Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Nyhammars IF F 2012/13
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Nyhammars IF F 2012/13.
F 2012/13
Följ oss för uppdateringar
Nu är det 2 veckor kvar till cupen i Malung :-)
Här kommer en hel del info för er att ta del av. Som föräldrar ansvarar ni för att ta del av all information och om några frågetecken kommer upp höra av er till oss så allt är klart inför cupen och att allt blir så bra som möjligt för våra tjejer.
Matchschemat har inte kommit ännu men troligen har vi en match på fredag. Första matchen för cupen är kl 12 på
fredag. Alla lag garanteras 5 matcher och matcher alla tre dagarna. Vi spelar i klassen: 7 mot 7 Flickor, F12 födda 2012 och senare Invigning kommer att ske på Skinnarvallen på fredag.
Det pågår en fortbildning av domare under hela cupen. Alla domare är utbildade och några har erfarenhet av dömningar i herrar div 4 och damer div 3, och de yngsta är förstaårs domare på ungdomsnivå.
Det är promenadavstånd mellan boende, mat, planer och aktiviteter.
Föräldrar kan under Skinnarcupen 2025 köpa mat i skolbespisningen. Medföljande föräldrar som önskar bo någonstans, kan kontakta Malungs Turistbyrå/Campingen 0280-186 50.
Vi kommer att bo på en skola och tänk på att det är begränsade utrymmen i skolsalarna. Har ni dubbelmadrass måste två sova på den stora dubbelmadrassen.
CUPREGLER
Speltider: 2 x 20 min
Bollstorlek: 4:a
Spelform: Gruppspel i enkelserie el anpassat utefter hur många lag som anmäler sig, därefter placeringsmatcher och finalspel. Alla klasser upp till och med 11 år spelas i seriespels form, eller annan lämplig lösning (enligt rekommendationer).
Alla lag garanteras 5 matcher och matcher alla tre dagarna.
Enstaka 7 mot 7 matcher kan behöva spelas i fotbollshallen som har konstgräs.
Avbytare: Fritt antal i samtliga klasser.
Dispenser: Två överåriga, 1 år äldre, är tillåtet på planen. kontakta tävlingsledningen vid frågor!
Varning och Utvisningar: Korttidsutvisning tillämpas ej. Övriga bestämmelser enl. Sv FF regler.
Tävlingsregler: SvFF:s tävlings- och spelregler gäller med ovanstående undantag
Alla matcher börjar med Fairplay hälsning.
Vid varje match utses matchens kämpe, delas ut av planvärden direkt efter avslutad match.
Poängräkning: Vid samma poäng i gruppspelet gäller i tur och ordning: målskillnad, gjordamål, inbördes möte och i sista hand lottning. Vid oavgjort i slutspels matcher tillgrips straffar enligt SvenskaFotbollsförbundets regler.
Har 2 lag samma tröjfärg, byter ”bortalaget”. I annat fall, kom överens.
Ändring av spelarnumrering anmäls till speaker senast 30 min före match (viktigt för skytteliga och matchens kämpe).
AKTIVITETER I FOTBOLLSHALLEN
Fredag - söndag, Fotbollshallen på Skinnarvallen kommer att vara öppen! Där finns olika aktiviteter och tävlingar för ungdomarna!
MINIGOLF
Laget kommer att spela minigolf på Bullsjöns Camping.
PACKLISTA
• För att sova: enkel luftmadrass för en person (dubbel luftmadrass måste två dela på), lakan, filt/täcke/sovsäck, kudde
• Extra filt till under luftmadrass för att inte låta så mycket
• Handduk och badkläder
• Necessär: Tandborste, tandkräm, schampo, tvål, borste, hårsnoddar, deo, solkräm
• Fotbollsskor, benskydd, matchkläder och vattenflaska
• NIF-kläder eller andra överdragskläder
• Bekväma kläder att ha mellan matcher
• Ytterkläder efter väder!
• Mindre ryggsäck att bära skor osv till och från matcher
• Tofflor och bekväma skor
REGLER FÖR TJEJERNA
• Tyst och släckt i sovsalen kl 22:00
• Godis/läsk/glass endast efter sista matchen på dagen
• Ta med pengar till godis och sånt
• Alla duschar efter dagens sista match (med undantag för söndag)
• Ingen lämnar området utan att ha meddelat oss och fått ok
• Mobilförbud dagtid – alla har ansvar för sin egen mobil
• Inga värdesaker lämnas i sovsalen – vi har en väska för små värdesaker under match
• Inga smycken: halsband, armband eller örhängen tillåtna under match. Lämna dem gärna hemma då det är lätt att små saker försvinner
• Extra viktigt att följa lagets och NIFs värdegrunder när vi umgås dygnet runt, vi tolererar inga elaka/fula ord riktade till lagkamrater eller någon annan.
INFORMATION TILL ER FÖRÄLDRAR
• Det är viktigt att alla föräldrar har angett telefonnummer och mejladress på laget.se, så att vi snabbt kan få tag på er ifall behov uppkommer. Vänligen dubbelkolla era profiler om ni är osäkra.
• Ta del av info på Skinnarcupens hemsida: skinnarcupen.se
• Ni ansvarar för att ditt barn har skjuts till och från cupen
• Packa gärna med lite mellis, tex frukt, riskakor eller müslibars.
• Skicka med eventuella pengar(swish/kort)
• På söndagen ansvarar föräldrarna för att allt från sovsalarna bli i hoppackat och att sovsalarna blir städade och i ordning ställda, tid när detta sker kommer vi skriva ut på laget.se
• På söndagen är det ok att åka efter sista matchen efter att vi har checkat av ert barn
• Eventuella mediciner behöver barnet själv kunna ta, meddela oss gärna om ert barn har behov av medicin så vi vet
Kom gärna och heja på våra grymma tjejer på plats. Vi ser fram mot en kul helg full av fotboll i Malung!
Ni kan läsa mer på cupens hemsida: www.skinnarcupen.se
Hör av er vid frågor!
Träning | 16 sep, 18:00 |
Sophämtning | 18 sep |
Träning | 18 sep, 18:00 |
Samuelsdals IF (hemma) | 20 sep, 11:00 |
Bollkullor A-lags match | 20 sep, 15:00 |
Hej! Har någon plats för Märta i bilen upp till Malung på fredagen? 🙏
RapporteraRapportera
Hilda och jag har plats över
RapporteraRapportera
Vi har också plats över
RapporteraRapportera
🙏🙏🙏
RapporteraRapportera