Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Lödde Vikings HK F-05
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Lödde Vikings HK F-05.
F-05
Följ oss för uppdateringar
Hej!
Åhus närmar sig och här följer viktig info;
LAGEN OCH ÖVERNATTNINGEN
Vi har 4 lag med, men vi väntar in i det sista med att dela in tjejerna i de olika lagen, då det kan bli skador och sjukdomar.
Vi vill att alla är på plats i scoutstugan kl 09:00 på söndag 16 juli.
(Väg 118 mot Äspet. Vänster efter bron=Åvägen. Vid Kronoskogens början byter vägen namn till Snickarhaksvägen. Ca 200-250 m in på denna ligger stugan på vänster sida).
Tjejerna kommer då installera sig och fixa ordning luftmadrasser och bäddningen inför kvällen.
Vi vill att alla tjejerna har varsin cykel (med cykellås och hjälm!) med sig, så att vi kan cykla mellan stugan och spelområdet och inte vara beroende av föräldrars bilar. Vi ledare cyklar alltid tillsammans med tjejerna och samlar in alla cykelnycklar när vi kommit till spelområdet.
Mer info om Åhus beach hittar ni på www.beachhandboll.com
Mer info om Åhus scoutstuga hittar ni på www.ahusscoutkar.se/stugan
PACKLISTA
- Liggunderlag/luftmadrass och sovsäck/täcke och kudde.
- Hygienartiklar och handduk.
- Vattenflaska!!!
- Solkräm
- Keps
- Badkläder (om man vill bada på spelområdet)
- Ombyteskläder till söndagskvällen
- Mobiler är OK att ha med sig, men tänk på att klubben inte ersätter förstörd eller stulen mobil.
- Matchkläder (årets blå Åhuströja och de svarta shortsen eller svarta korta tights). Ta även med ordinarie röda matchtröja som vi då kan ha som bortaställ, samt Bohuströjorna rosa och vit (de som har)
- Cykelhjälm
- Myggmedel
MATSÄCK
Vi har lunchkuponger till både söndag och måndag, men måndagen är väldigt lång. Fint om alla kan ha med sin en liten peng att köpa något för som extra mellanmål. Det finns ju en uppbyggd ICA-butik inne på området.
RUTINER KRING SCOUTSTUGAN OCH FÖRÄLDRAHJÄLP
Vi kopierar förra årets upplägg kring denna punkt, då det fungerade utmärkt att tillsätta alla poster. På söndagen återvänder vi inte till scoutstugan förrän sent på kvällen. Då måste middagen vara klar så att tjejerna snabbt kan få middag i sig, samt duscha. Det innebär att 4 föräldrar behöver bege sig till scoutstugan tidigare och ordna med middagen. Närmare instruktioner till middagsgruppen om vad som ska lagas kommer på plats, detta året byter vi menyn till tacobuffé och hamburgare.
På söndagskvällen behövs det även 1 person som fixar ordning lagtältet vid planerna, dvs ser till att allt är snyggt och välstädat inför natten och "stänger tältet". Allas vår Joel på kansliet kommer att vara i Åhus hela veckan, men han kan ju behöva lita assistans och hjälp, det är mycket att hålla reda på.
På måndagsmorgonen behöver vi sedan hjälp med ett frukostgäng (2 personer) som dukar fram och tillbaka frukost till tjejerna. Tider för frukostgänget meddelas senare.
Sedan ska scoutstugan grovstädas på måndag morgon/fm (sopa/moppa golvet, grovstäda toaletterna, tömma papperskorgar). Detta för att allt ska vara snyggt och fint till F02/P02 som tar över stugan efter oss. Städgänget bör vara 2-3 personer.
Vi delar stugan med P05. De kommer alltså också att ha motsvarande föräldrar i sitt lag som också hjälper till.
Anmälning till de olika rollerna sker i kommentarsfältet nedan. Först till kvarn gäller! Vi fördelar inte ut ansvarsområden, utan litar på att det rasslar till och fixas snabbt av er! Slår vi förra årets rekord (under 20 timmar?).
SAMLING
Samling sker alltså i scoutstugan på söndagen kl 09:00 med cykel!
Anmäl alltså er nu direkt till de olika befattningarna ovan genom att skriva i kommentarsfältet nedan.
Med vänlig hälsning,
Per, Cia, Roger och Micke
Zanders kan hjälpa till att stänga lagtältet.
RapporteraRapportera
Jag kan ställa iordning lagtältet vid planerna på söndag kväll.
RapporteraRapportera
Vi kan vara 1 person i städgänget i scoutstugan istället så får Mikael stänga lagtältet.
RapporteraRapportera
Vi kan vara en person i städgänget på måndag morgon/fm.
RapporteraRapportera
1 från Ripa till frukostgänget.
RapporteraRapportera
Super Nettan, tänkte skriva att det var plus om man kunde fläta😉👍
RapporteraJa det är samma system som i fjol, tält och 100kr/ pers. Husvagn måste kollas av med Joel
Rapportera
Erik ställer upp som kock på kvällen precis som i fjol!
RapporteraRapportera
1 från Grudemo kan vara med i städgänget!
RapporteraRapportera
Gott jobb!
RapporteraNågra middagsfixare till bara, så är vi i hamn! Kom igen nu gott folk!
Rapportera
Jag hjälper gärna till med kvällsmaten!
RapporteraRapportera
Jag hjälper till med kvällsmaten😊
RapporteraRapportera
Hej alla! Jag skulle behöva skjuts på fredag morgon. Är det någon som kör då och har en plats över? Resten av familjen åker redan imorgon tisdag.
RapporteraRapportera
Vi kör på fredag och har en plats över, får gärna åka med!
RapporteraRapportera
Gött, tackar! Insåg att jag ju skrev detta i fel forum, men det funkade ju ändå. :-)
RapporteraJag reser lätt.
Rapportera
Detta är kanske inte heller rätt forum, men är det någon som har plats för Jasmines cykel?😊
RapporteraRapportera
Tack för trevlig terminsavslutning! Har någon möjlighet att ta med Siris cykel till Åhus?🚲
RapporteraRapportera
Hej!
RapporteraLite tider;
- Frukostgänget vill vi gärna ha på plats 07:45. Frukosten är förhoppningsvis då framdukad av P05, så det blir nog mest "underhållning" under frukosten och avdukning.
- Städpatrullen vill vi ha på plats 08:30. Då har ni 30 min på er innan nästa gäng kommer.
Tränarna
Rapportera
Vi vill att övriga föräldrar kommer 8:45 och hämtar barnens packning.
RapporteraRapportera