Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Torsångs IF F 11 ( 2014 )
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Torsångs IF F 11 ( 2014 ).
F 11 ( 2014 )
Följ oss för uppdateringar
Hej
Här kommer information gällande arrangerandet av Torsångs IF Cykelbingo den 14/6. Vi kommer att behöva er (barn och föräldrars hjälp från ca kl 8-13, se tidigare utskick gällande ert tilldelade pass.
Vi har fått äran att arrangera cykelbingo Nr 2 år 2025 ,för denna aktivetet får laget 5 000 kr till lagkassan oavsett antalet deltagare på bingot.
För dom som flaggat för att dom inte kan närvara denna dag, så går det bra att lämna fikat hos någon av de som har passet "sälja fika i Torsång" innan om ni önskar eller till mig (Jenny). Allt fika som eventuellt blir över kommer att frysas in och vi kan sälja på våra hemma matcher eller bjuda tjejerna på.
Jag var med och arrangerat cykelbingot för ca 2 veckor sedan så jag kommer att finnas på plats tillsammans med en person från TIF styrelse för att hjälpa till att sätta igång hela gänget på morgonen och kunna svara på eventuella frågor. Sen kommer jag att lämna er för cup med annat lag på annan ort men detta fixar ni galant.
Nedan finner ni en "Checklista" från TIF gällande vad vi ska göra väl på plats.
OBS! Glöm inte att sända med tjejerna hoodien idag till träningen
Med vänliga hälsningar
Ledarna och lagföräldrarna
Cykelbingo – Checklista för arrangerande lag
Denna checklista guidar er som arrangerande lag genom hela cykelbingon. Den är uppdelad i tre delar: Före, Under och Efter. Det finns även separata instruktioner på plats (i klubbstugan) för exempelvis hur bingo fungerar, hur försäljning går till, och hur man hanterar lotterier.
________________________________________
Före eventet
Inför (dagar innan)
• Baka 12 st sockerkakor eller liknande mjuka kakor till försäljning. Dessa måste finnas på plats vid eventets start.
________________________________________
På eventdagen – Före start
Samling på Torsångs IP kl. 08:15 (Minst 6 vuxna från arrangerande lag ska vara på plats)
Förberedelser
• Blås upp ca 20 ballonger.
• Kör ut bingoskyltar och vägskyltar:
o Skyltar finns i kallförrådet och är färdigpackade.
o Lasta skyltar, spett, slägga, ballonger, tråd och tejp i en bil.
o 2 personer + styrelserepresentant åker ut och sätter upp.
• Ställ ut 2 bord utanför klubbstugan.
• Dekorera med hajfenor och ballonger.
• Förbered försäljningsstationerna:
o Bingobrickor, fika, godis – följ instruktionerna på plats. QR-koder finns.
o Lotteriförsäljning – se instruktionerna.
o Försäljning av Torsångs IF-produkter – kepsar, mössor, medlemskap m.m.
Ornäs-stationen (separat plats för start och kontroll)
2 personer åker till Ornäs skola för att bemanna stationen. Här säljs endast bingobrickor – ingen fika eller annan försäljning sker här. Ornäsdeltagare får fika när de passerar Torsång.
Ta med till Ornäs:
• Bingobrickor + instruktioner och rättningslista
• QR-kod för Swish
• Presentkort till vinster
• Hajfena och ballonger (för synlighet)
• Bord och stolar (för komfort)
• Egen fika och ev. radio
Kommunikation
• Gör ett inlägg på Facebook:
"Nu är cykelbingon igång!" Lägg gärna med en bild eller flera.
________________________________________
Under eventet
Nu anländer deltagarna! Förhoppningsvis startar många både från Ornäs och Torsång.
Viktiga punkter:
• Bemötande är A och O – var glada, välkomnande och hjälpsamma.
• Beskriv tydligt:
o Hur bingo fungerar
o Hur cykelrundan ser ut
o Vad som finns till försäljning när de återvänder
• Påminn deltagare från Ornäs om att fika och försäljning finns i Torsång.
________________________________________
Efter eventet
Starten stänger kl. 11:00. Håll koll på de som startar sista 15–30 minuterna, så alla kommer i mål och hinner fika.
Avslutande uppgifter:
• Lotteri:
o Dra 5 vinnare
o Skicka sms till vinnarna
o Lägg ut vinnarna på Facebook (priser hämtas på IP)
• Städning och återställning:
o En bil kör runt banan och plockar in skyltar, ballonger, etc. – läggs tillbaka i kallförrådet.
o Plocka ner bord, fika, dekorationer. Diska och städa.
• Utvärdera:
o Samla tankar, idéer och förbättringsförslag.
o Styrelserepresentanten ansvarar för att ta hand om dessa.
Träning | 23 jun, 16:45 |
Träning | 25 jun, 18:15 |
Närvaro gällande Dalecarlia cup | 26 jun, 09:00 |
Närvaro gällande Flygfyren Cup | 1 aug, 08:00 |
Samuelsdals IF (borta) | 9 aug, 16:00 |
Kommentera
Du måste logga in för att kommentera