U15 (2010)
Följ oss för uppdateringar
Följ
Följer
Nyheter
Lagnyheter
-
Åtvidaberg Bandycup 8-10 december 2023
Information Åtvidabergs BK - U14 - Svenskalag.se Samling o Lidköping Arena - Fredag den 8 december kl: 15.00 o Avresa 15:15 o Bussresa med 16 aktiva + 6 ledare/förälder o Mat vid ankomst ca 19:00. Medtag lättare mellanmål på bussen. Spelschema o Första matchen spelas på fredag kväll kl 21:15 o Minst 4 matcher o Speltid: 2 x 20 minuter o Spelschema Måltider o Matschema o Matsedel Övernattning o 2 nätter på Alléskolan Åtvidaberg o Skola och bandyplan ligger vägg i vägg o Regler för boende Regler o Inget godis på resan till Åtvidaberg. MATCH på kvällen! o Inga dubbelsängar om ni inte delar den med någon (annars får ni sova i korridoren)! o Ledarens ord är lag! o Respektera varandra och framför allt ha KUL! 😊 Mvh, ///Ledarna
U15 (2010)
26 nov 2023
0kommentarer
-
Bollkalle 23/24
Hej, I nedan länk finner ni schema för u14 bollkalleuppdrag 23/24 --> (Byt med en kompis om tiden inte passar) Bollkalle 23/24 Mvh, ///Benny
U15 (2010)
25 nov 2023
0kommentarer
-
Klädförsäljning - sista dagen 17/11
En påminnelse om att i morgon 17/11 är det sista dagen för klädförsäljningen. På Newbody ska då beställningarna vara klarmarkerade🔜
U15 (2010)
16 nov 2023
0kommentarer
-
Föreningsarbete 26 november
Hej, Vi behöver ställa upp med 5st frivilliga föräldrar till den 26 November. Anmäl er via kommentatorsfältet nedan. Den 26 november klockan 14:00- ca 18:00 har LAIK fått i uppgift att bemanna med 20 personer som ska vara med att ta upp golvet i arenan efter en konsert som varit. Då vi har fyra ungdomslag med ungefär lika många barn i varje lag så kommer det krävas 5 föräldrar från varje lag (U9, U10, U14 och U15) som är med och utför detta jobb. Minimiålder på de som ska jobba är 18 år. Skyddskor och hjälm är ett krav, finns ett antal på plats att låna men ta gärna med egna skor de som har.
U15 (2010)
25 okt 2023
1kommentar
-
Försäljning 23/10 tom 17/11
Nu börjar försäljningen av Ullmax/Newbody och bingolotter. Försäljningen pågår tom 17/11. I år ska varje spelare i U14 sälja klädpaket för minst 2 880 kr samt prenumerera på 1 bingolott/vecka i ett år (alt 2 lotter/v en säsong) om man inte har anmält annat val av försäljningsstrategi via länken i tidigare mejl. Finns bra och tydliga manualer som beskriver hur försäljningen går till samt länk för att starta försäljningen på Laget/Ungdomssektionen/Dokument Behöver ni skapa ett nytt konto på Ullmax så är gruppkoden 479589. Har ni övriga frågor eller önskar kataloger, brukar finnas i klubbrummet, kan ni höra av er till mej Helena på 0733-901838. Lycka till!
U15 (2010)
22 okt 2023
0kommentarer
-
Säsong 23/24
Hej, Nu är det dags att knyta skridskorna igen!!! Kalendern är uppdaterad med träningstider och föräldramöte den 13 Oktober. Vi har även som mål att hitta en träningstid i inomhushall innan utebanan har is. Med vänlig hälsning, Benny och tränarna
U15 (2010)
21 sep 2023
0kommentarer
-
UPPDATERAD Sista träningsveckan
Nu är cupen avklarad och förhoppningsvis pratar alla grabbar gott om helgen nu där hemma. På de bilder och filmer som har skickats från bussen och vandrarhemmet så verkar de haft väldigt roligt och även om resultaten inte gick med oss på isen igår så var det tre bra matcher mot motstånd som vi inte brukar stöta på. Hoppas som sagt att alla har starkast minnen av allt roligt de haft. Nästa vecka blir sista träningsveckan. På tisdag är det träning som vanligt, torsdagens träning ställs in och på fredag kommer killarna att få chansen att verkligen visa hur de har utvecklats under året. De kommer då att spela match mot svårast tänkbara motstånd, nämnligen mot oss föräldrar. Det är då dags för den årliga föräldramatchen och alla mammor och pappor är välkomna att delta. Några av oss föräldrar har spelat bandy själva och är fortfarande skapligt tränade (???), några av oss kan åka skridskor men orkar inte mer än 5-10 minuter, några av oss känner sig som bambi på hal is när skridskorna kommer på och några av oss vill inte vara med på isen alls, då behövs man i hejaklacken. Oavsett bandy- och skridskoförmågor så är alla välkomna att delta på det sätt man önskar och förhoppningsvis blir det en god uppslutning på fredag. UPPDATERING: efter vår match så bjuds spelare och föräldrar på pizza uppe i klubblokalen. Cupen blev billigare än beräknat så vi bekostar maten med pengar från lagkassan. Vi beställer lite blandade pizzor och slicar upp till alla, har man allergi eller behöver någon specialbeställning av något skäl så meddelar man Axels mamma Madde på plats på fredag.
