Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Västerås IK Fotboll Pojkar 2017
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Västerås IK Fotboll Pojkar 2017.
Pojkar 2017
Följ oss för uppdateringar
Hejsan alla,
Jag har tänkt att vi ska anmäla oss till Fotbollensdag här i Västerås den 23e augusti.
Detta är en lördag och just nu finns det inga tider att förhålla sig till, så räkna med att det gäller hela dagen.
Spelplatserna är Brandthovda, Rocklunda - Apalby, Skälby IP, Hamre IP och Råby IP.
Vi får veta vart vi spelar senare, men det är någon av dessa platser.
Vi är 23-24 spelare i truppen just nu, och min tanke från början har vart att vi ska anmäla 2 lag.
Dock har jag börjat fundera på om det är 19 barn eller fler som vill/kan spela den dagen så kan vi ha 3 lag.
OM det skulle vara så många som vill/kan spela så behöver vi minst 1 vuxen till (gärna flera) för att vara "ansvarig" för ett lag eftersom lagen troligen skulle spela samtidigt. Ni får gärna anmäla intresse för detta.
Förra året var matcherna för barn 8 år 2x10 minuter, och lagen spelade 3 matcher var.
Om vi blir tex 19 barn så blir det lag 1 6st, lag 2 6st och lag 3 7st (ultimata för 3 lag vore 21 spelare eller fler).
Det kan bli jobbigt för barnen och om ni inte tror det skulle fungera så får ni gärna kommentera.
Det positiva är att de skulle få spela mera och när jag kollade på förra årets spelschema för barnen som var 8år så hade de ca 1.5 timmar mellan matcherna, vilket borde räcka som vila.
Kommer skicka ut en anmälan där jag lägger slutdatum nu på måndag för att hinna anmäla oss till själva cupen.
Anmälan nu är inte bindande såpass att man måste vara med, men vill ha en siffra på hur många som tror de kan vara med så att vi kan ta beslut om vi ska ha 2 eller 3 lag.
Jag är osäker på hur mycket pengar vi har i lagkassan, så det kan komma en kostnad för anmälan till cupen på 500kr per lag. Jag tror klubben står för 2 lag, men att det som minst borde bli en kostnad på 500kr och som högst 1500kr.
Denna kostnad tänker jag att vi alla delar på och det skulle bli ca 30kr per barn om klubben står för 2 av lagen, men som mest blir det ca 80kr per barn om vi behöver betala allt själva. Räknat på 19 barn, är vi fler går kostnaden ned något.
Mvh
Joachim
Good to see more games are happening
RapporteraRapportera