Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Gustavsbergs IF Handboll F-2011
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Gustavsbergs IF Handboll F-2011.
F-2011
Följ oss för uppdateringar
Hej,
Här kommer minnesanteckningar från föräldramötet som ägde rum den 11 september 2019:
1. Information från styrelsen
Ordförande i klubben, Johan Sjökvist, informerade om klubbens verksamhet.
2. Tillsättande av olika roller
Cafeteriaansvarig: Märta (Sylvias mamma) och Carla (Andreas mamma).
Obs att F11 har cafeterian v 50 och 51. Cafeteriaansvarig kommer att dela ut tider.
Lagledare: ej tillsatt (anmäl intresse till ngn av tränarna)
Vi vill att lagledaren är med på träningar och möten och har en mer aktiv roll, liknande tränarnas men utan ansvar för träningsupplägg. Ansvara för hemsida, kallelser, info, etc.
Materialare: Christer (Alices pappa)
Kassör: Lisa (Iris mamma)
Trivselgrupp: Anders (Mejas pappa), Johanna (Cornelias mamma) och Daniel (Tildes pappa).
3. Laget.se
All info som rör laget läggs ut på laget.se. Viktigt att alltid svara på kallelser, även vid nej så att vi har koll på att alla sett/fått info. Om man deltar på aktivitet är det viktigt att meddela om man inte kan vara med alla dagar, vid tex cup, då vi ofta anmäler antal lag utifrån hur många vi är. Meddela ALLTID om er tjej blir sjuk eller får förhinder till aktivitet som ni tackat jag till.
4. Material:
Intersport är vår klubbleverantör och i butiken i Mölnvik ska det finnas en provkollektion. Det går även att beställa på nätet via laget.se. Obs att vi inte har några krav på att tjejerna måste ha overaller, de röda shortsen eller andra klubbkläder. Matchtröjor får tjejerna av klubben.
5. Kalendarium:
Under säsongen kommer vi att spela seriespel i F2010-serien (dvs tjejer som är ett år äldre) och delta i handbollskarnevaler. Under hösten är det seriespel vid tre tillfällen (v. 41, 46 resp 49) och karneval vid ett tillfälle (v. 48). Datumen ligger i kalendern.
Vi kommer att kalla tjejer till matcherna. Till festivalerna kallar vi alla tjejer. Dock kallar vi de tjejer vi tycker är redo (handbollsmässigt) för matchspel i seriespelet då vi där möter tjejer som är ett år äldre och vi vill att det ska vara en positiv upplevelse att spela match. Håll utkik efter kallelser!
Under våren kommer vi att delta i ett par cuper (tex Eken och Sporrong) och siktar på att vara med på en övernattnings-cup. Info kommer längre fram.
6. Ordningsregler och önskemål:
Vi har lite ordningsregler och önskemål som vi vill att ni hjälper oss att hålla:
- Håll tider! Kom i tid så att er tjej är ombytt och klar när träningen börjar.
- På träning vill vi att tjejerna har uppsatt hår, inga smycken (ev tejpade örhängen), kortklippta naglar. Detta pga skaderisken.
- Vattenflaskorna ställer vi på gemensam plats
- Undvik att ”pilla” sönder bollarna – lätt hänt när det redan finns ett hål i bollen.
- Syskon som är med i hallen får gärna sitta vid sidan av under träningen (inte springa runt på planen)
- Tjejerna får gärna duscha ihop efter träning och match – bra att få in vanan redan i unga år.
- När vi är på matcher och cuper ser vi gärna att laget håller ihop, även mellan matcherna. Tex äter sin matsäck tillsammans. Detta bygger på lagkänslan.
- INGA sötsaker i samband med träning, match, cup, etc. Detta gäller från det att vi samlas tills aktiviteten är slut för dagen. Vi dricker vatten!
7. Övrigt:
- Medlemsavgift: fakutra skickas ut via laget.se. Om ni inte fått faktura, kontakta klubbens kassör Pia Sandelin på piasandelin@me.com
Mvh tränarna
Kommentera
Du måste logga in för att kommentera