• Vårens Seriematcher

    Dags för vårens matcher! Här kommer ett funktionärsschema för vårens matcher. Vi ser till att byta med varandra om datum inte passar. Jag har inte hållit reda på om man bytt med varandra utan fördelat så att man tilldelats Kiosken vid ett matchtillfälle och det man önskat 2-3 tillfällen. Vi har bara två matchtillfällen i vår hall och en i Svealundhallen inbokade men desto fler bortamatcher, så det är värdefullt om vi kan hjälpas åt att köra barnen till matcherna. Vi tänker att restiden är ett ypperligt tillfälle för tränarna att samåka och använda den tiden till gemensam planering. Eftersom detta är ett ideellt arbete är varje tillfälle att få prata ihop sig och planera värdefullt. Alla matchdatum ser ni i kalender på laget.se, och vi tänker att ca 10- 11 spelare kallas till varje match. Vi önskar att ni svarar på kallelsen så fort som möjligt så vi kan kalla andra spelare om fler inte kan. Fyll även i om ni har möjlighet att köra. Kommentera om ni gärna kör eller om ni bara vill köra vid behov och hur många platser ni har tillgängliga (inklusive ert barn). Så får vi försöka turas om. Funktionärsshema våra matcher: 2024-02-03 (Lördag) Vintrosa Bollhall 10:30 Vintrosa – Västerås Irsta HF Kiosk: Ellen (Tobias, Camilla) & Molly (Ann-Sofie) Sekretariat: Tuva (Sandra) & Lia (Savin) Matchvärd: Salome (Per, Lisa) 2024-02-13 (Tisdag) OBS! SVEALUNDSSKOLAN 18:00 Vintrosa – IFK Örebro Kiosk: (Ingen kiosk denna match) Sekretariat: Ella S (Eldina) & Ellen (Camilla) Matchvärd: Ellen (Tobias) 2024-03-16 (Lördag) Vintrosa Bollhall 13:30 Vintrosa – IFK Örebro Kiosk: Linnéa (Rickard, Anna) & Stina (Zimon) Sekretariat: Ella S (Eldina) & Ella M (Thomas) Matchvärd: Lorena (Christer) F 12/13 Handboll 16 jan 2024 10kommentarer
  • Recept på Powerbars

    Här kommer receptet på de uppskattade powerbarsen vi hade med till Falun! Powerbars Limmet i dessa powerbars är knäck och består av: 1,5 dl socker 2dl sirap 2,5 dl grädde Rör ut i allt en stor kastrull och koka upp försiktigt. Smeten blir mörkare ju mer den kokar och du ska koka den länge för att få en icke kladdig powerbar, ca 45-55 minuter innan den är klar (gör kulprovet). Under tiden limmet kokar så kan du blanda ihop dina torrvaror i en stor bunke. Eventuellt mixar man allt litegrann i en hushållsmixer. 6dl havregryn 3dl solrosfrön 3dl solrosfrön 2dl kokos salt Här är det bara fantasin som sätter stopp för vad du vill ha i, dock så bör du hålla dig till minst 13-14 dl torrvara annars blir det bara knäcksmak av allting. Receptet är inspirerat av ”Runekakor” så googla för olika varianter. F 12/13 Handboll 16 jan 2024 0kommentarer
  • Information Kopparcupen 5-7 januari 2024

