Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Stigtomta IF P-13
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Stigtomta IF P-13.
P-13
Följ oss för uppdateringar
Hej laget!
Nu har vi fått vårat område tilldelat den 25/5, nu på söndag.
Bifogar info längre ned.
Eftersom detta är ett åtagande som vi måste prioritera, så gäller det att vi alla hjälps åt med detta.
Om inte så kommer vi behöva lämna walkover för matchen som spelas på eftermiddagen.
Förslag på lösning på söndag.
Samling 8:45 vid loftet
Städning 9-12 (tills vi är klara)
Ombyte på loftet 13:00
Avfärd 13:15
Match start 15:00
Vi behöver ju verkligen blir klara med vårat städuppdrag för att få pengarna till lagkassan.
Tänk på att eftersom det är lite ont om tid så kanske killarna behöver ta med lunch att äta i bilen.
Kommentera gärna här nedan för dom som kan vara med och städa och spela match. Jag kan sammanställa och planera upp området därefter så att det går snabbare på söndag.
Kommentera även om det är någon som behöver skjuts till match.
Och gör denna utbildning med era barn som ska delta på Söndag.
https://www.stadasverige.se/utbildning/
Övrig info:
Killarna har även idag vart med och planerat hur deras kallelser till match ska skickas ut.
Alla kommer att kallas till match om
Man är med och gör sitt bästa på träning (undantag så klart om barnen är sjuka, glöm inte fylla i anledning till frånvaro)
Och respekterar sin lagkamrater.
Vi har även utsett en lagkapten, det kommer barnen få vara om man själv vill.
Det var många som ville, men killarna utsåg Zacke som nu är vår lagkapten i 2 veckor.
Hoppas på att se många städsugna och spelsugna killar/föräldrar på Söndag!
Information från städuppdraget:
Detta mejl är det som gäller er. Har ni några frågor eller funderingar så är det bara att återkomma.
-------------------------------------------------------------------
Städa i Nyköping den 25 maj.
Nu börjar det äntligen närma sig er städdag.
Detta mejl innehåller viktig information som är bra att ni läser igenom och genomför innan er städning.
Miljöutbildning (observera att miljöutbildningen bör göras tillsammans med vårdnadshavare)
Inför er städning så önskar vi att alla som ska delta genomför Städa Sveriges digitala miljöutbildning tillsammans med en vårdnadshavare/förälder. Ni kan även göra utbildning tillsammans i er grupp och inkludera vårdnadshavare/föräldrar. Utbildningen ger er viktigt information inför er städning. Länk till miljöutbildningen har du här: https://www.stadasverige.se/utbildning/
Utbildningen tar cirka 15 minuter att genomföra.
Städdagen
Räkna med att er städning kommer att ta 3 timmar. Alla som deltar ska bära varselväst och handskar (som ni har fått skickat till er via Postnord) Ni får även med två typer av gula säckar, 2 rullar med gula 125 liters säckar och 10 mindre gula 50 liters säckar. Postnord kommer att skicka ett sms med information om vart ni hämtar ut ert material någon vecka innan ert städuppdrag. Informationen skickas till det mobilnummer som ni har angivit i er materialbeställning. OBS!! Det kan vara flera paket ni ska hämta ut så dubbelkolla om ni får mer än ett sms! Om ni inte fått ett sms veckan innan er städning så hör av er till oss direkt så att vi kan felsöka i god tid.
Sortering
Sortera glas, plastförpackningar, kartong, tidningar, textil och metallförpackningar i de mindre 50 liters säckar som ni har fått med. Dessa sorterar ni direkt på er närmsta återvinningsstation (ÅVS). ÅVS finns vid markör 1 på er karta. Övrigt skräp som inte platsar i ÅVS sorteras i brännbart, icke brännbart, miljöfarligt och pant i de fyllda, sorterade, märkta och hopknutna säckarna. Ställ säckarna vid speciell markering på er karta.
Skräpanalys – för att tjäna extra pengar till er lagkassa kan ni göra en skräpanalys. Det går till så att ni registrerar allt skräp som plockas i en säck de första 30 minuterna av er städning. Bäst är att utse ett par (två till tre) personer ur gruppen som ansvara för detta och fyller i vad som plockats i speciellt skräpanalysformulär. Skräpanalys - Städa Sverige – Idrottens miljöorganisation
Säkerhet
Tänk på säkerheten när ni städar med ert lag. Spring inte fram och tillbaka över vägar, cykelvägar och gångbanor utan ta en sida i taget om det är möjligt.
Om ni hittar något ”farligt föremål” så låt det ligga kvar på platsen och kontakta polisen genom att ringa 114 14 och säg tips så kommer ni till rätt instans.
