Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Viskadalen IBK
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Viskadalen IBK.
Viskadalen IBK
Följ oss för uppdateringar
För er som är intresserade om vad som sades på årsmötet och ledarmötet den 1/9, samt information om kommande säsong för våra lag, kommer här en sammanfattning:
Årsmötet:
* Ordföranden öppnade mötet och hälsade de ca 15 närvarande välkomna.
* Till ordförande för mötet valdes Mikael Strömkvist.
Till sekreterare för mötet valdes Magnus Knutsson.
Till justerare (2st) tillika rösträknare för mötet valdes Daniel Giger och Mikael Viking.
* Verksamhetsberättelsen lästes upp av ordföranden och godkändes utan invändningar av mötet.
* Kassören läste upp förvaltningsberättelsen (balans- och resultaträkning) för det gångna räkenskapsåret.
Slutresultatet för årets räkenskapsår landade på +39 kkr (mycket p.g.a. av otroligt bra kioskförsäljning samt det nya högre kommunala LOK-bidraget, men också då mindre materialinköp behövts under säsongen).
Förvaltningsberättelse godkändes av mötet.
* Revisorernas utlåtande lästes upp av revisorerna, och beviljar styrelsens ledamöter ansvarsfrihet för räkenskapsåret.
* Sittande styrelse beviljades ansvarsfrihet av årsmötet för den tid revisionen avser.
* Medlemsavgifter och andra avgifter beslutades av årsmötet för säsongen 2025/2026 till samma som föregående säsong, se totala avgifter HÄR!
* Nedanstående styrelse valdes av mötet.
Ordförande: Mikael Strömkvist - kvarstår (1år)
Kassör: Marie Werdelin - omval (2år)
Ledamot: Magnus Knutsson - omval (1år)
Ledamot: Daniel Giger - omval (1år)
Ledamot: Marcus Erdman - omval (2år)
Ledamot: Ewa Hallberg - omval (2år)
Ledamot: Dan Ajanki - kvarstår (1år)
Ledamot: Daniel Ståhl - kvarstår (1år)
* Lena Ståhl och Niklas Börjesson valdes till revisorer kommande verksamhetsår.
* Nedanstående valberedning valdes av mötet.
Emil Karlsson, sammankallande - omval (1år)
Mikael Viking - omval (1år)
Fredrik Werdelin - omval (1år)
* Inga motioner hade inkommit inför mötet.
Utav informativ karaktär diskuterades behovet av ”manualer” för kiosk, klocka, Bete Dig, planstorlek för de yngre lagen, osv., för att nya i föreningen enklare ska komma in i rutinerna.
* Ordföranden tackade deltagarna och förklarade årsmötet avslutat.
Ledarmötet:
* Lagsammansättning och träningstider.
Herrar - Två seniorlag anmälda, Div.3 och Div.4. Ledare: Daniel Ståhl, Marko Tervonen.
Måndagar 19.30 - 21.00, Onsdagar 20.30 - 22.00. Startat V.36.
Damer (ihop med Veddige IBK) - Två seniorlag anmälda, Div.2 och Div.3.
Ledare: Marie Werdelin, Anna Lundberg, Lina Åkerlind, Stina Sandahl.
Måndagar (i Vidhögehallen) 20.00 - 21.30, Onsdagar (Horredshallen) 19.00 - 20.30. Startat V.36.
Pojk/Flick 10/11 - Ett lag anmält till Röd 4. Ledare: Dan Ajanki, Örjan Hagström.
Måndagar 18.00 - 19.30, Torsdagar 16.30 - 18.00. Start V.40 (2 okt).
Pojk/Flick 12/14 - Två lag anmälda, Röd 7 och Blå Svår.
Ledare: Hanna Laurén, Mikael Viking, Emil Karlsson.
Tisdagar: 17.30 - 19.00, Torsdagar 18.00 - 19.30. Start V.40 (29 sept).
Pojk/Flick 15/17 - Två lag anmälda, Blå Lätt x 2. (OBS! Pojkar födda 2017 är med här medans flickor 2017 vill vi ha med i nystartade flicklaget! (se nedan))
Ledare: Petra Viking, Sanna Hidendahl, L-O Einarsson, Mattias Andersson, Patrik Knutsson
Måndagar 17.00 - 18.00, Onsdagar 18.00 -19.00. Start V.40 (1 okt).
Flickor 17/19 - Ett lag anmält, Grön Lätt med MV. (OBS! Vi vill gärna starta ett flicklag och vill därför att flickor födda 2017 är med i detta lag och inget annat lag!)
Ledare: Hanna Laurén, Tobias Laurén, Maria Kristenson, (Mikael Viking)
Tisdagar 16.45 - 17.45. Start V.41 (7 okt).
Pojkar 18/19 - Ett lag anmält, Grön Lätt med MV. Ledare: Linus Hidendahl, Fredrik Ståhl
Onsdagar 17.00 - 18.00. Start V.41 (8 okt).
* Utbildning för ledare.
Flera av våra ledare gick en utbildning förra säsongen så att de har ledarlicesn även denna säsong, men vissa ledae kommer behöva gå utbildning denna säsong för att förnya ledarlicensen. Info om detta kommer skickas ut till ledarna direkt, men tillgängliga utbildningar finns HÄR!
* Utrustning för lagen.
Ledarna rekommenderas att gå igenom sina lagskåp och se vad de har för utrustning och meddela styrelsen vad de behöver för kommande säsong, helst redan under september månad!
Bokning- och behörighetsbrickor behöver tilldelas flera ledare.
* Övrigt
Hjälp till nya ledare diskuterades, skapa upp pärm med instruktioner om hur kiosk, sekretariat, IBIS, bygge av planstorlek o.s.v. bör skapas upp och ges till lagen.
* Mötet avslutades
Kommentera
Du måste logga in för att kommentera