    Hej alla föräldrar! Äntligen dags för årets första cup - Kopparcupen. Här kommer viktig information. Samling Ica falken på fredagen 5/1 kl. 05.30. Bussen hem på söndagen 7/1 går ca kl 19.00. Kostnad för att åka buss är 264kr per barn/vuxen, vi återkommer när det ska betalas. Sen en packlista - röd och vit matchtröja - matchshorts - matchstrumpor - matchskor - Träningsoverall (tex lagjacka, svarta träningsbyxor) - vattenflaska - duschgrejer - ombyte för två dagar - luftmadrass (med lakan under för annars låter det så mycket när man rör sig under natten) - kudde - täcke/sovsäck - Eget kvällssnacks Ta med en träningsväska att ha duschgrejer och ett ombyte i separat från övernattningssakerna. Bra om vattenflaska och skor även får plats. Packa gärna med frukost/mellis till bussfärden på fredag morgon i den också. - OBS1: Tänk på att det är kallt och vi åker med buss mellan boende och sporthallar. -OBS2: Kolla meny på cupens hemsida, om era barn verkligen inte gillar någon maträtt så prata gärna med dem om vikten att ändå få i sig energi. Sen kan man ändå skicka med pengar så de kan köpa något annat att äta. Vi kommer tillåta mobiler om det blir längre pauser på dagarna samt på eftermiddag/kvällen när matcherna är slut. Vi samlar in alla mobiler och har dem med oss om de vill kunna ringa er föräldrar. Bra om alla föräldrar har telefonnummer till oss ledare på plats om ni vill nå oss/barnen (ni har våra nummer i sms-gruppen). Godis - kommer endast tillåtas efter att matcherna är slut och vi ätit middag. Vi försöker förklara för barnen att det handlar om att deras energi ska räcka hela dagen och till alla matcher, inte få toppar och dalar. Handboll är tufft som det är och vi vill hjälpa dem få bästa förutsättningarna. Vi kommer ha med mellanmål (t.ex. frukt och någon energibar) så de kommer inte gå hungriga. Ser fram emot en kul cup där många andra Vintrosalag också deltar! 😃 Vänlig hälsning Nina, Emelie, Andreas, Micha och Zanna F 12/13 Handboll 1 jan 2024 1kommentar
  • Nya funktionärer till helgen

    Till helgen är det dags för match igen! Jag har gjort en liten ändrig i funktionärsschemat pga pausande spelare. Och vill även förtydliga att även om man inte önskar stå i kiosken kommer man få det som ansvar då vi behöver hjälpas åt. Nu är det smidigt i kiosken då ni bara köper mjölk,och ev korv med bröd eller toast om vi ska ha det. Resten hämtas upp hemma hos oss på Villagatan18, bra att vara på plats och ha kaffe klart 30 min innan match. Sedan sammanställer ni de varor som är kvar och kör hem det till oss igen. Frågan ang sopor är avklarad och vi har fått ok att samla allt i en säck och ställa i korridore n. Vill även påminna att vi alla hjälps åt att ställa tillbaka bänkar, ta ner extraribban på målen och plocka skräp efter matchernas slut. Funktionärer 11 november Kiosk: Ella M & Tuva (Lina eller Thomas & Sandra) Sekretariat: Lorena & Molly (Christer & Ann-Sofie) Matchvärd: Stina (Zimon) Kan man inte ställer vi upp för varandra och byter! Schema för vårens matcher kommer senare... F 12/13 Handboll 5 nov 2023 22kommentarer
  • Kioskrutiner 23/24

