera
Hej Elin, som Emma skriver har föreningen gått över till familjemedlemskap vilket innebär att även vårdnadshavare blir medlemmar tillsammans med spelare. Om du söker ut antalet aktiva i laget ser det ut som att ni har 36 aktiva, men totalt 91 personer i laget räknat med aktiva, vårdnadshavare och ledare.
RapporteraRapportera
Varje familj har fått en faktura och om alla har en familjetillhörighet ska de bli gröna under medlemsstatus när fakturan är betald. Se ett svar ovan på vad blå, röd resp vit markering betyder! Återkom om fortfarande oklart!
RapporteraRapportera
Hej, som jag har tolkat informationen blir det familjemedllemskap för familjer där det finns minst två aktiva (spelare eller ledare). Jag är tveksam till att göra föräldrar till medlemmar utan deras godkännande. Har vi ens rätt att göra det?
RapporteraRapportera
Det blir det även om man bara har en aktiv spelare. Det är det enda alternativet som finns nu, familjemedlemsskap. Men jag antar att man kanske gått ut med information till alla vårdnashavare och inte bara till oss? Det bör ju ha gjorts.
RapporteraRapportera
Ja det finns bara en sorts medlemskap och det är nu familjemedlemskap (oavsett om man är tex är ensam aktiv eller har tre aktiva barn) .Vill inte föräldrarna vara medlemmar kan de höra av sig så tas de bort. Familjerna har skapats utifrån de kopplingar som finns på laget/appen. Undrar du specifikt hur det ser ut för en familj så är du välkommen att maila för att undvika namn här i kommentarerna.
RapporteraFörändringen kring medlemskapet har klubbats på två årsmöten i följd, där information har stått i kallelserna. Det gick även ut en nyhet på lagsidan i samband med att faktureringen påbörjades.
Rapportera