Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Sala FF F-11
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Sala FF F-11.
F-11
Följ oss för uppdateringar
Hej allihopa.
Nu är säsongen på sluttampen.
Nästa säsong står vi inför 11m11 och en helt ny spelstil. Kommer förhoppningsvis finnas ett bra samarbete med 09/10 nästa säsong också då det gynnar båda trupper.
Tjejerna har tagit stora steg framåt och det känns som att sista veckorna har det gått rejält framåt i spelförståelse och mängden energi man tar ut på träningarna, som man tränar spelar man...
John har kommit in som tränare och det känns riktigt bra.
Fortfarande en liten ledargrupp men det går åt rätt håll.
Julcupen kommer ju även iår och vi är ju ganska väl införstådda med vad som krävs då. Kommer lägga ut separat inlägg om det. Vi kommer köra inomhus efter att utesäsongen är klar och vi har lagt in om träningstid oktober ut utomhus. Blir lite justerade träningstider för nästa vecka då vi går över på konstgräs, ändrar dom ikväll så kolla av så det inte bommas.
Nästa säsong så ska vi äntligen åka på Dalecarlia (om anmälan går vägen) men det bör det göra.
Anmälan släpps 1 nov och jag har ställt alla kalendrar jag kan så kommer avsätta dagen att kasta in anmälan direkt det öppnar.
Suttit och räknat på Dalecarlia och även om årets kostnad per spelare inte är släppt ännu så kan man anta att det ej blir billigare än förra året.
Summan kommer landa en bit över önskvärt per spelare med nuvarande lagkassa så vi kommer köra minst en omgång med försäljning.
Vi kommer nog behöva ca 18 spelare till den då det är flera dagar och skador/trötthet tär på truppen. Samt att vi ska ha ledare med också. Ledarplatserna behövs för att ha platser till föräldrar som kommer få den härliga arbetsbördan av att vara ansvariga för truppen utanför "matchtid" samt kvällar.
Anmälningsavgiften kommer klubben hjälpa till med så den täcks. Deltagaravgiften ska vara betald senast 25 april så det är gott om tid att lösa saker fram tills dess men lika bra att köra igång direkt.
Vi kommer i första svängen köra en omgång med Kakservice och det kommer dras igång alldeles strax, inväntar infomaterialet.
Tycka vad man vill men det är en av dom mest förtjänstgenererande i förhållande till nedlagt arbete.
Enkelt att kasta in en blankett på jobbet/dylikt och sen kommer vi engagera tjejerna att ligga på för att kunna åka.
Kan ju bli att man får lägga till ändå beroende på hur mycket som vi kan få ihop.
Skulle man mot förmodan lyckas få in mer så finns det en hel säsong nästa år med saker att göra så det kommer inte vara bortkastat. Samt att cupen kostar nog en bra del mer i saker man skulle vilja tillhandahålla för laget utöver det som ingår i deltagaravgiften om möjlighet finnes.
Tjejerna vill så mycket och det är tråkigt att ligga på bromsen.
Var kul att se alla som valde att åka på distriktslagsmatch och se att alla gav allt dom kunde. Bra spel på hög nivå med fina prestationer.
Så tack för denna säsong och så kör vi på det som är kvar av denna samt nästa år. Ska bli kul att äntligen få spela RIKTIG fotboll.
//Ledarna
Endast sidans medlemmar kan kommentera
Bra styrt Andreas och tack för den här säsongen till er ledare! 👏
RapporteraRapportera
Instämmer!!! Stort tack för allt engagemang varenda vecka! Ser också fram emot RIKTIG fotboll 😂.
RapporteraRapportera
Håller tummarna för Dalecarlia, det tror jag de behöver som lag. Tack för den här säsongen och riktigt bra jobbat av er ledare!
RapporteraRapportera
Tack för den här säsongen och som ni har ställt upp för tjejerna! Ser framemot julcupen och vad som väntar inför nästa säsong.
RapporteraRapportera
Stort tack för all tid och allt engagemang ni lagt och lägger på tjejerna! 🙌
RapporteraRapportera
Kan bara stämma in i alla tidigare kommentarer! Tack för ert engagemang🙏
RapporteraRapportera