U15 (2010)
5 mar 2023
0kommentarer
-
Info om cupen i Motala
Nu till helgen smäller det, då åker laget till Motala för att spela Zite Zero Cup. Här kommer lite praktisk info. Samling på Isstadion 16.00 på fredag, planerad avresa 16.30. Vid samlingen kommer spelarna att få sin matchtröja utdelad till sig som de packar ner i sin egen väska. Boende: - Spelare, ledare, busschaufför och en förälder bor på Mallbodens Café & Vandrarhem. www.mallboden.se. - Vi har några 4-bäddsrum och några 3-bäddsrum. Ledarna löser rumsindelningen. - Ta med egna sängkläder och handduk Mat: - Bussen stannar på lämpligt ställe på vägen upp för kvällsmat. Blir sannolikt pizza eller nåt liknande - Frukost äter laget på vandrarhemmet på lördag morgon innan avresa till K-bygg Arena. - Lunch, mellanmål, frukt osv får spelare och ledare på arenan under dagen - Bussen stannar på lämpligt ställe på vägen hem för kvällsmat på lördag kvällen - Godis i rimlig mängd är OK att ta med till fredag kväll och lördag efter matcherna. På lördagen innan och mellan matcher äter vi inget godis utan fyller på energi med mat, frukt osv. Packlista - Bandyutrustning - Vattenflaska - Dusch- och toalettgrejer - Ombyte vanliga kläder - Sängkläder - Handduk - Laddare mobiltelefon Hemresa - Beroende på hur det går för laget i cupen så är vår sista match färdigspelad 16.35, 17.35 eller 18.35. Efter sista matchen så tänker vi att spelarna duschar och byter om innan avfärd. På hemresan görs ett stopp för kvällsmat. Det är därmed väldigt svårt att säga vilken tid som bussen är tillbaka i Lidköping. Ekonomi - Boende, mat, mellanmål osv ingår i den avgift som ni alla har betalat in. Det tillkommer inga kostnader för något. - Sannolikt blir det ett mindre överskott av det som ni har betalat in, detta beror främst på att fler spelare och ledare åker med än vi hade budgeterat vilket innebär att boendekostnaden delas på fler personer. Överskottet tillfaller lagkassan. Supportrar - Förhoppningsvis så åker många av oss supportrar upp på lördag. Räkna med 2,5 timmes bilresa. Eventuell samåkning får var och en lösa själv. - Vi har inte fått någon info om möjligheter att köpa mat och fika på cupen. Gissningsvis så grillar de väl hamburgare eller liknande men jag vet inte vad som kan finnas till oss supportrar. - På fredag när vi lämnar våra barn på samlingen så kommer det att finnas möjlighet att få med sin varsin LAIK matchtröja att ha på sig på lördagen, kan väl vara ett trevligt sätt att stötta vårt lag? Frågor? Skriv i vår föräldrachatt på Whatsapp så ser alla både frågor och svar.
U15 (2010)
28 feb 2023
0kommentarer
-
Mello påverkar våra träningar och matcher
Arenan stängs på torsdag för att golvet ska börja läggas. Därför flyttar alla träningar och matcher som skulle ha spelats inomhus ut till bandybanan istället. När det krockar så är det träningen på bandybanan som ställs in. Detta påverkar några av våra träningar, vissa flyttas och vissa ställs in. Kalendern är uppdaterad. Det finns en bugg i nya uppdateringen av laget.se som gör att jag inte kan ändra plats från Sparbanken Lidköping Arena till Isstadion, därför står det på vissa aktiviteter att de ska vara inne i Arenan men i verkligheten är det utomhus. Alla våra träningar under v6 och v7 är alltså utomhus. Från och med torsdag är även parkeringen vid Arenan avstängd, använd därför parkering vid Idrottens Hus, Badhuset, vid Volvo eller däromkring. Blir det ytterligare ändringar så skickar vi ut info snarast möjligt.
U15 (2010)
7 feb 2023
0kommentarer
-
Zite Zero Cup i Motala
Vi har anmält ett lag till Zite Zero Cup som spelas i Motala den 4 mars. Detta är en endagarscup men spelarna kommer att åka buss till Motala redan på fredagen. De bor sedan tillsammans i 4-bäddarsrum på ett vandrarhem i Motala och åker hem tillsammans på lördag kväll när cupen är slut. Kostnaden för att delta är 850:- per spelare. I det så ingår boende på vandrarhemmet, kvällsmat på fredagen, frukost, lunch, mellanmål samt kvällsmat på lördagen. Klubben står för anmälningsavgiften till cupen samt buss till och från Motala. Kostnaden för ledarna är 365:- per ledare, de får betala för sin mat men behöver inte betala för sitt boende. Det känns rimligt med tanke på att de tar hand om våra barn på resan. De pengar som kommer in från spelare och ledare bör täcka kostnaderna för boende och mat, skulle det bli ett litet överskott så går de pengarna in i lagkassan. Jag kommer att skicka ut en kallelse till samtliga spelare och ledare med ett sista svarsdatum 31 januari. Anledningen till det tidiga svarsdatumet är att vi behöver bekräfta antalet som ska bo på vandrarhemmet. Om någon skulle behöva mer betänketid än det så prata med mig. Samtidigt som man anmäler sig så swishar man 850:- till mig på 070-6861554 (365:- om man är ledare). Om någon spelare skulle känna att man gärna vill ha en förälder som bor på samma vandrarhem natten mellan fredag och lördag så säg till mig, jag kan isåfall förmedla kontakt med vandrarhemmet. De har egentligen stängt för säsongen men öppnar upp just för oss, det finns säkerligen fler rum om det skulle behövas. Spelschemat för cupen ligger under Dokument på hemsidan, vi har första matchen 11.10 på lördagen. Förmodligen blir vi några familjer som åker till Motala över dagen för att kolla på cupen, vi kan samlas vid Arenan 8.00 och åka gemensamt. Finns säkerligen goda möjligheter till samåkning. Frågor eller funderingar? Skriv gärna här i kommentarsfältet så ser övriga både fråga och svar.
U15 (2010)
24 jan 2023
0kommentarer
-
Visa fler nyheter