Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Vattjoms IK P/F 14-16
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Vattjoms IK P/F 14-16.
P/F 14-16
Följ oss för uppdateringar
Hej allihopa och tack för bra uppslutning igår på föräldramötet!
Jag vet att det blir mycket informtion på en gång, så som utlovat kommer här en sammanfattning av det som sades på mötet:
Kort om säsongen och om vad det innebär att vara i en förening
Vi är för närvarande ca 25 barn i truppen och ser ett fortsatt intresse där nya spelare vill komma och prova på med oss. Jätteroligt! Vi välkomnar alla och försöker anpassa träningarna utifrån deltagarantal. Därför vill vi trycka lite extra på att svara på kallelesen inför träning senast kl. 13, så att vi kan göra en bra planering utifrån antal deltagare. Blir det ändringar med kort varsel så går det att ändra sitt svar även fortsatt hela vägen fram till träningen börjar. Vi vill också ha hjälp att sätta upp sargen så att vi ledare kan fokusera på att möta barnen och ställa i ordning inför träningen. När sargen ska byggas är det antingen 3x6 sargbitar eller 6x6 sargbitar beroende på om vi vill ha en enkel eller dubbel plan. Så målet är att vi ska komma igång med samlingen kl. 17.00 så vi kan använda så mycket som möjligt av träningstiden vi har.
Som tidigare nämnt så har vi varje säsong ett antal föreningsjobb. Det är ungefär två sargvaktspass per säsong, varav det ena har redan varit och det andra kommer vara den 11 januari. Då är vi sargvakt på herrarnas match som de spelar i Åkersviks sporthall. I samband med det så kommer vi göra en lagaktivitet, det vill säga att hela laget kommer närvara den dagen. Så lägg in det i kalendern redan nu. :)
Vi delade även ut bingolotter igår på mötet. Vi säljer enkellotter till uppseittarkvällen den 23 december. Det är 5 lotter per spelare som gäller för föreningens räkning, men allt vi säljer utöver det kommer att gå direkt till lagets egna kassa. Så gör vi ett bra jobb här har vi möjlighet att få in några kronor extra. Till våren kommer det även komma sportlotter som vi ska sälja, vilket är en skraplott. Nytt för i år är att vi även kommer ha ett föreningsjobb på Bogrundet vår och höst, där är det 10 personer per lag som deltar. På den här länken går det att läsa mer om säsongen 2025/2026 och vad det innebär att vara med i en förening. Vi har i år gjort ett schema inför säsongen på vilka spelare som ansvarar för att fylla det passet. Det kommer vi fortsätta med även kommande säsonger.
Utöver spelarna så är vi idag tre tränare och en kassör. Så det som är tydligt är att vi saknar en lagledare. Särskilt i början av säsongen då det tillkommer många nya spelare behöver vi en person som kan ta emot och få in kontaktuppgifter då de har provtränat 2-3 gånger och sedan bestämt sig för att fortsätta. Vi tänker också att lagledaren är den person som inför säsongen gör i ordning ett arbetsschema för lagets arbetspass. Samt att lagledare och kassör kan hjälpas åt med utdelning av lotter vid försäljningar och att de håller koll på att betalningen för dessa kommer in. Så vi sa att på onsdag så vill vi ha löst det med en lagledare. Rollen är kritisk för att vi ska kunna fortsätta bedriva ett lag och det är även något som föreäningen ställer krav på att det ska finnas. Ingen utbildning krävs för att axla rollen men du kommer behöva visa upp utdrag ur polisregistret för att få vara kring barnen. Inget krav att vara med på alla träningar, men i alla fall regelbundet så du hinner ta in uppgifter från nya spelare. Så fundera till på onsdag om det kan vara du som är vår nya lagledare.
Nästa sammandrag
Den 20 december kommer det vara ett till sammandrag. Så vi kommer göra som förra gången och skicka ut en intresseanmälan som ni svarar på så vet vi hur många lag vi ska anmäla.
Ekonomi
Vi har i dagsläget ca 250 kr på lagkontot. Förhoppningsvis går vi plus på bingolottoförsäljningen så kanske denna summa ökar lite. Men det vi ser behov av att ha pengar för just nu är att kunna köpa in material till en medicinväska. Jag kollade upp det och skulle säga att det rör sig om en kostnad om ca 1000 kr. Sedan så betalar vi en domaravgift då vi är med på sammandrag. Om vi anmäler tre lag som sist så kostar det alltså 600 kr att delta. Så om vi ska spela sammandrag i december så kommer vi antingen behöva få in pengar via någon försäljning eller sponsring alternativt att vi tar in en slant från alla spelare som täcker den kostnaden. Och det gäller även till våren när det kommer fler sammandrag.
Övrig info
- Medlemmar i föreningen går in gratis på A-lagets matcher.
- Anmäl er till Stadium teamsales så går en del av era köp på Stadium till att supporta föreningen.
Här kommer uppgifter till vårt lagkonto dit ni kan betala in för bingolotterna. De kostar 100 kr/st och ni kan skriva i meddelandet "BL + barnets namn".
Konto 8129-9,43 756 771-2
Swish 123 431 55 29
Det står bara Vattjoms IK vid Swish men det är numret till vårt lag.
Jag tror att det var det mesta. Har ni några frågor är det bara att rycka tag i någon av oss tränare eller skicka ett meddelande.
| Träning | 8 dec, 17:00 |
| Träning | 10 dec, 17:00 |
| Träning | 15 dec, 17:00 |
| Träning | 17 dec, 17:00 |
| Sammandrag | 20 dec |
Kommentera
Du måste logga in för att kommentera