Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Stafsinge IF F2015-16
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Stafsinge IF F2015-16.
F2015-16
Följ oss för uppdateringar
Hej alla sommarfirare!
Nästa vecka, v.32, är det vårt lags tur att städa Olofsbo strand.
Jag vill att alla gillar eller lämnar en kommentar så jag vet att ni läst igenom och har koll på vad som ska göras och vilken dag ni har.
Måndag: Melinda Palmgren (Signe), Josefine Åkesson (Lovis) & Malin Pettersson (Pixie)
Tisdag: Martin (Leah), Per Fjerdingby (Sunniva)
Onsdag: Fredrik (Tuva), Malin Johansson (Lovisa)
Torsdag: Jens Karlsson (Freja), Linda Båthman/Christoffer Lindsten (Sally)
Fredag: Alexandra Palioura (Alice), Sandra Sigfridsson (Sienna)
Lördag: Michaela Ihlström (Evelyn), Mikael Gustafsson (Agnes)
Söndag: Melinda Palmgren (Signe), Bobbo Haegerström Affelin (Nellie)
(Är det någon som är vän med Leahs & Tuvas föräldrar på Facebook får ni gärna bjuda in dom i den här gruppen!)
Här nedan kommer information om hur städningen går till.
OBS! LÄSA NOGA!
Stranden städas med start klockan 07.00 och tar sen allt från 45 min – 2 h beroende på hur många man är och hur mycket skräp där är att plocka. Snitt skulle jag dock säga är en dryg timme. Man får börja städa något tidigare om man vill, men inte senare. (Undantag naturligtvis om det blixtrar, då behöver man ”vänta in” vädret)
Ni samlas vid Olofsbo förbandsstuga kl 07:00. I städförrådet intill finns handskar, säckar/påsar, plocktänger mm. Varje dag ska minst 2 spelare med vuxen finnas på plats.
Det är mkt viktigt att vi varje dag finns på plats klockan 7:00 då det är boende i området som kontrollerar att vi är där. Laget får in mkt pengar genom denna städning som vi längre fram kan använda till någon större cup eller liknande.
Se nedan för spec. av städ.
1. Städning av stranden
2. Städning av klitterna, Havsvägen och parkeringen vid Havsvägen. Det finns karta i städförrådet som visar vilka ytor som ska städas.
3. Alla fimpar ska läggas separat i en brun påse som sen i sin tur läggs i en vit låda i städskåpet. Dessa ska vidare till vägning. De ska alltså inte slängas!
4. Kontrollera livbojar, finns de på plats och är det fritt omkring dem? Annars ska det fixas till. Går det ej att fixa ska det rapporteras till kommunen.
5. Kontrollera om det finns döda djur på stranden. Rapportera till kommunen om det finns.
6. Värdesaker samlas in i en låda i städförrådet som personalen från kommunen hämtar och lämnar till polisen.
7. Alla sopor ska vägas. Väg säckarna och avrunda uppåt. Varje dag ska en av er maila in vikten av soporna. Maila till Daniel.andersson2@falkenberg.se Sopsäckarna placeras vid toaletterna eller i de stora sopkärlen ( Moloker) nyckel till dessa
finns i samma knippa som vi har till förrådet där städmaterial finns. Där sitter även en karta som visar var vi ska städa någonstans.
8.Avsluta med att kolla upp vem som ska städa dagen efter och lämna över nyckelknippan till dem.
Lycka till!
Träning | 17 sep, 17:00 |
Träning | 22 sep, 18:00 |
Träning | 24 sep, 17:00 |
Tifunny Cup | 27 sep, 08:00 |
Läst!
RapporteraRapportera
👍
RapporteraRapportera
👍
RapporteraRapportera
Läst 👍
RapporteraRapportera
👍
RapporteraRapportera