Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om IF VP Uppsala F-11/12
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från IF VP Uppsala F-11/12.
F-11/12
Följ oss för uppdateringar
Nu har vi rekat klart gällande Helsinki Cup och upplägget är följande:
Resekostnad:
Resa till Helsingfors med båt. Avgår 5 juli, kommer fram 6 juli. Turneringen startar 7 juli. Hemresa 11 juli. Resekostnad cirka 1 000 kronor per spelare. Kostnaden står spelaren själv för. Kostnad för middag (5 juli) och frukost (6 juli) tillkommer.
Anmälningsavgift:
500 Euro per lag, dock 200 Euro per lag om anmälan sker innan nyår (vilket vi kommer göra). 200 Euro per lag innebär 400 Euro då vi ska anmäla två lag. Detta i sig motsvarar ca 4 400 kr. Denna kostnad kommer slås ut per deltagande spelare och av den kostnaden kommer lagkassan stå för halva kostnaden. Blir vi exempelvis 30 st spelare kommer spelarens egen kostnad bli ca 75 kronor per spelare.
Deltagarkostnad:
Boende på hotell Hilton Helsinki Kalastajatorppa: 408 Euro per person, d.v.s. ca 4 450 kronor per person. I priset ingår frukost, lunch och middag. I detta ingår bl.a. även fria resor under cupen. Frukost fås på hotellet medan lunch och middag äts på annan plats. Information om hotellet finner ni här: Helsinki Resort Hotel – Hilton Helsinki Kalastajatorppa Hotel. Här kommer spelarna själva stå för halva kostnaden och lagkassan för halva. Detta medför en kostnad på ca 2 225 kronor per person ur egen ficka.
Sammanfattning kostnad för spelare:
Ovan innebär att kostnaden för spelaren som tas ur egen ficka blir ca 1 000 kr + 75 kr + 2 225 kronor vilket blir 3 300 kronor. Alltså: Räkna med 3 300 kronor ur egen ficka per spelare.
Ledare:
Vad gäller oss ledare har vi initialt räknat med att lagkassan står för halva vår reskostnad och halva vår deltagarkostnad. Resten står vi ledare för själva. Skulle det dock vara så att behållningen på lagkassan tillåter så får lagkassan ta en större del av än så av ledarnas deltagarkostnad.
Tidpunkt för betalning:
Två veckor efter vår anmälan måste vi betala 100 Euro per person, detta i deposition. Denna kostnad kommer lagkassan kunna lägga ut för. Dessa 100 Euro ses sedan som av del av totalkostnaden per deltagare, d.v.s. den avräknas därifrån. Depositionen återbetalas ej om vi av någon anledning avanmäler oss.
Senast 30 april måste varje deltagare ha betalat sin totalkostnad. Vidare måste vi då såklart också ha pengar i lagkassan så att lagkassan kan stå för den resterande delen av kostnaden. Sista betaldag till cuparrangören är sedan 15 maj men då vi vill ha lite marginal får ni utgå från att betalning av 3 300 kr ur egen ficka ska ske senast 30 april.
Kallelse-Bindande anmälan:
Vi skickar ut en ny kallelse där anmälan är bindande, vilket innebär att man förbinder sig till de kostnader som anmälan medför. Skulle man t.ex. tacka ja för att sedan hoppa av innan slutkostnaden ska erläggas, då får man i vart fall räkna med att betala depositionsavgiften som lagkassan lagt ut (så länge den kostnaden inte kan övertas av någon annan, t.ex. om det dyker upp en ny spelare som vill följa med).
Spelschema m.m.:
Info kring spelscheman, hur många matcher respektive spelare får i cupen och vad som avgör detta m.m. får vi återkomma till längre fram när vi vet hur många vi blir, hur många matcher vi får etc. Detta lär bli någon gång under våren.
Klart slut!
Kommentera
Du måste logga in för att kommentera