Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Svartbjörnsbyns IF SIF-P15
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Svartbjörnsbyns IF SIF-P15.
SIF-P15
Följ oss för uppdateringar
Under mötet gick vi igenom säsongen som varit och säsongen som kommer.
Information gavs om nästa års större cup i Lycksele, Lapland soccer cup.
Vi ledare vill åka dit med lagetUnder mötet gick vi igenom säsongen som varit och säsongen som kommer.
Information gavs om nästa års större cup i Lycksele, Lapland soccer cup.
Vi ledare vill åka dit med laget. Intresseanmälan kommer efter årsskiftet att skickas ut där varje familj får svara på huruvida ni är intresserade av att delta med ert barn eller inte. Sista anmälan till cupen, bör precis som i år, vara 30/4.
Info om cupen:
Plats: Lycksele
När: v.26 26/6-28/6. Helgen efter midsommar.
Observera att cupen pågår i 3 dagar.
Laget checkas in på fredag förmiddag 09.30. Fredag är matchdag liksom lördag och söndag.
I anmälan till cupen ingår boende och måltider för barn och ledare.
Inkvartering sker i närliggande skolor med gångavstånd till Tannenområdet där spelplanerna finns. Alla måltider serveras i Tannbergsskolan. Barnen tar med egna sängkläder och madrasser med en max bredd på 90cm.
Utcheckning av laget sker på söndag 09.30 efter att ledare och barn tillsammans städat ur klassrummet.
Måltider:
Fredag: lunch och middag.
Lördag: frukost, lunch och middag.
Söndag: frukost och lunch.
Betalning från lagkassan sker i direkt anslutning till cupanmälan och det kostar laget 20 900kr, förutsatt att hela laget åker på cupen (17 spelare och 4st ledare idag)
Kostnaden ligger på 900kr/person samt en cupavgift på 2000kr. Det är pengar som vi i dagsläget har i lagkassan att betala med.
Resor till och från Lycksele ombesörjs av er föräldrar.
Tanken är att barnen bor och äter alla måltider med laget. Vi vill med detta stärka lagandan samt ge alla möjlighet att lära känna varandra. Beroende på tilldelat spelschema så kan det finnas tid och möjlighet till andra aktiviteter mellan matcherna som exempelvis att besöka djurparken.
Detaljer runt cupen/resor kommer närmare våren.
Övriga punkter:
Idag har vi 17 barn i laget. Serhi och Yohannes valde att lämna laget under säsongen.
Under säsongen har vi spelat 5st cuper
LSK-cupen i Luleå, kostnad 1000kr
Sparbanken Nord Open i Piteå, kostnad 1200kr
Fritz Olsson cup i Luleå, kostnad 1500kr
Gammelstadscupen i Luleå, kostnad 1600kr
BBK-cupen i Boden, kostnad 1000kr
Total kostnad: 6300kr.
Föreningen betalar årsvis ut ett cupbidrag för 7-mannalag på 3000kr.
Vi påminner om vikten att besvara kallelser för träning. Detta möjliggör för oss ledare att hinnas förbereda träningen.
Detta gäller även kallelser för cup och match. Vi ser hellre att man svarar något istället för att man låter en kallelse vara obesvarad. Ett svar är en indikation på att vi ser att ni läst kallelsen.
Som ni alla sett så har vi skickat ut en förfrågan om att tillsammans gå och se BBK möta Täfteå IK på lördag 4/10 kl.15.00. Vi vill ge barnen chansen att få se lagen värma upp inför matchen, därav samling 14.30. Det kan vara nyttigt och lärorikt att se ett annat lag spela match. Inträdet för barn är gratis och därför vill vi istället bjuda dem på något under matchens gång. Besvara gärna kallelsen oavsett om ert barn kommer eller inte.
Vinstredovisning lagförsäljning 2025:
Sockgrossisten: 14 940kr
Pappret Anna: 13 275kr
Totalt: 28 215kr
Vi räknar med att vi behöver ha en summa i lagkassan på cirka 30 000kr varje vår för att klara de utgifter som kommer under säsongen. Då utgår vi ifrån kostnader som rör mindre och större cuper samt andra aktiviteter. Vi tittar på olika alternativ för att finansiera laget exempelvis lagförsäljning, dagsverken samt utökade avgifter.
Vi efterlyser utvärderingen som delades ut tidigare. Flertalet som inte lämnat in. Ett tips är att fota av och skicka till mig på mobilen eller åka förbi och lämna den i min brevlåda. Vi vill gärna ta del av era åsikter, tips och idéer.
Pojkar 11/12 har öppnat ett instagramkonto där de bland annat gör reklam inför sina matcher, delar bilder och filmer från matcher samt resultat. Vi har funderingar på att göra ett liknande konto förutsatt att ni föräldrar godkänner att era barn publiceras på detta konto.
V75 i oktober genomfördes som ett laguppdrag istället för ett föreningsuppdrag. Hur det ser ut nästa år får vi veta till våren men ni kan redan nu räkna med att teamhäften och V75 i juni kommer att kvarstå.
Vid varje hemmamatch betalar vi 190kr/domare. Vi hade 6st hemmamatcher varav 2st matcher hade 2st domare. Total kostnad för domare slutade med ett belopp på 1520kr. Denna summa för domarutgifter får vi senare tillbaka från föreningen. Det är pojkar från föreningens äldre lag som valt att utbilda sig till domare som dömer våra matcher. Om några år kommer även våra pojkar att få möjlighet till att utbilda sig om intresset finns.
Evelina Valsås är vårt lags representant i föreningens styrelse. Evelina berättade bland annat om det arbete som pågår med nya riktlinjer gällande sponsring. Med hjälp av sponsorer kan vi framledes få in en del av de pengar som laget behöver för att fortsätta att utvecklas.
Föreningen har köpt in nya matchtröjor som vi kommer att börja använda under nästa säsong.
Under oktober månad har vi uppehåll med träningen. Pär som är kontaktperson mellan föreningen och Bodens kommun har lämnat in önskemål om tider och dagar och får besked om detta under oktober. Eventuellt kan vi börja med träning igen under v.44 (höstlovet)
Under mötet gick tränarna igenom speluppbyggnad, tankar vid laguppställning inför matcher, olika spelformer och annat som rör det praktiska kring match och träning.
Vi kommer att spela 7-manna även nästa säsong och vet i dagsläget inte vilka lag vi kommer att möta i serien. Det kan bli aktuellt med längre resor.
Vi vill tacka er och era barn för en rolig och lärorik säsong!
Inga kommande aktiviteter
Kommentera
Du måste logga in för att kommentera