    Nu har Lisa skrivit ihop kioskrutinerna som gäller för säsongen. Detta och info om ansvaret som matchvärd finns under fliken dokument här på sidan. Kiosk F1213 De som ska stå i kiosken hämtar sakerna som ska säljas hemma hos Minnas föräldrar, Per och Sanna på Villagatan 18 -Vintrosa (Per 073-960 77 21). Skriv upp hur mycket kioskvaror som ni tar med er, lista finns i lådan. Man kan ta med mycket och ha kvar en del i bilen om man är osäker på hur mycket vi kommer sälja, då går det smidigt och hämta mer om något tar slut. Båda dom som ska stå i kiosken är ansvariga för att baka valfritt/eller köpa med något fikabröd + köpa med 1 laktosfri mjölk. Övriga föräldrar får självklart även hjälpa till och baka, men meddela gärna de som har kiosken så man inte bakar samma sak. Har vi flera matcher på samma dag och över lunchtid, kan det vara bra att sälja korv eller toast, detta bestämmer vi tillsammans i laget innan. Det är då den som ska stå i kiosken som får handla till det. Kvittot lämnas till Madde som betalar ut från lagkassan. I klubbstugan kan man koka kaffe och tevatten, kaffe står laget för själva och finns nedpackat i kiosklådan, där finns även tepåsar. Sätt inte på kaffe och tevattnet samtidigt i samma uttag för då går proppen (om den går fixar man det i rummet till höger när man kommer in i klubbstugan). Det finns två pumptermosar till kaffet och en röd tekanna att använda, bra att tänka på att de som kommer efter och ska ha kiosk också vill ha en termos så bra att spara en till dom. Nyckel till klubbstugan finns att låna från alla ledare. Det är bra att vara ute i god tid när man ska ha kiosk, speciellt om vi är första laget på dagen. När motståndarna kommer med sina föräldrar brukar föräldrarna vara kaffesugna på en gång, så bra att ha kaffet färdigt till dess. Brygg kaffe så det finns från början en full pumptermos, märker man att det är många åskådare kan det vara bra att förbereda för att brygga mer kaffe i klubbstugan. Önskar man kan man ta med rullvagnen som finns i klubbstugan in till idrottshallen, den är bra att använda om man ska koka korv eller göra toast. Ska man koka korv eller göra toast finns det toastjärn, stora kastruller och kokplattor på översta hyllan bredvid kylskåpet i klubbstugan. Man behöver även ta med en förlängningssladd, den finns i rummet till höger när man kommer in i klubbstugan. Om vi är första laget på dagen som ska ha kiosk så tar man med vaxduken och grönt kakfat till idrottshallen. Duken ska läggas på plinten där man dukar upp kiosken för att skydda plinten. Inne i idrottshallen: • Ta en av de stora plintarna och ställ i hålet mellan musikskåpet och entrén, lägg på duken. Placera rullvagnen innanför. • På plinten plockas det upp godis, chips och hembakat, använd gärna det gröna kakfatet till godiset. Ställ även fram en av varje dricka + Festis. • Ta en bänk utifrån entré korridoren och ställ bredvid plinten. På bänken placeras förslagsvis kaffe, te, servetter, tepåsar, socker, skedar. • Sätt upp lagets swishnummer och prislista ovanför bänken, väl synligt för kunderna. • Sätt upp prislista på väggen inne i kiosken, väl synlig för den som är i kiosken. • Resten av varorna + kaffemuggarna förvaras på rullvagnen, där finns det även plats att ställa toastjärn eller kokplatta om man säljer korv/varm smörgås. Ska toastjärn eller kokplattan användas behövs det en skarvsladd, sätt den i uttaget i närmaste omklädningsrum. Grundregeln är att laget säljer max 30 min efter matchens slut eller halva tiden tills nästa matchstart. Men om det är tätt mellan matcherna kan det ske med kortare intervall, prata med varandra mellan lagen och kom överens. Alla vill såklart sälja så mycket som möjligt till sina spelare och deras föräldrar. Det lag som blir avbytta i kiosken tömmer alltid papperskorgar i alla omklädningsrum och tar med sitt lags pant. Detta hjälps alla föräldrar åt med. Är vi sista laget i hallen hjälps även alla föräldrar åt att plocka skräp i kiosk, alla omklädningsrum, idrottshall, korridor och entrén och ställa tillbaka bänkar och plintar på rätt plats. Viktigt att tänka på att inga nödutgångar är blockerade av bänkar. Plastpåsar till pant och papperskorgar finns i klubbstugan, på hyllan i en svart låda i rummet till höger när man kommer in. Panten får någon av dom som stått i kiosken panta och sedan swisha till lagkassan. På nr: 123 109 54 05 Skräpet från papperskorgarna behöver någon ta med hem och slänga. Har vi fått kontanter får någon av dom som stått i kiosken, ta dom och sedan swisha samma summa till lagkassan på nr: 123 109 54 05 Packa ihop kiosksakerna och stäm av med listan vad ni tog med hur mycket ni nu har kvar. Ta ett kort på listan och skicka till Lisa Carlsson på nr. 0739237659 Ställ tillbaka det som ska vara i klubbstugan, diska ur termosar och annat som använts. Dra ur strömmen till både kaffebryggare och vattenkokare samt ev. övrig använd utrustning. Häll ut mjölken eller ta med hem, ställ den inte i kylskåpet. Torka av bänken och se till att det är rent och snyggt och ta med soporna från klubbstugan. Lämna alla kioskvarorna hemma hos Sanna och Per. F 12/13 Handboll 13 okt 2023 8kommentarer
  • Visa fler nyheter