Fotografering och delning på SoMe
Ni får gärna ta bilder och filmer när ni städar ert område. Tar ni bilder med er mobil så ta gärna både stående och liggande bilder. Välj gärna ut några och skicka dem som bifogade bilder till mig på asa.berg@stadasverige.se om vi får använda dem. Ni kan även använda Wetransfer för att skicka över bilderna. Det krävs inget konto
Finns det någon plats eller kännetecken som är speciellt för just er kommun inom det området som ni har fått tilldelat? Ta gärna bilder därifrån när ni städar. Kanske en byggnad, ett monument eller en staty som många känner igen. Är det ett mycket nedskräpat område så ta gärna en före och en efter bild så att vi kan visa på vilken skillnad ni gör. Lägg gärna ut bilder och filmer under er städning på FB/Instagram och tagga #städasörmland #städasverige #sormlandssparbank #nykopingskommun
Ert städområde
Stigtomta IF
p-13
Längst Nykyrkavägen
https://kartor.eniro.se/m/Dvnal
upphämtningsplats vid m2
Efter städning
1.Rapportera er städning så snart som möjligt när ni är klara. Rapporteringen kan göras via mobiltelefon eller dator. Ni ska rapportera för Stad & Kommun.
Här är rapportformuläret: https://www.stadasverige.se/rapportkort-kommun-kust-natur-vatten/
Här är skräpanalysformuläret: Skräpanalys - Städa Sverige – Idrottens miljöorganisation
Er rapport ligger till grund för utbetalningen av er ersättning, se därför till att rapportera så snart som möjligt. Observera att ni måste lämna föreningens bankgiro/kontouppgifter då vi inte har möjlighet att betala ut ersättning till personkonton.
Glöm inte att genomföra den digitala miljöutbildningen innan er städning.
Jag hoppas att ni få en riktigt fin dag den 25 maj!
www.stadasverige.se
Träning | 3 jun, 18:30 |
Träning | 5 jun, 17:30 |
Södertälje FK 2014 (borta) | 8 jun, 00:00 |
Träning | 10 jun, 18:30 |
Träning | 12 jun, 17:30 |
Såg nu att det står 2 olika tider och jag skrev att matchen startar 15:00 men det är fel den startar 14:00.
RapporteraJag har ordnat 2 bilar så jag och en till vuxen åker med killarna till match om föräldrar kan vara behjälpliga med kvarvarande städning om vi inte hinner klart.
Då blir upplägget följande
Samling 8:45 vid loftet
Städning 9-12 (tills städningen är klara)
Spelare till match städar 9-11:30
Ombyte på loftet 11:35
Avfärd spelare 11:50
Match start 14:00
Barnen behöver ha med lunch att äta på resan.
Rapportera
Odin + Lucas är med och städar! Odin kan spela matchen och behöver skjuts dit och hem!
RapporteraRapportera
Svante + två föräldrar är med och städar. Svante kan spela match
RapporteraRapportera
Arvin och 1 förälder städar, Arvin ska inte spela matchen
RapporteraRapportera
Maximilian har ingen vuxen med sig för att vi är i Stockholm den morgonen. Så jag undrar om han kan vara med någon annan och städa?
RapporteraRapportera
Ja absolut Read, det ordnar vi.
RapporteraRapportera
Tack så trevlig
RapporteraRapportera
Jag har kollat med Jaydens innebandylag och de hade rejält med folk så vi kommer och hjälper er istället 👍 blir Jayden, jag och hans storebror.
RapporteraJayden kan spela match men jag tänker att det är viktigt att så många som möjligt samåker så vi är säkra på att hinna klart med städjobbet. Kan Jayden åka med någon till och från matchen?
Rapportera
Toppen Charlotte, alla barn som ska på matchen kommer samåka i 2 bilar. Vi behöver dock en till chaufför till bil nr 2.
RapporteraRapportera
Jag kan köra om det behövs 👍
RapporteraRapportera
Toppen 👍
RapporteraRapportera
Fam Bergh 3st kommer och städar , Theo spelar match.
RapporteraRapportera
Hej!
RapporteraOmar kommer gärna och städar samt deltar i matchen, om han kan få skjuts.
Vi vuxna kommer tyvärr vara upptagna då vi är mitt upp i stor renovering.
//Stefan Blomerus
Rapportera
Holger och 1 förälder städar. Holger spelar match.
RapporteraRapportera
Lukas är hos sin mamma ifrån imorgon, och dem är iväg i helgen, jag jobbar hela söndagen :/ så ingen match för lukas
RapporteraRapportera
Maximilian ska städa och spela match men han kan inte städa själv för vi är i Stockholm hela dagen imorgon men vi kan skjutsa honom till loftet och sen är han själv men om han kan så vill han städa med någon annan i laget.
RapporteraRapportera
Ja jätte bra att han kan komma. Det ordnar vi!
RapporteraRapportera
Svante är sjuk och kan inte vara med imorgon på varken städning eller match. Men vi kommer två vuxna och städar.
RapporteraRapportera
Jonathan vaknade med feber, men vi kommer 2 vuxna och städar
RapporteraRapportera
Kan man fylla på med vatten på loftet?
RapporteraRapportera
Vi har inte fått hem några säckar eller handskar
RapporteraRapportera