Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Svartbjörnsbyns IF SIF ledare
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Svartbjörnsbyns IF SIF ledare.
SIF ledare
Följ oss för uppdateringar
Goddagens.
Här kommer infon för er att ta vidare inom era lag och planera för, så vi har bemanning under den 17/6.
Datum: 17/16
Tid: 1400-2200
Plats: Bodentravet
Ansvarsområden för SIF: Fordonsentré och parkering vid "hästskon", yttre parkeringen och lilla entrén
Uppdelning tid och ansvariga lag
1400-1700
P11/12: 7 st föräldrar (inkl 1 huvudansvarig)
PF17/18: 9 st föräldrar
Totalt: 16 st
1640-1945
P10: 7 st föräldrar (inkl 1 huvudansvarig)
P13/14: 5 st föräldrar
F09: 4 st föräldrar
Totalt: 16 st
1920 - 2200
F12: 7 st föräldrar
PF 15/16: 7 st föräldrar (inkl 1 huvudansvarig)
Totalt: 14 st
Övrigt
- Senast den 11/6 vill jag ha en sammanställning från varje lag på mail, där namnen framgår på vilka föräldrar som deltar på respektive pass ur respektive lag. Skriv in detta i era kalendrar! Jag åker på tjänsteresa på måndag morgon och hinner ej ta hand om föreningsplanering i alltför stor omfattning under veckan.
- Tiderna på pass nummer 2 och 3 överlappar passet innan, så att man hinner gå bredvid och "lära" sig vad som måste göras av den som går innan på olika platser.
- Huvudansvarig är en "teamchef/gruppchef" som samordnar alla föräldrar på plats, ger information till den gruppen oim vad som ska göras, pratar med Jimmy Landström (marknadschef på travet) om saker behövs tas om hand, fördelar om föräldrar under passet där det behövs, osv. Denne individen ser till att det helt enkelt flyter på.
- Jag löser alla swishkoder, västar, komradios, osv så allt finns på plats när dagen startar, Jag börjar som huvudansvarig första passet, så allt kommer igång. Detta lämnas sedan över till nästa huvudansvarig. Den sista huvudansvarige ser till att all materiel som till hör SIF kommer med hem från travet och återlämnas till föreningens utrymmen på Perbacka.
- Lättare förtäring kommer finnas på plats, tillhandahållet av Travet. Ta med egen förstärkning om så önskas.
- Tillse att ni har med kläder, vattenflaska, egen mobilladdare. det kan lika gärna vara spöregn. Travet ställer inte in loppen om det inte är absolut nödvändigt.
- Det är nödvändigt att alla anmälda föräldrar närvarar, då belastningen kan vara hög. För att skapa lite lugt och ro, behöver respektive lag tillse att ni har representanter enligt ovanstående fördelning. Kan man absolut inte lösa detta, tar man kontakt med någon annan som kan ersätta en själv.
Mvh Christian, fotbollssektionen
Inga kommande aktiviteter
Hej. Jag har gjort ett misstag i planeringen ser jag. Enligt ett utskick den 16/9- 22 ska P11/12 fredas från travet då de körde bingon förra vintern. Således kommer jag se över den nyligen gällande planeringen och ersätta 11/122:s pass med andra lag. Ja, detta gäller även då cupen är inställd.
RapporteraSedan kommer jag också behöva få ett annat namn på min plats som huvudansvarig det första passet, då vårat liv har hunnit ikapp oss med ett antal dåliga besked i vår närhet. Den helgen måste vi (Fam Willman) lägga på annat som är viktigare.
Om jag orkar skickar jag ut en ny planering ikväll, annars blir det imorgon. Trevlig kväll på er.
Rapportera
Godkväll. Följande justering gäller för travet:
RapporteraPasset 1400-1700
F12: 1 st förälder (huvudansvarig)
F09: 2 se föräldrar
P10: 2 st föräldrar
P13/14: 1 st förälder
PF15/16: 1 st föräldrar
PF17/18: 9 st föräldrar
Övriga pass kvarstår enligt första utskicket. Om det blir diskussioner inom lagen, önskar jag att ni hanterar dem internt och vid behov vänder ni er till fotbollssektionen.
Den huvudansvarige ur F12 måste ta kontakt med mig senast den 10/6 för informationsöverlämning, därefter är jag ej tillgänglig pga tjänsteresa under veckan mellan den 12-16/6.
Mvh Christian
Rapportera
Hoppas även att dom föräldrar som hoppade in och täckte upp för dom föräldrar som uteblev från sina åtaganden på cupen förra året blir ”fri från denna uppgift”
RapporteraRapportera
P10 har problem att fylla platserna om vi inte får räkna några 13/14 åringar som förälder? Jag förstår att det är viktigt med vuxna men är det ok med en mix? Med detta svar menar jag inte att lägga vårat problem på någon annan utan jag är realistisk.
RapporteraRapportera
Ja, det är ok med en mix vid den tiden, övriga pass avråder vi starkt ifrån att spelare är p-vakter då miljön inte är lämplig. Det ni behöver planera för och tänka på, är att besökare kan vara ”runda under fötterna” redan när grindarna öppnar (1500). Men denna dialog har jag med Travet och vakterna innan den 17/6.
RapporteraRapportera
Vad baseras fördelningen av antalet föräldrar på? p10 ska alltså bidra med totalt 9 föräldrar. Medan vissa lag endast bidrar med 6.
RapporteraRapportera
Fördelningen av föräldrar är gjord utifrån vad som är dialogiserat med Ellinor. Begränsningar i andra åtaganden där man kanske inte kan lösa ekonomi, osv.
RapporteraOm det nu anses vara en orättvis fördelning, ta kontakt med ett lämpligt lag och prata mellan varann. Jag levererar en helhetslösning detta året, detaljer tar mellan varandra.
På lång sikt jämnar det ut sig, på kort sikt kommer det alltid finnas andra önskemål. Således är mitt önskemål att varje lag dokumenterar dessa föreningsgemensamma insatser från år, så att fotbollssektion och styrelse kan jämka på andra sätt.
Rapportera
Sedan är mitt krav på att om man anser fördelning, osv vara orimliga så kan man enkelt påverka detta genom att ta sådana här planeringar inom alla lag. Detta var en möjlighet vid ledarmötet den 29/1, men ingen sa ”jag tar det”. Således löser jag detta det här året. Mer om hur vi tillsammans minskar arbetet på individer kommer på ett ledarmöte i närtid.
RapporteraRapportera
Flickor 09 är ett av lagen som har blivit tilldelade 6 föräldrar under travet. I och med kommentarer ovan vill jag förtydliga att Flickor 09 också ställer upp med följande i föreningen;
RapporteraEn förälder som är materialansvarig för hela föreningen.
En förälder som är kioskansvarig för hela föreningen.
En förälder som är domaransvarig för hela föreningen.
En förälder som är med i fotbollssektionen.
Dessa uppdrag sträcker sig under hela säsongen och kräver dessutom engagemang redan innan säsongen och även efter säsongens slut. Sätter man det i jämförelse med ett 3-timmars pass på travet så känns det ganska rimligt att vi inte är tilldelade fler föräldrar dit än så.
Rapportera